خانه و کاشانه

چگونه ظروف، وان، ورق و مبلمان آکریلیک را تمیز کنیم؟

تمیز کردن وسایل آکریلیکی، چه مبلمان و ظروف باشد چه قاب عکس و مجسمه دشوار است؛ زیرا آکریلیک به راحتی خراش بر داشته، به بسیاری از شوینده ها حساس است و در اثر برخورد با آن ها خراب می شود.

بنابراین دانستن اصول تمیز کردن این وسایل بدون آسیب رساندن به آن ها، بسیار مهم است. ما در این مقاله از فن تریکس این اصول را در اختیارتان می گذاریم.


برای تمیز کردن پنجره های دارای ورق آکریلیک یا همان پلکسی گلاس، به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> اصول تمیز کردن پلکسی گلاس <<<


اصول تمیز کردن مبلمان و ظروف آکریلیک

1- قبل از شروع کار برای از بین بردن گرد و غبار و آشغال های موجود روی سطوح آکریلیک ، از فرچه های گردگیری، پد تمیز کننده و دستمال های مشابه که برای گردگیری سطوح طراحی شده اند، استفاده نکنید.

این نوع از گردگیرها ذراتی از آشغال و گرد و غبار که به نظر نمی رسند را بزرگ جلوه داده و موجب ایجاد خراش روی سطح آکریلیک می شوند.

1 اصول شستن وسایل پلکسی گلاس

2- از مواد شوینده یا پاک کننده هایی استفاده کنید که مخصوص پلاستیک می باشند.

حتی اگر مبلمان، ظروف یا مجسمه های آکریلیکی مانند شیشه کاملاً شفاف هستند؛ نباید از شیشه شوی برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید. شوینده هایی در بازار موجودند که برای شستن و تمیز کردن وسایل پلاستیکی طراحی شده اند؛ اما اگر نتوانستید آن ها را بیابید، محلول آب و مایع ظرفشویی بهترین ماده ی تمیز کننده وسایل آکریلیک بوده که از خراشیدگی وسایل، تحلیل رفتن و مات و کدر شدن آن جلوگیری می کند.

2 اصول شستن و تمیز کردن وسایل آکریلیک

3- به یاد داشته باشید که کل وسیله را به یکباره تمیز نکنید.

یعنی نباید شوینده را روی تمام سطح آکریلیک زده و روی آن دستمال بکشید. ابتدا مقدار کوچکی از محلول شوینده را روی قسمت کوچکی از مبل زده و با دستمال پاک کنید؛ سپس بعد از تمیز شدن کاملِ آن نقطه به سراغ قسمت بعدی بروید. کار را ادامه دهید تا کل وسیله کاملاً تمیز شود.

3 اصول شستن و تمیز کردن وسایل آکریلیک

نحوه تمیز کردن وان حمام آکریلیک‌

1- برای تمیز کردن وان های از جنس آکریلیک، به هیچ وجه از شوینده هایی که حاوی هواپخش (ائروسل) یا استون هستند، استفاده نکنید.

مواد شیمیایی موجود در این نوع شوینده ها می توانند بافت آکریلیکِ وان حمام را بخورند.

2- برای تمیز کردن وان باید محلولی با آب گرم و چند قطره مایع صابون تهیه کنید.

سپس دیواره های وان آکریلیک را به طور کامل با آب داغ بخیسانید. اسفنجی را برداشته، در محلول بزنید و آن را روی سرتاسر سطح وان بکشید. در صورتی که وان بسیار کثیف است، می توانید مایع ظرفشویی را مستقیماً روی اسفنج ریخته و سطح وان را اسکراب کنید.

– به یاد داشته باشید که از فرچه، اسکاج و یا وسایل زبر که باعث خراش وان می شود، استفاده نکنید.

4 اصول شستن و تمیز کردن وسایل آکریلیک

3- برای از بین بردن لکه ها (به خصوص لکه های آب) از روی وان آکریلیک ، از لیمو استفاده کنید.

به جای استفاده از شوینده ها و اسکراب شدید لکه ها، لیمویی را از وسط نصف کرده و روی لکه ها بکشید، اجازه دهید چند دقیقه ای بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید. دقت کنید که قبل از اینکه وان خود به خود خشک شود، با دستمال میکروفایبر آن را خشک کنید.

5 اصول شستن وسایل پلکسی گلاس

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا