زیبایی

راهنمای انتخاب، خرید و استفاده از واکس مناسب ریش و سبیل مردان

واکس ریش و سبیل ماده ای است که برای حالت دادن و زیبایی سبیل از آن استفاده می شود. محصول آرایشی و بهداشتی بسیار کارآمد برای افرادی که از ریش و سبیلشان برای زیباتر کردن چهره استفاده می کنند. اما از آنجایی که تنوع در این محصول بسیار زیاد است، انتخاب و خرید آن با وجود گزینه های زیاد می تواند کمی دشوار باشد. به همین دلیل در نظر گرفتن معیارهایی برای خرید خالی از لطف نیست.


قبل از استفاده از واکس ریش و سبیل باید ریش و سبیل های خود را به طور اصولی اصلاح کنید. برای اطلاع از نحوه اصلاح اصولی ریش و سبیل به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> اصلاح اصولی ریش و سبیل <<<


خرید واکس

1- انواع مختلفی واکس در بازار موجود می باشد.

– واکس های ارگانیک و فاقد مواد شیمیایی

– واکس ها دارای قدرت نگه دارندگی متفاوت: کم، متوسط و زیاد

2- در هنگام خرید واکس سه معیار مهم را در نظر بگیرید: کیفیت مواد، بوی واکس و رنگ آن

– بسیاری از واکس های شیمیایی و مصنوعی به پوست و مو آسیب می رساند. بنابراین بهتر است واکسی بخرید که از مواد ارگانیک و طبیعی ساخته شده باشند. بهترین واکس ها از موم، روغن طبیعی یا کره درست شده اند. پس هنگام خرید به مواد تشکیل دهنده آنها دقت نمایید.

– بوی واکس ها متفاوت است و بستگی به سلیقه ی خودتان دارد. واکس های بی بو هم وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری کنید.

– نکته ی جالب اینکه واکس ها رنگ های مختلفی دارند و می توانید طبق رنگ ریش و سبیلتان، رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

3- انتخاب نوع واکس

واکس های سنتی و قدیمی: واکس هایی که تیوپی بوده و از قدیم الایام تولید شده اند و در بین مردم پر طرفدار است، (برندهای قدیمی و سنتی) بیشتر احتمال دارد که دارای مواد نفتی و غیر طبیعی باشند. این نوع واکس ها تقریباً با نسبت مساوی شامل مواد شیمیایی (نفتی) و موم عسل است. از آنجایی که بافتی نرم داشته و ماندگاری بالایی دارند و از قدیم الایام در بین مردم استفاده شده و تقریباً معروف بوده و طرفداران زیادی دارند. اما شاید کمتر کسی متوجه عوارض منفی آن در معرض قرار گرفتن مواد شیمیایی برای طولانی مدت باشد.

از جمله عوارض جانبی وجود مواد شیمیایی و نفتی روی پوست می توان به انسداد منافذ پوستی، آکنه، سوزش و خارش و التهابات پوستی اشاره کرد.

واکس های امروزی: واکس هایی که جدیداً تولید شده و اکثراً در قوطی های فلزی یا پلاستیکی کاسه ای کوچک و کم حجم در بازار عرضه می شود. واکس در قوطی فلزی و حلبی کوچک نشانه ی بسیار خوبی است. زیرا مواد تشکیل دهنده ی آن طبیعی و ارگانیک می باشد. واکس های ارگانیک و دارای مواد طبیعی نه تنها هیچ ضرری ندارند بلکه در مو نیز نفوذ کرده و موجب تقویت عمیق و آبرسانی آن می شوند. مواد نفتی نمی توانند در مو نفوذ کنند، فقط آن را پوشش می دهند که مانع از رسیدن رطوبت به مو و تنفس آن می شود. با این حال توصیه می کنیم هنگام خرید این محصولات نیز برچسب آن را حتماً مطالعه کنید.

1 اصول خرید و استفاده از واکس ریش و سبیل

برای استفاده از واکس سبیل

1- انگشت شستتان را روی سطح واکس گذاشته و به کمک ناخن مقداری واکس را بتراشید.

2 اصول خرید و استفاده از واکس ریش و سبیل

2- واکس را بین دو انگشت شست و اشاره گذاشته و بغلتانید. تا گرم شده و بتواند عملکرد خود را به طور موثری نشان دهد.

3 اصول خرید و استفاده از واکس ریش و سبیل

3- واکس را از وسط سبیل به انتهای آن بمالید.

سپس سبیل هایتان را شانه کرده تا واکس به تمام قسمت های آن نفوذ کند. اکنون می توانید سبیل هایتان را به فرم دلخواه درآورید. مطمئن شوید که ریش و سبیل هایتان کاملاً خشک است. استفاده از واکس برای ریش و سبیل خیس یا نم دار، باعث کاهش تأثیر آن می شود.

– ممکن است لازم باشد واکس بیشتری استفاده کنید. در صورت نیاز مجدداً واکس را ابتدا بین انگشتان گرم کرده و بعد به سبیل بزنید.

4 اصول خرید و استفاده از واکس ریش و سبیل

4- به نتیجه ی کار دقت داشته باشید.

یک واکس خوب، مرغوب و با کیفیت بعد از استفاده خشک شده و اصلاً روی سبیل ها محسوس و قابل دیدن نیست. اگر واکس، سبیل ها را چرب و براق کرد که گویی خیس بوده و این حالت بعد از گذشت زمان از بین نرفت، واکستان را تعویض کنید.

برای پاک کردن واکس

1- بهتر است واکس را زمانی که لازم ندارید پاک کنید.

زیرا بعد از مدتی باعث کثیفی و آلودگی می شود. به علاوه منافذ پوست و مو را نیز مسدود می کند. قبلاً برای پاک کردن واکس از آب گرم و صابون استفاده می شد. اما از آنجایی که به دلیل وجود مواد پاک کننده خشن در صابون، استفاده از آن موجب خشکی و در نهایت شکنندگی مو می شود. بهتر است از شامپو و بعد از آن از شامپوهای نرم کننده و حالت دهنده ی مو استفاده شود.

2- پاک کننده را به سبیل هایتان بمالید و آنها را شانه کنید.

اجازه دهید به همه ی قسمت های سبیل برسد و یک تا دو دقیقه بماند تا واکس را جدا کند. سپس با آب گرم بشویید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا