زیبایی

طرز تهیه روغن ریش در خانه

بسیاری از آقایان طرفدار ریش های بلند، اغلب در مورد مراقبت و حفظ زیبایی آن ها گله مند هستند. آن ها می گویند که ریش های بلند بعد از گذشت مدتی حالتی نامناسب به خود می گیرند. این حالت نه تنها زیبایی را به چهره هدیه نمی دهد، بلکه چهره را بسیار دگرگون و شلخته می کند. بعضی نیز از رشد نکردن یک دست ریش ها و یا رشد کم پشت و با سرعت بسیار کم، شاکی هستند. چاره ی همه ی این مشکلات ماده ای به نام روغن ریش است که ریش ها را بسیار زیبا، خوش فرم، پُر پشت و یک دست می سازد.

با ما در فن تریکس همراه باشید تا در مورد این ماده ی با ارزش بیشتر بدانید.

روغن ریش چیست؟

روغن ریش نیز مانند تمام روغن های دیگری است که برای زیبایی، تمیزی و مرطوب نگه داشتن پوست استفاده می شود. این روغن ها می توانند در حفظ تعادل چربی طبیعی پوست کمک کرده و باعث نرمی پوست و مو گردند.

موهای مردان و به خصوص ریش ها، به همان میزان مراقبت و توجه نیاز دارد که برای موهای زنان توصیه و تاکید می شود. می توان گفت این توجه و مراقبت در مردان در مورد ریش بیشتر از موهای سر است. زیرا داشتن ریش هایی زیبا منوط به حفظ سلامت مو و پوست صورت است. چون موی ریش زبرتر بوده و مردان اغلب دچار خارش، بد فرمی مو، بدحالتی مو، شوره، حساس شدن پوست صورت و رشد موهایی در اطراف ریش می شوند، توجه به سلامت پوست و موی صورت، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین به دلیل این که دسترسی به پوست صورت دشوار است مشکلات پوستی مانند خشکی پوست صورت، آکنه، جوش و التهاب نیز ایجاد می شود.

هر چه ریش ها بلند تر باشد این مشکلات نیز بیشتر خواهد بود. همچنین پیچ خوردگی درهم و بد فرمی موهای ریش بیشتر بوده و کنترل و حفظ زیبایی آن ها سخت تر است. استفاده ی روزانه از روغن ریش به همراه یک شانه ی مناسب، ریش ها را صاف و نرم کرده و آن ها را تحریک به رشد می کند. به علاوه همیشه موهای ریش را در یک جهت و خوش فرم نگه می دارد.

دستور ساخت روغن ریش

برای ساخت روغن ریش مواد زیر را آماده کنید.

1- روغن های کریر یا حامل

روغن کریر یا همان روغن حاملی که تهیه می کنید، بستگی به ویژگی مورد انتظار شما از روغن ریش دارد. درست است که در درجه ی اول باید روی ریش تمرکز کرد، اما توجه به پوست صورت نیز نباید فراموش شود. چند روغن عالی با ویژگی های خاصی وجود دارد که به تغذیه ی پوست و مو کمک می کند. می توانید یک یا ترکیبی از آن ها را انتخاب کنید.

روغن آرگان: روغن آرگان روغنی غیر چرب و در واقع مایعی است که از میوه ی درخت آرگان به دست می آید. به دلیل این که چرب نبوده و لکه ی چربی باقی نمی گذارد، انتخاب بسیار خوبی برای مراقبت از پوست و مو می باشد. این روغن سرشار از اسیدهای چرب بوده که به حفظ تعادل چربی طبیعی پوست کمک می کند. همچنین منبع غنی ویتامین E در آن، رشد مو را تحریک کرده و به درمان و جلوگیری از موخوره کمک می کند.

روغن جوجوبا: روغن جوجوبا در واقع یک نوع موم گیاهی است که نزدیک ترین شباهت را به چربی طبیعی بدن دارد و همین باعث می شود که محصولات مراقبتی تهیه شده از این روغن بسیار عالی بوده و برای هر نوع پوستی مناسب و سازگار باشند. این روغن در حفظ تعادل چربی پوست و جلوگیری از جوش و آکنه بسیار موثر است. روغن جوجوبا نیز در رشد و پر پشت شدن ریش ها، تقویت مو و جلوگیری از شکنندگی آن ها عملکرد بسیار عالی دارد.

روغن بادام شیرین: روغن بادام شیرین، روغنی ملایم با بافتی سبک و هایپوآلرژنیک (ایجاد کمترین حساسیت) است. پوست و مو را نرم کرده و پوشش محافظی را روی هر تار مو ایجاد می کند که از مو در برابر شکنندگی و آسیب محافظت می نماید. روغن بادام شیرین سرشار از منیزیم، روی (زینک)، کلسیم و مواد معدنی است که برای رشد و جلوگیری از ریزش مو ضروری می باشند.

روغن کرچک: روغن کرچک نیز یک روغن عالی برای رشد مو است که دارای ویتامین E و اسیدهای چرب بوده و باعث رشد و استحکام مو می گردند. همچنین این روغن یک روغن ضد باکتری و ضد قارچ طبیعی است که به جلوگیری از شوره ی ریش کمک می کند.

2- اسانس های روغنی

اسانس ها خواص بسیار سودمند دیگری را به روغن ریش اضافه می کنند و به شما این امکان را می دهند که روغن ریشتان را با عطر و سلیقه ی خودتان انتخاب کنید.

اسطوخدوس: دارای خواص ضد میکروبی است که به کاهش چربی پوست و جلوگیری از شوره ی ریش کمک می کند.

روغن سدر: گردش خون را در پوست افزایش می دهد و باعث تحریک رشد موهای جدید می شود. خواص ضد قارچی آن نیز خارش را از بین برده و از شوره جلوگیری می کند.

رزماری: رزماری نیز گردش خون را افزایش داده و باعث رشد موهای جدید و پر پشت شدن ریش می گردد. همچنین باعث تسکین و بهبود خارش، تورم و پف صورت می شود.

علف لیمو: فولیکول های مو را تقویت می کند و باعث جلوگیری از شکستگی و ریزش مو می شود.

یلانگ یلانگ: پوست را برای افزایش رشد مو تحریک می کند و چربی متعادلی را در پوست ایجاد می کند.

مواد لازم برای ساخت روغن ریش خانگی

14 گرم روغن آرگان
7 گرم روغن جوجوبا
7 گرم روغن بادام شیرین
5 قطره اسانس اسطوخودوس
5 قطره اسانس رزماری
3 قطره اسانس سدر

دستورالعمل ساخت

تمامی مواد گفته شده را در یک بطری شیشه ای قطره چکان ریخته و خوب مخلوط کنید.

نحوه استفاده

بسته به طول ریش هایتان 3 تا 5 قطره (ریش های بلندتر کمی بیشتر) از روغن را در کف یک دست ریخته و با نوک انگشت دست دیگر روغن را برداشته و روی تمام ریش ها بزنید. وقتی تمامی روغن زده شد از انگاشتانتان برای پخش آن روی تمامی ریش ها و ماساژ پوست صورتتان استفاده کنید. سپس با یک شانه ریش ها را در یک جهت شانه کرده و آن ها را نرم و خوش حالت کنید.

برای نتیجه ی بهتر، روغن را روی ریش های شسته و خشک شده بزنید.

اگر نمی توانید روغن ریش را در منزل و به صورت دست ساز تهیه کنید، محصولات مشابه بسیاری با کیفیت عالی در بازار موجود است که می توانید آن ها را تهیه و استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا