آموزش های ویدئوییمهارت های فنی

چگونه از نردبان های کشویی مخابراتی استفاده کنیم؟

شاید آموزش استفاده از نردبان احمقانه به نظر برسد، اما حادثه ها و آسیب هایی که در حین استفاده از نردبان گزارش شده اند، بیش از آن چیزی است که فکرش را بکنید. مثلاً در سال 2012 فقط در آمریکا بالغ بر 250000 نفر در اثر استفاده از نردبان آسیب دیدند! و 97 % این آسیب ها در اثر استفاده از نردبان در خانه بود (نه در ساختمان های مشغول ساخت و ساز). نردبان های کشویی مخابراتی که عموماً برای دسترسی به ارتفاع های بالاتر مورد استفاده قرار می گیرند، در برخی از بدترین جراحات این 250000 نفر نقش داشته اند. هر چند که استفاده از این نوع نردبان ها کار سختی نیست، اما در این مقاله از وب سایت فن تریکس می خواهیم نحوه استفاده از نردبان های مخابراتی را “بدون آسیب زدن به خودتان” به شما آموزش دهیم.

یاد گرفتن ساختار نردبان های کشویی مخابراتی

1- با قسمت های مختلف نردبان مخابراتی آشنایی پیدا کنید.

قبل از استفاده از این نوع نردبان ها لازم است با برخی از قسمت های ساده آن آشنا شوید. موارد زیر مهم ترین قسمت های یک نردبان مخابراتی هستند.

– پایه های نردبان، پایه های خاصی دارند که مخصوص قرار گرفتن روی زمین هستند. این پایه ها محور چرخان دارند تا بتوانید آن ها را نسبت به سطح محل قرارگیری تنظیم کنید.

– بخش بالارونده (کشویی) قسمتی از نردبان مخابراتی است که به سمت بالا باز شده و هنگامی که به جاهای بالاتری می خواهید بروید از این بخش استفاده می کنید. برخی از نردبان ها دو بخش کشویی و برخی سه بخش کشویی دارند. (با احتساب بخش پایه)

– بخش پایه قسمتی است که ثابت می ماند.

– قفل پله به بخش کشویی متصل است. قفل پله با فیت شدن بالای پله بخش پایه یا زیر پله بخش کشویی، قسمت بالا رونده را ثابت نگه می دارد. این بخش مثل یک بست کار می کند و بخش کشویی را حین بالا رفتن از آن ثابت نگه می دارد.

– قرقره مرکب بخشی است که برای استفاده از حداکثر ارتفاع کشوها مورد استفاده قرار می گیرد. قابل ذکر است که نردبان های کشویی کوچک، قرقره مرکب ندارند، اما وجود این نوع قرقره در نردبان های بزرگ تر ضروری است. اگر این قرقره در نردبان های بزرگ پاره شود، آن نردبان عملاً بی استفاده می شود.

1 استفاده از نردبان کشویی مخابراتی

2- دلایل خطرناک بودن نردبان های کشویی مخابراتی را بشناسید.

خطرات احتمالی استفاده از این نوع نردبان ها و نحوه جلوگیری از بروز آسیب های ناشی از آن را یاد بگیرید.

– نردبان های مخابراتی عموماً فقط دو نقطه در تماس با زمین دارند، اما برخی از نردبان های کوچک تر چهار نقطه اتصال با زمین دارند. (تاشو هستند) به همین دلیل نردبان های مخابراتی ثبات کمتری داشته و ریسک خطرشان بالاتر است.

– نردبان های مخابراتی عموماً بلند ترین نوع نردبان ها هستند. برای همین احتمال سقوط و آسیب ناشی از آن ها از سایر نردبان ها بیشتر است.

– بسیاری از مردم در اثر استفاده نادرست از این نوع نردبان ها به شدت آسیب می بینند، زیرا این نردبان ها ثبات کافی ندارد. هنگام استفاده از این نردبان ها و در حین بالا رفتن یک نفر از نردبان، نفر دیگر باید پایه های آن را نگه دارد.

2 استفاده از نردبان کشویی مخابراتی

3- تحمل وزن نردبانتان را بشناسید.

هر نردبان با نردبان دیگر متفاوت است و ممکن است حداکثر تحمل وزن آن کم یا زیاد باشد. هیچ وقت وزن اضافه را بر مقدار تحمل نردبان تحمیل نکنید.

استفاده از نردبان‌ مخابراتی

1- قبل از استفاده از نردبان آن را بررسی کنید.

پله های آسیب دیده، قفل پله شکسته یا قرقره خراب شده، استفاده از نردبان را خطرناک می کند. سر تا سر نردبان را به خوبی بازرسی کرده تا از آسیب های احتمالی پیشگیری کنید.

2- قسمت کشویی را قبل از جا به جایی ببندید.

اگر حین جا به جا کردن نردبان قفل پله یا قسمت کشویی باز باشند، می توانند انگشت ها را زخمی کرده یا کاملاً استخوان هایش را خرد کنند.

3- نردبان را جایگذاری کنید.

قبل از باز کردن بخش کشویی، نردبان را در محلی که می خواهید قرار دهید.

– برای داشتن تکیه مناسب و ثابت بودن نردبان، پایه نردبان را به اندازه 1/4 ارتفاع نردبان از دیوار فاصله داده و نردبان را به دیوار تکیه دهید. مثلاً اگر ارتفاع نردبان 3.5 متر است فاصله پایه نردبان از دیوار باید حدود 88 سانتی متر باشد.

4- قسمت کشویی را باز کنید.

اگر قسمت کشویی نردبانتان با قرقره باز می شود، رشته قرقره را کشیده تا قسمت کشویی بالا برود. اگر نردبان قرقره ندارد، با دست قسمت کشویی را باز کنید.

– حین بالا بردن بخش کشویی از ثابت بودن پایه ها اطمینان حاصل کنید.

– اگر برای تعمیر سقف می خواهید از این نوع نردبان استفاده کنید، ضمن بالا بردن نردبان آن را 90 سانتی متر بیشتر از حد لازم بالا ببرید.

5- بخش کشویی را با قفل پله قفل کنید.

6- به آرامی نردبان را به محل مورد نظر تکیه دهید.

از ثابت بودن هر دو لبه بالایی روی سطح مورد استفاده اطمینان حاصل کنید. اگر لبه ها شل بودند، به هیچ وجه از نردبان بالا نروید و اول پایه ها را در جایشان ثابت کنید.

7- از نردبان بالا بروید.

پله پله و به آرامی از نردبان بالا بروید. دست هایتان را حین بالا رفتن روی لبه ها گذاشته و بالا بکشید. حین بالا رفتن وسیله ای در دستانتان نگه ندارید. اگر مجبور به بالا بردن وسیله خاصی هستید، آن را در کیف کمری خود بگذارید. به یاد داشته باشید که حین بالا رفتن، فردی باید پایه های نردبان را نگه دارد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا