رپورتاژ آگهیگل و گیاه

از کجا نهال بخریم؟

با توجه به افزایش جمعیت در سال های اخیر و جوانی جمعیت، یکی از معضلاتی که دامن گیر مردم کشور به ویژه جوانان گشته است بیکاری است. و افراد مختلف همواره در پی یافتن شغلی مناسب و سود ده هستند. که در این زمینه به جرات می توان گفت باغداری یکی از مشاغل نجات دهنده به ویژه در کشور چهار فصل ایران است. زیرا باغداری یکی از مشاغل پر درآمد است که قادر است زمینه ساز مشاغل مختلف و متعددی گردد.
همانطور که اشاره شد مشاغل بی شماری وابسته به وجود شغل زیبا و اقتصادی باغداری هستند. که می توان به مشاغل مختلفی مانند مهندسی کشاورزی، انواع فروشگاه های سم، کود و نهال، کارگران فصلی، فروشندگان و انبار داران میوه و مشاغل متعدد دیگر اشاره نمود. اما می توان گفت که تولید و عرضه نهال یکی از مشاغل مهمی است که تاثیر بسیار زیادی در توسعه و سودآوری باغ های مختلف در سراسر کشور دارد. که در این مقاله نقش نهالستان در توسعه یک باغ و ویژگی های یک نهالستان موفق را شرح خواهیم داد.
پس اگر قصد احداث باغ و خرید درختچه دارید تا انتها مقاله با فنتریکس همراه شوید تا با یکی از موفق ترین نهالستان های کشور آشنا شوید.

از کجا نهال بخریم 1

مقدمات احداث یک باغ

با توجه به سود زیاد باغداری ممکن است عده ای تصور کنند که باغداری امری ساده است. که بدون نیاز به هیچ مقدماتی قابل اجرا است. اما باید بدانید که این یک تفکر غلط است که ممکن است بیشتر در بین عموم رواج داشته باشد. باید گفت که باغداری نیز مانند سایر مشاغل نیاز به فراهم آوردن مقدمات و ملزومات احداث آن است. تهیه زمین مناسب، انتخاب محل احداث باغ، دسترسی به آب کافی برای آبیاری باغ، خاک مناسب، شرایط اقلیمی مساعد از جمله مقدمات مهم احداث یک باغ به شمار می روند. که باید گفت یکی از مهم ترین ملزومات احداث یک باغ تهیه نهال سالم و مرغوب است. و چشم پوشی از اهمیت این امر خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

تهیه نهال سالم

تهیه درختچه مرغوب یکی از مهم ترین مقدماتی است که هنگام احداث باغ باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. باغدار و یا خریدار برای تهیه نهال باید فاکتورهای مهم زیر را در نظر بگیرد. تا بتواند یکی از مراحل مهم احداث باغ را با موفقیت طی کند.

1- انتخاب نوع نهال

یکی از اصلی ترین مواردی که برای احداث باغ باید به آن توجه کنید انتخاب نوع نهال است. بدین معنی که باید با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه و همچنین وجود بازار فروش در منطقه و یا خارج از منطقه، نهالی مناسب انتخاب و کشت نمایید.

2- سازگاری نهال

پس از مشخص شدن نوع نهال برای احداث باغ باید نهالی را خریداری کنید که بتواند با اقلیم منطقه مورد نظر شما، تطابق داشته و در منطقه مذکور بیشترین رشد و باردهی را داشته باشد. چرا که در صورت کشت نهالی که قدرت سازگاری با منطقه را ندارد، احداث باغ محکوم به شکست خواهد شد.

3- کیفیت و سلامت نهال

یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید نهال، کیفیت و سلامت نهال است. که این امر نیاز به تجربه و دانش باغبانی دارد تا بتوانید نهالی سالم و با کیفیت تهیه نمایید. در این خصوص نهالستان های معتبر نهال هایی سالم را با بهترین کیفیت به باغداران و خریداران ارائه خواهند نمود.

4- نهالستان

یکی از اصلی ترین فاکتورهایی که هنگام خرید درختچه باید به آن توجه کنید، نهالستانی است که درختچه را تولید و عرضه می کند. چرا که تولید نهال امری بسیار تخصصی است و نیاز به دانش توام با تجربه دارد. تا بتوانند درختچه هایی سالم و البته مرغوب و با کیفیتی را به شما ارائه کنند. و احداث باغ در گام اول با موفقیت سپری شود و در اثر خرید درختچه نامناسب باغدار دچار ضرر و زیان نشود. در این زمینه باید گفت که نهالستان پالیز نهال یکی از بهترین نهالستان هایی است که برای خرید درختچه می توان نام برد. چرا که این نهالستان دارای ویژگی هایی است که آن را منحصر به فرد کرده و از سایر نهالستان ها مجزا ساخته است. در ادامه برخی از مهم ترین آنها را بیان خواهیم نمود.

از کجا نهال بخریم 2

اعتبار نهالستان

اعتبار یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که نهالستان پالیز نهال به عنوان یک نهالستان برتر در سطح کشور دارد. بدین معنی که این نهالستان تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی به تولید و تکثیر درختچه می پردازد و دارای مجوز رسمی از سازمان جهاد کشاورزی برای تولید و عرضه درختچه است.

ارائه ضمانت نامه به خریدار

یکی از ویژگی های برتری که نهالستان پالیز نهال دارد این است که هنگام خرید درختچه به خریداران و باغداران عزیز ضمانت نامه ارائه می کند. و کلیه درختچه های تولیدی پالیز نهال تا دو سال توسط این نهالستان ضمانت می شوند. همچنین خریداران با خیالی آسوده می توانند درختچه های مورد نیاز خود را از این نهالستان تهیه کنند.

برخورداری از کادری مجرب و کارشناس

یک نهالستان باید بتواند با برخورداری از حضور مهندسین و کارشناسان مجرب و با سواد بهترین و با کیفیت ترین نهال ها را تولید و تکثیر کرده و در اختیار باغداران عزیز قرار دهد. همچنین باید بتواند بهترین مشاور و راهنمای باغداران در امر خرید درختچه و احداث باغ باشد. نهالستان پالیز نهال با کادری مجرب و کارآزموده به عنوان یکی از برترین نهالستان های کشور آماده ارائه خدمات به باغداران عزیز است.

تولید انواع مختلف نهال

یک نهالستان باید بتواند انواع مختلف درختچه را تکثیر و تولید کند تا باغدار برای تهیه درختچه های مورد نیاز خود دچار زحمت نگردد. پالیز نهال یکی از برترین تولید کنندگان انواع مختلف درختچه در سطح کشور است که قادر است انواع مختلف درختچه مثمر و غیر مثمر را با بهترین کیفیت تکثیر کرده و به فروش برساند.

توانایی تولید انبوه نهال

یک نهالستان باید توانایی تولید درختچه های مختلف به صورت انبوه را داشته باشد. نهالستان پالیز نهال با امکان تولید پانصد هزار اصله درختچه مختلف و پانصد هزار اصله درختچه گردو یکی از بزرگترین تولید کنندگان درختچه نه تنها در کشور بلکه در گستره خاورمیانه به شمار می رود.

تولید نهال با قیمت منصفانه

یکی از پارامترهایی که خریداران هنگام خرید درختچه به آن توجه می کنند قیمت درختچه است. یک نهالستان بزرگ باید بتواند ضمن تولید درختچه با کیفیت قیمت درختچه را نیز برای خریدار متعادل کند. نهالستان پالیز نهال به دلیل تولید انبوده و فروش بی واسطه با افتخار بهترین درختچه را با منصفانه ترین قیمت به باغداران ارائه می کند.

از کجا نهال بخریم 3

امکان ارسال نهال به سراسر کشور

یکی از معضلاتی که خریداران با آن رو به رو هستند عدم امکان ارسال درختچه برای آنها است. نهالستان پالیز نهال این مشکل را به بهترین صورت ممکن برای خریداران مرتفع نموده است و شما در هر نقطه از کشور می توانید درختچه خود را با بهترین شرایط ارسال نهال دریافت نمایید.

دارا بودن راه های ارتباطی مختلف

امروزه امکان دسترسی آسان به نهالستان یکی از فاکتورهای مهمی است که خریداران و باغداران به آن نیاز دارند. نهالستان پالیز نهال با دارا بودن سایت معتبر امکان دسترسی 24 ساعته را برای باغداران و خریداران فراهم نموده است. تا باغداران برای دریافت مشاوره و راهنمایی و نیز اطلاع از انواع مختلف درختچه موجود در نهالستان و استعلام قیمت آن دچار مشقت نگردند و به راحتی با مراجعه به سایت به صورت آنلاین تمام اطلاعات لازم را کسب نماید.

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر خرید یک درختچه با کیفیت و سالم، نهالستان محل تولید آن است که نباید از اهمیت آن غافل شوید. دقت داشته باشید که نهال مورد نیاز خود را از هر مکانی که اقدام به تولید و عرضه نهال می نماید خریداری نکنید. بلکه برای این امر خطیر حتما نهالستان های معتبر و خوش نام را انتخاب کرده تا در نخستین مراحل احداث باغ استوار گام برداشته باشید. همچنین خرید درختچه خود را از یک نهالستان معتبر و با قدمت تضمین نمایید و از احداث باغی پر ثمر بهره مند گردید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
parsnaz.com




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا