تغذیهراهنمای خریدرپورتاژ آگهی

همه چیز در مورد دستگاه میوه خشک کن و انواع آن

امروزه استفاده از دستگاه میوه خشک کن مورد توجه و استقبال زیادی است. به گونه ای که در منازل، کارگاه های تولیدی و کارخانه های صنعتی بزرگ از مدل های مختلف دستگاه میوه خشک‌کن استفاده می شود. قیمت دستگاه خشک کن میوه بسته به ظرفیت های مختلف متفاوت است. بنابراین قابلیت خریداری برای تمامی افراد علاقه مند به راه اندازه کسب و کار توسط این دستگاه وجود دارد.

خشک کردن میوه ها در دستگاه خشک کن

دستگاه میوه و سبزی خشک‌کن بر حسب ظرفیت به سه دسته خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شوند. از پر استفاده ترین دستگاه های خشک کن میوه می توان به خشک کن کابینی اشاره کرد. البته میوه‌ها و سبزیجات در تناژهای بالا توسط دستگاه های خشک کن تونلی خشک می شوند.
در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دستگاه های میوه خشک‌کن آشنا کنیم. که امروزه یکی از سرمایه های ارزشمند محسوب می شود. همچنین توضیحاتی در مورد تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید میوه خشک به شما ارائه خواهیم کرد. تا بهترین انتخاب و تصمیم را در خصوص خرید این دستگاه ها داشته باشد. پس با فن تریکس تا پایان مقاله همراه باشید.

البته خالی از لطف نیست که بدانید روش های بسیار متعددی برای خشک کردن میوه ها وجود دارد. همچنین علاوه بر میوه ها می توانید محصولات بسیار متنوعی را به روش های گوناگون و حتی روش های خانگی خشک کرد. که می توان به خشک کردن گردو ، خشک کردن جوانه گندم ، خشک کردن گیاه رزماری ، خشک کردن گیاه اسطوخودوس و بسیاری موارد دیگر در منزل اشاره کرد. همچنین پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی پس از خوردن میوه های خشک شده، مقاله رفع مشکلات گوارشی ناشی از خوردن میوه های خشک شده را مطالعه کنید.

معرفی دستگاه میوه خشک کن

دستگاه خشک کن میوه در مدل های گوناگون و با سایزهای مختلف طراحی و تولید می شوند که متناسب با نیاز و بودجه ای که در نظر گرفته شده است، می توان نسبت به خرید انواع آن از شرکت های معتبری نظیر شرکت آراد ماشین اقدام نمود.
با استفاده از دستگاه های خشک‌کن میوه می توان انواع محصولات مختلف نظیر انواع میوه‌ها، انواع سبزیجات، انواع گوشت، انواع مواد شیمیایی، دارویی و بهداشتی و… را تولید و خشک کرده و کسب و کار پردرآمدی را آغاز نمود.
با کمک دستگاه های میوه خشک‌کن نه تنها می توان از انواع محصولات در فصل های مختلف سال استفاده کرد، بلکه از فاسد شدن و کپک زدن آنها جلوگیری نمود و با حفظ مواد معدنی و ویتامین های محصولات مختلف، می توان به عنوان یک تغذیه سالم در طول سال جهت سلامتی بدن بهره برد.

انواع دستگاه میوه خشک کن

نحوه عملکرد دستگاه خشک کن میوه

در انواع محصولات تازه، به دلیل وجود 5 الی 95 درصد آب میان بافتی، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی انواع باکتری ها و قارچ ها در آن ها رشد می کند. به همین دلیل یکی از کاربردی ترین راه ها برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از دستگاه های خشک کن است که عملکرد منحصر به فردی دارند.
کارایی دستگاه خشک کن میوه به صورتی است که حرارتی که از دستگاه ساطع می شود، باعث خارج شدن آب و رطوبت میوه‌ها از طریق تهویه دستگاه می گردد.
کیفیت خشک شدن میوه ها به کیفیت و طراحی دستگاه بستگی دارد، بنابراین خرید دستگاه از یک شرکت سازنده معتبر اهمیت بالایی دارد. همچنین جنس سینی های موجود در دستگاه متفاوت است و به طور کلی به نوع و مدل دستگاه بستگی دارد.

انواع دستگاه میوه خشک کند

دستگاه میوه خشک‌کن یکی از محصولات مدرنی است که با کمک آن می توان محصولات مختلفی را خشک و در طولانی مدت از آنها استفاده نمود. قیمت اکثر دستگاه های میوه خشک‌کن مناسب و به صرفه بوده و تمامی کسانی که قصد راه اندازی کارگاه تولید میوه‌های خشک را دارند، می توانند نسبت به خرید مدل مورد نظر خود اقدام کنند.

اما قبل از خرید، انتخاب مدل دستگاه متناسب با ظرفیت تولید، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به طور کلی دستگاه های میوه خشک کن در مدل های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تولید و طراحی می شوند.
از پر استفاده و پرکاربرد ترین دستگاه های خشک کن میوه می توان به خشک کن‌های کابینی اشاره کرد که در ظرفیت های مختلف و تناژهای کم، متوسط و بالا ساخته می شوند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- دستگاه میوه خشک کن تک کابین
2- دستگاه میوه خشک کن دو کابین
3- دستگاه میوه خشک کن سه کابین
مدل های دوار و تونلی از نمونه مدل های متفاوت دستگاه میوه خشک‌کن است که در ظرفیت های بالا کاربرد دارند و برای کارخانه های بزرگی که ظرفیت تولید روزانه آن ها بالا است، مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات مورد نیاز برای خشک کردن انواع میوه

یکی از کسب و کارهای پرسود و پردرآمد، راه اندازی تولید میوه خشک به صورت خانگی یا صنعتی است. برای شروع این کار به تجهیزاتی نیاز خواهید داشت. از این رو لازم است موارد زیر در نظر بگیرید:
1- تهیه میوه تازه و سالم از میادین تره بار و یا باغدار که تلفات و دور ریز محصولات کاهش یابد.
2- شست و شوی میوه ها و جدا کردن میوه های خراب و کرم خورده.
3- اسلایس میوه ها در ضخامت های استاندارد توسط دستگاه های اسلایسر.
4- خشک کردن میوه‌ها با استفاده از دستگاه های خشک کن میوه.
5- و در آخر بسته بندی میوه به شکل کاملا بهداشتی و استاندارد.
پس از بسته بندی محصولات خشک شده، باید برای فروش بیشتر و شناخته شدن برند، بازاریابی به صورت کاملا گسترده و فکر شده انجام گیرد. با این کار محصول بدون واسطه به فروش رسیده و درآمد خوبی خواهید داشت.

خط تولید میوه خشک

قیمت دستگاه های خشک کن میوه

با توجه به تولید و طراحی انواع دستگاه های خشک کن میوه توسط شرکت های مختلف، امروزه شاهد قیمت های متفاوتی از دستگاه های میوه خشک کن هستیم. عوامل زیادی در قیمت گذاری آن ها تاثیرگذار هستند که در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم:
1- نوع و مدل دستگاه خشک کن میوه
2- جنس و ابعاد دستگاه
3- مصرف سوخت
4- ظرفیت دستگاه
5- گارانتی و خدمات پس از فروش
6- تکنولوژی و قطعات موجود در دستگاه
7- و…
بنابراین خریداران باید با توجه به نیاز و بودجه ای که در نظر دارند، مدل مناسب دستگاه را برای کسب و کار خود انتخاب کنند. همچنین حتما باید پس از بررسی و اطمینان از معتبر بودن شرکت سازنده، برای خرید آن اقدام نمایند.

سخن آخر

با توجه به مطالبی که مطالعه کردید، می توان دستگاه های خشک کن میوه را متناسب با نیاز خود و همچنین ظرفیت های تولیدی و میزان خروجی، از شرکت های سازنده معتبر خریداری کرد. نکته مهمی که هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد، قیمت دستگاه های میوه خشک‌کن است. درصورت بالا بودن قیمت، مطمئن شوید که دستگاه مورد نظر از حداکثر کیفیت و کارایی برخوردار باشد. در غیر این صورت خرید دستگاه توصیه نمی شود.
در پایان مقاله پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید دستگاه های خشک کن میوه به وب سایت شرکت آراد ماشین مراجعه کنید.

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
aradmachinery.com




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا