کودک

چگونه هوای موجود در شیشه شیر کودک را بگیریم؟

کودکی که از شیشه شیر تغذیه می کند ریسک قورت دادن مقدار زیادی هوا به همراه محتویات شیشه شیر را به جان می خرد. هوای شیشه شیر وارد معده و روده ی کودک شده و تجمع گاز و ناراحتی را در وی به وجود می آورد. به همین دلیل به حداقل رساندن هوای موجود در شیشه شیر بسیار مهم است.

رعایت نکات مهم جهت کاهش میزان هوای موجود در شیشه شیر کودک

1- شیر خشک را در ظرف دیگری تهیه کرده و سپس آن را در شیشه بریزید.

زمانی که شیر خشک مستقیماً داخل شیشه شیر کودک تهیه می شود، احتمال بیشتری وجود دارد که حباب های هوا در آن تشکیل شوند. مواد را نیز بسیار آهسته و به آرامی هم زده تا حباب های هوای کمتری ایجاد شوند.

2- از بالا نگه داشتن ظرف حاوی شیر برای ریختن آن در داخل بطری اجتناب کنید.

شیر را با ارتفاع بسیار زیاد در شیشه شیر کودک نریزید. شیر، محکم به کف ظرف برخورد کرده و حباب تشکیل می شود. در عوض، برای ریختن شیر در شیشه آن را تا جایی که ممکن است به شیشه ی شیر نزدیک کرده و بسیار آرام بریزید. این گونه حباب هوای موجود در شیشه شیر به حداقل می رسد.

1 کاهش هوای موجود در شیشه شیر

3- از تکان دادن شیشه خودداری کنید.

حتی اگر لازم باشد مواد داخل شیشه مخلوط شوند، به جای تکان دادن، آن را به آرامی با قاشق هم بزنید. تکان دادن شیشه شیر و پرت کردن آن به این ور و آن ور حباب های هوا را افزایش می دهد.

4- حداقل 5 تا 10 دقیقه قبل از اینکه شیر را به بچه بدهید آن را آماده کرده و شیشه را کنار بگذارید.

این کار کمک می کند که هرگونه حباب هوای موجود در شیشه شیر از بین برود. به علاوه زود آماده کردن شیر باعث می شود که در فرآیند تهیه، عجله نکنید. عجله کردن در تهیه شیر باعث می شود شیر را داخل بطری آماده کنید و یا سریع آن را در بطری بریزید. همچنین به سرعت آن را هم بزنید یا بطری را تکان دهید و یک عالمه هوای تشکیل شده در این فرآیند را به معده ی کودک بفرستید.

5- از شیشه هایی استفاده کنید که میزان گنجایش شیر آن فقط برای یکبار خوردن بچه کافی باشد.

در واقع اگر بتوانید هر بار همه ی شیشه را تا ته پر کنید، فضای کمتری برای تشکیل حباب های هوا در شیشه وجود خواهد داشت.

رعایت نکات مهم هنگام شیر دادن با شیشه شیر

1- کودک را به گونه ای نگه دارید که حالتی نیمه خوابیده داشته باشد.

سر او را نیز کمی بالاتر از بدنش نگه دارید. این حالت و پوزیشن باعث می شود که کودک به راحتی شیر را قورت داده و نفس بکشد. همچنین در این حالت شیر به راحتی و مستقیماً وارد گلوی او شده و کودک هوا را قورت نمی دهد.

2 کاهش هوای موجود در شیشه شیر

2- شیشه را نیز باید به صورت صحیح نگه دارید.

شیشه باید کاملاً افقی و موازی با کف زمین باشد. نوک پستانک شیشه شیر باید کاملاً با شیر پر شده و هوایی در آن وجود نداشته باشد تا کودک هوای آن را قورت ندهد. بنابراین گاهی لازم است شیشه را کمی کج کنید. اما در این حالت نیز معمولاً شیشه نباید بیش از 45 درجه کج شود.

3 کاهش هوای موجود در شیشه شیر

3- چک کنید که شیر چگونه از شیشه شیر خارج می شود.

اگر مانند تصویر شیر به صورت پیوسته و بدون وقفه بیرون می ریزد، شیشه مشکلی نداشته و کودک هوایی قورت نمی دهد. اما اگر جریان شیر پیوسته نیست و قطع می شود باید شیشه را عوض کنید. زیرا باعث می شود کودک شیشه شیر را مک زده و هوا را قورت دهد.

– البته یادتان باشد که شیشه هایی که شیر بی وقفه از آن خارج می شود، کودک ممکن است فرصت نفس کشیدن نداشته باشد. پس با احتیاط به کودک شیر دهید.

4 کاهش هوای موجود در شیشه شیر

4- چک کنید که حلقه ی سر شیشه محکم باشد.

این حلقه باعث ایجاد جریان هوا در شیشه شده و مک زدن شیر برای کودک را آسان تر می کند. اما اگر متوجه شدید که با وجود سالم بودن نوک و سر شیشه شیر، کودک به سختی شیر می خورد، حتماً چک کنید که حلقه ی سر شیشه محکم باشد. اما دقت کنید که آن را خیلی محکم نکنید و مقدار کمی فضا برای راحت مک زدن کودک بگذارید.

– زمانی سر شیشه شل است که متوجه شوید کودک مک نمی زند، شیر نمی خورد و مقدار زیادی حباب روی شیر تشکیل می شود.

شیشه شیر مناسب انتخاب کنید.

1- از شیشه های زاویه دار استفاده کنید.

این شیب، شیر را در بالای بطری و در قسمت نوک پستان نگه می دارد. حتی زمانی که کودک شیشه را تکان می دهد، نوک آن پر از شیر بوده و هوایی در آن وارد نمی شود.

5 کاهش هوای موجود در شیشه شیر

2- از بطری هایی استفاده کنید که نی دار هستند.

البته این نی برای نوشیدن شیر استفاده نمی شود بلکه در واقع مانند دریچه ای است که مکیدن شیر از شیشه را بدون حباب های هوا و هر چه راحت تر می کند.

6 کاهش هوای موجود در شیشه شیر

در پایان این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بعد از استفاده از شیشه شیر، شیشه شیر را به خوبی تمیز کرده تا بوی بد آن از بین برود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا