خودرو و وسایل نقلیه

چگونه هنگام رانندگی وضعیت مناسبی را برای صندلی خود تنظیم کنیم؟

وقتی در هنگام رانندگی صندلی شما به طور صحیح و اصولی تنظیم شده باشد، شما راحت تر و مطمئن تر خواهید بود. نزدیک کردن یا دور کردن صندلی از فرمان اتومبیل، تغییر دادن زاویه صندلی و بالا یا پایین بردن تکیه گاه سر در ماشین، راه های مختلفی برای تنظیم کردن صندلی شما هستند. هنگامی که صندلی شما راحت و صحیح تنظیم شد، مطمئن شوید که به طور صحیح روی صندلی نشسته اید. البته همیشه به خاطر داشته باشید که کمربند ایمنی تان را ببندید!

– نکته بسیار مهم این است که ماشین را قبل از خرید با دقت تست کنید.

استفاده از تنظیم کننده های صندلی

1- صندلی خود را تا جایی که هنگام فشار دادن پدال گاز، زانوهای شما اندکی خم شوند، به آرامی جابه جا کنید.

اگر هنگام فشار دادن پدال گاز پاهای شما کاملاً کشیده می شود، صندلی خود را به جلو بکشید. اگر پاهای شما خیلی خم می شوند، صندلی خود را به سمت عقب حرکت دهید. خم کردن اندک زانوهایتان در هنگام رانندگی و حفظ این حالت از درد زانو جلوگیری می کند.

1 تنظیم صحیح صندلی ماشین

2- به حالتی بنشینید که بین پشت زانوهای شما و صندلی به اندازه عرض 2 انگشت فاصله باشد.

دو انگشت را در فاصله بین لبه صندلی و پشت زانویتان بگذارید. اگر بین زانوی شما و صندلی این فاصله نبود، صندلی خود را به سمت عقب حرکت دهید تا این فضا ایجاد شود.

2 تنظیم صحیح صندلی ماشین

3- صندلی خود را تا جایی که نشیمنگاه شما با زانوی شما هم سطح بشود بالا ببرید.

اگر شما نمی توانید از شیشه جلوی اتومبیل یا سایر شیشه ها بیرون را به راحتی ببینید، صندلی خود را بالاتر ببرید. هنگامی که سطح نشیمنگاه شما از زانوهای شما پایین تر است رانندگی نکنید.

اگر ماشین شما تنظیم کننده ای برای کنترل ارتفاع صندلی ندارد، می توانید بر روی یک بالشت کوچک بنشینید و نشیمنگاه و لگن خود را با زانویتان هم تراز نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که ارتفاع شما خیلی زیاد نیست وگرنه مجبور می شوید برای نگاه کردن به بیرون اتومبیل از شیشه جلو یا سایر شیشه ها به پایین خم شوید.

3 تنظیم صحیح صندلی ماشین

4- تکیه گاه عقب خود را تا جایی که زاویه ای حدود 100 درجه بسازد تنظیم کنید.

تکیه دادن به صندلی عقب با این زاویه، فشار وارد شده بر پایین کمر شما را کاهش خواهد داد بنابراین شما راحت تر خواهید بود. اگر هنگام چرخاندن فرمان اتومبیل شانه های شما از صندلی جدا می شود، زاویه صندلی شما زیاد است؛ و اگر هنگام رانندگی به سمت جلو قوز می کنید، باید پشتی صندلی خود را بالاتر بیاورید. وقتی تکیه گاه صندلی در موقعیت مناسبی باشد، شما به راحتی به فرمان اتومبیل دسترسی دارید و آرنج شما کمتر خم می شود.

4 تنظیم صحیح صندلی ماشین

5- تکیه گاه سر خود را تا جایی حرکت دهید که سر شما در مرکز قرار بگیرد.

اگر سر شما هنگامی که بر روی صندلی نشسته اید از تکیه گاه بالاتر است، پشتی سر را به سمت بالا جا به جا کنید. اگر پشت سرتان در پایین و بدون تکیه گاه است، پشتی سر را پایین بیاورید. حالت ایده آل هنگامی است که بالای سر شما با بالای تکیه گاه هم سطح باشد.

5 تنظیم صحیح صندلی ماشین

6- تکیه گاه کمری خود را تا جایی که در انحنای کمر شما جای بگیرد، تنظیم کنید.

تکیه گاه کمر یک بخش برجسته در پایین صندلی و پشت شماست. در مرحله اول ارتفاع تکیه گاه کمری را طوری تنظیم کنید که پایین لبه ی آن با خط کمر شما هم تراز باشد. سپس گودی تکیه گاه را طوری تراز کنید که کاملاً انحنای کمر شما را پر کند.

اگر صندلی شما تکیه گاه کمر ندارد، یک حوله را لوله کنید و هنگامی که رانندگی می کنید، آن را در انحنای کمر خود قرار دهید. همچنین می توانید یک اسفنج محافظ قابل اتصال به جای تکیه گاه کمری برای صندلی تان بخرید.

6 تنظیم صحیح صندلی ماشین


با مراجعه به لینک زیر با نحوه تعمیر و ترمیم ترک خوردگی و بریدگی صندلی چرمی خودرو آشناشوید.

>>> نحوه ترمیم و تعمیر بریدگی و ترک خوردگی صندلی چرمی خودرو <<<


نشستن بر روی صندلی به طور صحیح

1- طوری بنشینید که بدنتان کاملاً پشت به صندلی باشد.

کمر شما باید بر تکیه گاه پشت فشار وارد کند و تا جایی که ممکن است قسمت تحتانی بدنتان به سمت عقب برود. از اینکه هنگام رانندگی بدنتان به سمت جلو کشیده شود اجتناب کنید و اگر نمی توانید به پدال یا فرمان اتومبیل برسید؛ صندلی خود را تنظیم کنید نه اینکه موقعیت بدن خود را تغییر دهید.

7 تنظیم صحیح صندلی ماشین

2- فرمان اتومبیل را در وضعیت 9 و 3 نگه دارید.

تصور کنید که فرمان اتومبیل یک ساعت است. دست چپ خود را در موقعیت ساعت 9 بگذارید و دست راست خود را در موقعیت ساعت 3 قرار دهید. حفظ این حالت بیشترین کنترل بر فرمان اتومبیل را به شما می دهد.

همواره هنگام رانندگی هر دو دست خود را بر روی فرمان بگذارید. رانندگی کردن با یک دست، ستون فقرات شما را خم می کند و باعث درد در ناحیه کمر خواهد شد.

8 تنظیم صحیح صندلی ماشین

3- هنگامی که در رانندگی از پای چپ خود استفاده نمی کنید، آن را روی زیر پایی قرار دهید.

اگر ماشین شما با دنده کار می کند، هنگام استفاده از کلاچ فقط پای چپ خود را حرکت دهید. اما اگر از ماشین دنده اتوماتیک استفاده می کنید، هرگز نباید پای چپ خود را از روی کفی ماشین بردارید. اگر در هنگام رانندگی پای چپ تان بر روی کفی به طور صاف قرار دهید، به حمایت کردن از لگن و کمرتان کمک می کنید.

9 تنظیم صحیح صندلی ماشین

4- کمربند ایمنی خود را طوری ببندید که بند آن از روی لگن شما بگذرد.

هرگز نوار کمربندی که از روی معده شما می گذرد را نبندید. زیرا اگر تصادفی اتفاق افتاد؛ کمربند باید استخوان لگن شما را محکم نگه دارد، نه معده شما را.

10 تنظیم صحیح صندلی ماشین

با مطالعه مقاله زیر می توان از شر بوی نامطبوع خودرو صفر کیلومتر خلاص شویم.

>>> چگونه از شر بوی نامطبوع خودرو صفر کیلومتر خلاص شویم؟

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
رسول

سپاس فراوان.واقعا توضیحات کامل و عالی بود

دکمه بازگشت به بالا