خودرو و وسایل نقلیهراهنمای خرید

راهنمای خرید و نقد و بررسی هیوندای توسان Active X سال 2018

بررسی  هیوندای توسان Active X 2018

شرکت هیوندای تصمیم گرفت تا برای یک بار دیگر کراس اوور محبوب توسان را برای بازارهای خارج از کشور خود بروزرسانی کند. توسان مدلی مناسب برای علاقه مندان به خودروهای کراس آور بوده که توانسته طرفداران بسیاری در میان رقبای خود پیدا کند. طراحی مدرن و جذاب در کنار انبوهی از امکانات، به سرنشینان و صاحبان این خودرو اجازه می دهد تا تجربه سفری خوب را داشته باشند.

ما نیز قصد داریم به بررسی کامل از توسان Active X 2018 بپردازیم. پس با فن تریکس همراه باشید.

در سال 2015 نسل جدید توسان رونمایی و راهی بازار شد. در سال 2018 نیز هیوندای تصمیم گرفت مدل جدیدی را با آپشن‌های بروزرسانی شده در اختیار مشتریان خود قرار دهد. البته گفتنی است که توسان در چند سال اخیر بروزرسانی های ظاهری و جزئی نیز داشته اما اینبار این شرکت کره ای تصمیم گرفته تا تغییرات بیشتری را در این خودرو ایجاد کند.

بروزرسانی صورت گرفته با تغییراتی در ظاهر جلو، عقب و برخی تغییرات جزئی در داخل کابین همراه است. پیشرفت هایی از لحاظ ایمنی نیز در نظر گرفته شده که این آپشن ها در بازار برخی از کشورها در دسترس نیست.

با این حال این سوال پیش می آید که آیا فیس لیفت توسان ارزش خرید دارد یا خیر. با نسخه Active X شما از ویژگی های بهتری نسبت به نسخه اصلی بهره مند خواهید شد. تا کاربری بهتری را شاهد باشید. هدف از ارائه چنین نسخه ای، خریدارانی هستند که می خواهند از کراس آور بهتری در مقایسه با نسخه اصلی برخوردار شوند.

از مشخصات فنی این کراس آور باید به پیشرانه هیبریدی 2.0 لیتری بنزینی در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک اشاره کرد. بالاترین مدل توسان با پیشرانه دیزلی یا بنزینی توربو و سیستم حرکتی چهار چرخ محرک همراه بوده که Active X فاقد چنین قابلیت هایی است.

خوشبختانه موتور این مدل سر و صدایی نداشته و عملکرد خوبی را ارائه می دهد. در مجموع عملکرد فنی توسان اکتیو ایکس مطابق انتظارات بوده و می تواند کراس آور مناسبی برای کاربران خود به شمار رود. پیشرانه این خودرو در کنار قدرتی مطلوب، صدای کمی تولید می کند که این امر برای صاحبان خودروهایی چون توسان اهمیت بالایی دارد.

1 بررسی هیوندای توسان اکتیو ایکس 2018

مصرف سوخت توسان اکتیو ایکس در حالت ترکیبی برای هر 100 کیلومتر 7.9 لیتر بوده که در کاربری های سنگین تر مصرف بیشتری نیز خواهد داشت. بنابراین مصرف انرژی به حجم کاربری شما نیز بستگی داشته و تنها مسافت نیست که این صرف انرژی را مشخص می سازد. با این حساب توسان اکتیو ایکس را باید یک مدل معمولی در مقایسه با تریم قدرتمند تر و کامل تر از کراس آور محبوب هیوندای موسوم به توسان دانست.

این شرکت کره ای همیشه مدل های قابل توجهی را به بازار عرضه می کند و توسان مورد بحث نیز یک مدل با کیفیت، با ویژگی های مطلوب است. شرکت هیوندای در سبد محصولات خود شاسی بلندهای متعددی داشته و توسان نیز مدلی محبوب در میان کراس اوورهای شرکت کره ای به شمار می رود. محصولی که هیوندای سعی کرده تریم های مختلفی برای آن در نظر گرفته و تجربه سفر های خوبی را برای صاحبان آن رقم بزند.

گیربکس شش سرعته اتوماتیک در کنار کلاچ دوگانه عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. گیربکس این خودرو از نوع CVT بوده و تجربه رانندگی ای توام با آرامش را برای شما رقم خواهد زد. اغلب کسانی که برای نخستین بار رانندگی با این مدل را تجربه می کنند، با پیچیدگی رو به رو نخواهند بود.

رانندگی در توسان اکتیو ایکس حالت های مختلفی داشته که باید به Normal , Sport یا Eco اشاره کرد. در نسخه اسپرت قدرت موتور افزایش یافته و در حالت اکو یا اقتصادی، مصرف سوخت کمتر شده و خودرو قدرت کمتری دارد. Active X با رینگ 18 اینچی آلیاژی همراه است که زیبایی ظاهری آن را  دو چندان می کند.

حرکت در بزرگراه ها با توسان Active X می تواند بسیار لذت بخش باشد. زیرا هیوندای برای این خودرو، طراحی ای با آیرودینامیک بالا در نظر گرفته است.

در فضای داخلی می توانید کابین شگفت انگیزی را شاهد باشید. از جمله چرم و پلاستیکی با جنس عالی که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

با این اوصاف توسان Active X قیمتی معادل 33 هزار دلار دارد.

توسان را می توان رقیب مستقیمی برای هوندا CR-V یا مزدا CX-5 دانست که همگی ساختار مشابهی دارند. و در بازار اروپا نیز به فروش می رسند. البته سطح توانایی های آن به Holden Equinox نخواهد رسید و کمی ضعیف تر است.

از ویژگی های استاندارد کراس آور هیوندای، باید به قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی و کمربند، تهویه مطبوع دستی، پنجره های برقی، کروزکنترل و صندلی های عقب تاشو اشاره کرد.

Active X نسبت به نسخه اصلی ارتقا یافته و آینه های جانبی آن دارای قابلیت تا شو و گرم کن است که در کنار رینگ های 18 اینچی آلیاژی با فرمان و تریم داخلی چرمی می تواند محصول قابل توجهی باشد.

فضای داخلی ابعاد مناسبی دارد و صندلی ها قابل تنظیم است که با کمی تنظیم فضای بیشتری را نیز به سرنشینان میدهد. قابلیت چرخشی صندلی های عقب نیز راحتی را برای سرنشینان در سفرهای طولانی به دنبال دارد. به خصوص برای خانواده های پرجمعیت که تعداد اعضای آنها بیشتر بوده و حجم بیشتری از کابین را در بر می گیرند.

در بخش فناوری، هیوندای سیستم سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی فراهم کرده و در کنار آن از نمایشگر لمسی 7 اینچی با قابلیت بلوتوث، رادیو FM/AM، جک 3.5 میلیمتری صدا، و شش بلندگو بهره برده است.

در قسمت پشت آمپر یک نمایشگر 3.5 اینچی دیجیتال رنگی قرار گرفته که برخی اطلاعات مهم فنی را به نمایش می گذارد. هیوندای با بروزرسانی توسان و عرضه نسخه اکتیو ایکس نشان داده که نسبت به این کراس آور بی توجه نیست. از دیگر ویژگی های این نسخه می توان به شش کیسه هوا، ترمز ABS، سیستم کنترل کشش و ثبات، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب و… اشاره کرد. در میان انتخاب های گسترده، توسان را می توان نسبت به Highlander گزینه مطلوب تری دانست.

هیوندای با اضافه کردن برخی ویژگی ها ی ایمنی چون کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد به جلو، سیستم کمک پرتو، سیستم مانیتوری محیط، سعی کرده تا توسان اکتیو ایکس را به شاسی بلند قابل توجهی تبدیل کند. البته هیوندای قصد داشت این مدل را در اواخر سال 2018 روانه بازار کند.

یکی دیگر از نقاطی که خریداران احتمالا روی آن تمرکز میکنند، فضای بار صندلی های عقب است که به 488 لیتر می رسد. که نسبت به مزدا CX-5 و کیا اسپرتیج حجم بیشتری را در برمی گیرد. در قسمت کنسول میانی علاوه بر صفحه نمایش لمسی، چند پورت مخصوص برق از جمله کانکتور 12 ولتی برای شارژ دستگاه هایی مانند گوشی های همراه تعبیه شده است.

در نتیجه می توان گفت توسان اکتیو X یک مدل معمولی نیست و اگر آن را به مقایسه با چند مدل رقیب از جمله کیا اسپورتیج یا مزدا CX-5 قرار دهیم بی شک می تواند انتظارات کاربران خود را برآورده سازد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
caradvice




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا