راهنمای خریدلپ تاپ و کامپیوتر

نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس ویوو بوک Asus VivoBook E403NA

نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook E403NA

لپ تاپی که با وجود کارایی خوب و قیمت مناسب آن، چندان قابل توجه نیست.

1 نقد و بررسی لپ تاپ E403NA

اگر به دنبال لپ تاپی ارزان قیمت با سخت افزاری معمولی و کارایی خوب که فقط بتواند کارهای ساده و روزه مره تان را انجام داده و نمی خواهید از آن به صورت حرفه ای استفاده کنید، Asus VivoBook E403NA گزینه ی خوبی برای شماست. این لپ تاپ دارای ظاهری زیبا، قیمتی مناسب اما سخت افزاری ضعیف بوده که با ویندوز 10 به بازار عرضه شده است.

با یک نگاه کلی به این لپ تاپ، نقاط ضعف و قوت آن را اینگونه می توان بیان کرد.

نقاط قوت:

– بسیار کم وزن و سبک
– عمر باتری خوب و مناسب
– قیمت خوب و مناسب و نه چندان زیاد

نقاط ضعف:

– عملکردی ضعیف
– قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در محلی نامناسب
– صفحه نمایشی نچندان دلچسب

در بازار رو به رشد کروم بوک ها که لپ تاپ هایی گران قیمت، بسیار عالی و قابل اعتماد هستند، سازنده گان لپ تاپ، تصمیم گرفتند برای افراد معمولی که به دنبال سخت افزار و نرم افزار قوی نبوده و فقط برای کارهای روزانه به لپ تاب نیاز دارند، لپ تابی با قیمت مناسب و کارایی بالا وارد بازار کنند. بنابراین لپ تاپی با سیستم عامل کروم (Chrome OS) نمی توانست برای این هدف در نظر گرفته شود. بنابراین لپ تاپی با سیستم عامل ویندوز 10 را به گونه ای طراحی کردند که قیمتی معادل 200 دلار داشته باشد.

ویژگی های لپ تاپ ایسوس VivoBook E403NA

– پردازنده ی اینتل پنتیوم 4 هسته ای (N4200 1.1GHz (up to 2.5GHz با حافظه کش 2 مگابایت

– گرافیک از نوع Intel HD Graphics 505

– دارای رم 4 گیگابایتی از نوع DDR3L

– صفحه نمایش 14 اینچی FHD با رزولوشن (1,920×1,080)

– حافظه eMMC با ظرفیت 128 گیگابایت

– پورت یا درگاه ها: یک پورت HDMI، یک پورت USB 3.1 نوع C، یک پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0 و درگاه کارت حافظه SD

– اتصالات: بلوتوث نسخه 4.1، وای فای 802.11ac

– دارای وب کم VGA 720p

– باتری با عمر 14 ساعت

– این لپ تاپ وزنی معادل 1.5 کیلوگرم و ابعادی معادل 13.3×9.3×0.7 را داراست.


با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس نحوه ضبط ویدئو با استفاده از وب کم را فراگیرید.

>>> ضبط ویدئو با استفاده از وب کم <<<


طراحی لپ تاپ ایسوس VivoBook E403NA

بدنه، اطراف کیبورد و تاچ پد این لپ تاپ به رنگ نقره ای و از جنس آلومینیوم می باشد. کف لپ تاپ یعنی قسمت زیرین از پلاستیک مشکی رنگ ساخته شده که دارای چهار عدد پایه ی نگهدارنده بوده تا لپ تاپ به راحتی روی میز قرار بگیرد.

VivoBook E403NA بدون هیچ گونه سیستم خنک کننده ی پیچیده ای، ضخامتی معادل 1.7 سانتی متر دارد. با وزن 1.5 کیلوگرمی خود به حدی سبک بوده که می توان به راحتی آن را همه جا حمل کرد. در واقع این لپ تاپ با نوع طراحی و صفحه نمایش 14 اینچی خود، سیستمی کاملاً خانگی به حساب می آید.

سمت راست لپ تاپ یک عدد پورت USB 2.0 و درگاه کارت خوان قرار دارد. سمت چپ آن نیز پورت های اتصال شارژر، HDMI، USB 3.0، USB-C و جک هدفون به چشم می خورد.

در زیر کیبورد، تاچ پد و در گوشه ی بالایی سمت راست، سنسور اثر انگشت قرار دارد.

مشکلی که تاچ پد این مدل و لپ تاپ هایی مثل Asus VivoBook Pro 15 و VivoBook S510U دارند، حساسیت بیش از اندازه ی آن در حین کلیک است. به طوری که تنها با یک کلیک بر روی آیکون برای انتخاب عملکرد مورد نظر، تاچ پد بخاطر حساسیت بالا کلیک دوم را خود انجام داده و ممکن است یکی از عملکردها را به اشتباه انتخاب کند. به همین دلیل توصیه می کنیم، حتماً حساسیت تاچ پد را کاهش داده و یا در کنار خرید لپ تاپ VivoBook، یک موس هم تهیه کنید.

مکان سنسور اثر انگشت نیز اصلاً مناسب نبوده و مکان آن در گوشه ی بالای سمت راست کیبورد نمای زیبایی ندارد. به نظر می رسد، قرار گرفتن دکمه ی پاور در این قسمت نمای بسیار بهتری را ارائه می داد.

در مورد کیبورد هم باید بگوییم که نور پس زمینه برای آن در نظر گرفته نشده است. پس برای کسانی که قصد استفاده از این لپ تاپ را در مکان هایی کم نور دارند، اصلاً مناسب نخواهد بود. یک ستون اضافی از کلیدهای Page Up ،Page Down، و کلید End، در سمت راست کلید Enter، یعنی همان جایی که کلید Home را می بینید نیز قرار داده شده است.

حروف روی کلید ها نیز کمی کمرنگ چاپ شده که با استفاده از برچسب یا تمرین تایپ می توان این مشکل را حل کرد.

نمایشگر لپ تاپ ایسوس VivoBook E403NA

بر خلاف بهره گیری از صفحه نمایش فول اچ دی با رزولوشن (1,920×1,080) در این لپ تاپ، نمایشگر آن بسیار نا امید کننده است. چرا که رنگ ها بیش از حد مات بوده و دارای ارتعاش است.

البته این مسئله کاملاً قابل فهم است که سخت افزار ضعیف لپ تاپ به خاطر پایین آوردن قیمت آن است. با این وجود اگر خواستار نمایشگری بهتر مخصوصاً از نوع لمسی هستید، باید کمی بیشتر هزینه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
techradar




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا