خانه و کاشانهسرگرمی و اوقات فراغتفرهنگ و هنر

چگونه خودمان روی لیوان یا ماگ طرحی را چاپ کنیم؟

چاپ طرح روی لیوان

امروزه لیوان های چاپی به دلیل تنوع بسیار بالا و قابلیت چاپ همه نوع طرحی بر روی آنها، بسیار پرطرفدار و محبوب شده اند. به گونه ای که بسیاری افراد لوگوی شرکت خود را روی آن ها چاپ کرده و در محل کار خود آن را بکار می گیرند. بسیاری نیز به عنوان هدیه از این ماگ های زیبا استفاده می کنند. اما اگر بخواهیم برای هر مناسبتی این نوع از لیوان ها را خریداری و یا سفارش دهیم، کمی هزینه بر خواهد بود. به علاوه ممکن است لیوان ها و ماگ هایی در منزل داشته باشیم که از طرح آن خسته شده یا بخواهیم تنوعی در آن ایجاد کنیم. امروز فن تریکس قصد دارد طرح زدن روی لیوان در منزل را به شما آموزش دهد تا هم بتوانید از آن به عنوان یک هدیه ی کم هزینه و البته با ارزش دست ساز استفاده کنید و هم به لیوان ها و ماگ های قدیمی خود رنگ و لعابی تازه دهید.


فن تریکس مطالعه مقالات “آموزش طراحی و تزئین جام شیشه ای” و “آموزش طراحی وپتینه روی چوب با اکلیل” را به شما پیشنهاد می کند.


راز و ایده ای که امروز برایتان می گوییم بسیار ساده است. به طوری که می توانید آن را به بچه ها نیز آموزش داده تا هم یک لیوان شخصی با نقاشی خودشان داشته باشند، هم خلاقیت و بازی کردن را یاد بگیرند.

لازم به ذکر است که ما از این روش بر روی دیگر انواع لیوان استفاده نکرده ایم، اما می دانیم که روی انواع لیوان های کریستال می توان این روش را بکار برد. در واقع کرم استفاده شده در این روش کرم حکاکی بر روی شیشه می باشد. اجرای این طرح ها به روش گفته شده روی لیوان ها و فنجان های رنگی زیبایی و جلوه ی خاصی دارد.

لیوان را آماده کنید. سطح لیوان باید کاملاً تمیز و مسطح باشد. یک شابلون را نیز آماده کنید. برای این کار هم می توانید از شابلون های آماده استفاده کنید و هم خودتان شابلونی را طراحی کنید. فقط دقت داشته باشید شابلون باید یا ژله ای باشد یا طرح خود را روی چیزی مثل مقوا پیاده کنید که انعطاف پذیر باشد تا بتواند به طور کامل روی لیوان قرار گیرد و به لیوان بچسبد.

بعد از آماده کردن لیوان، کرم حکاکی روی شیشه که مخصوص چاپ و حکاکی طرح روی شیشه است را نیز آماده کنید.

برای شروع کار بعد از اینکه سطح لیوان را کاملاً شسته و خشک کردید، شابلون را بر روی آن و دقیقاً همان جایی که می خواهید طرحتان را چاپ کنید گذاشته و با نوار چسب یا هر چیز دیگری بر روی لیوان ثابت کنید. حال کرم حکاکی را روی شابلون بزنید، بهتر است هنگام استفاده از این کرم در مکانی باز یا مکانی با تهویه ی مناسب قرار بگیرید. لیوان را روی سطح زمین به صورت خوابیده طوری قرار دهید که تکان نخورد. پس از انجام مراحل گفته شده، کرم را با فرچه روی طرح سطح شابلون بکشید و به مدت 5 تا 10 دقیقه آن را کنار بگذارید.

بهتر است 10 دقیقه به کرم فرصت داده و بعد از گذشت این مدت زمان، لیوان را درون ظرفشویی گذاشته و شابلون را از روی آن بردارید. لیوان را در زیر آب گرفته و بشویید تا قسمت های اضافی از بین برود، سپس لیوان را خشک کنید. اگر می خواهید در کنار طرح زده شده بر روی لیوان، طرح های دیگری هم وجود داشته باشد، باید برای تک تک طرح های دیگر نیز همین مراحل را تکرار کنید تا طرح تان تکمیل شود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا