خانه و کاشانه

چگونه توری فلزی پنجره را تعمیر کنیم؟

تعمیر و ترمیم توری فلزی پنجره

با نزدیک شدن به فصل بهار و تابستان و گرم شدن هوا، پنجره ها برای ورود هوای تازه و بهاری به منزل، باز می شوند. تقریباً همه ی پنجره ها، توری برای جلوگیری از ورود حشرات به منزل را دارند که یا از جنس پارچه بوده و یا فلزی هستند. عمر توری های پارچه ای معمولاً کمتر از توری های فلزی بوده و زود پوسیده شده و از بین می روند. ولی به راحتی می توان آن ها را تعویض کرد. توری های فلزی معمولاً عمر بیشتری دارند اما به محض اینکه سوراخی در آن ها به وجود آمد به راحتی بزرگ شده به طوری که گاهی لازم می شود توری پنجره کلاً عوض شود. قبل از اینکه این اتفاق بیوفتد، به محض اینکه سوراخ و پارگی در توری پنجره مشاهده کردید باید هر چه سریع تر به فکر تعمیر آن باشید.

کیت های چسبی در بازار موجود است که هم قابلیت استفاده برای توری های فایبر گلاس را داشته و هم برای توری های فلزی به کار می رود. این کیت ها را به راحتی می توان تهیه کرده و روی حفره ی ایجاد شده روی توری بچسبانید. این کیت ها معمولاً حرارتی بوده و می توانید با سشوار آن ها را گرم کنید تا بچسبد. اما معمولاً نایاب بوده و شاید به دلیل قیمت بالا نسبت به روش های مشابه، کمتر به فروش می رسد.

2 تعمیر و ترمیم توری فلزی پنجره

در صورتی که کیت ها را نیافتید می توانید با یک تکه توری مشابه همان چیزی که روی پنجره نصب است، پارگی را تعمیر کنید. البته به شرطی که پارگی به گونه ای نباشد که توری از قاب خود بیرون زده باشد. پس بسته به بزرگی پارگی، توری مناسب را از ابزار فروشی تهیه کرده و به همراه یک قیچی، دم باریک، منقاش یا موچین دست به کار شوید.

مراحل تعمیر توری فلزی

1- برای نتیجه ی بهتر و راحتی کار بهتر است توری را از روی پنجره باز کرده و با تمرکز بیشتری کار کنید.

چرا که به هر دو طرف توری دسترسی دارید. پس می توانید به راحتی پارگی را تعمیر کرده و مجدداً توری را روی پنجره نصب کنید.

1 تعمیر و ترمیم توری فلزی پنجره

2- اکنون باید بزرگی پارگی را اندازه بزنید.

پس از بالای پارگی، از راست، از چپ و از پایین 2.5 سانتی متر را اندازه زده و مستطیل یا مربعی دور پارگی بکشید. در این مرحله و در این اندازه گیری بسیار دقت کنید که اندازه ی آن کیفیت تعمیر توری را رقم می زند.

3 تعمیر و ترمیم توری فلزی پنجره

3- حال باید ابعاد مستطیل دور پارگی را روی توری که خریداری کرده اید، بکشید.

4- قبل از برشِ مستطیلی که روی توری کشیده اید، آن را روی پارگی گذاشته و دقت کنید که توری باید از دور تا دور پارگی 2.5 سانتی متر بزرگتر باشد.

اگر این گونه بود توری را با قیچی مناسب برش بزنید.

5- موچین یا دم باریکی برداشته و در تار و پود بافت توری، چند عدد از تارهای بالا و پایین توری را خارج کنید. (حدود یک سانتی متر از هر طرف)

6- حال باید بالا و پایین توری که تارها را خارج کرده و ریش ریش کردید را 90 درجه خم کنید.

7- با استفاده از قیچی لبه های پارگی را بریده و پارگی را هموار کنید.

10 تعمیر و ترمیم توری فلزی پنجره

8- اکنون باید توری مستطیلی یا مربعی که ریش ریش های آن را 90 درجه خم کرده اید به گونه ای روی پارگی قرار دهید که پارگی در وسط مستطیل باشد.

ریش ریش ها را از بافت های توری در اطراف پارگی با دقت عبور دهید به گونه ای که مستطیل به طور کامل روی پارگی بچسبد.

9- یک دست را روی توری که پارگی را پوشانده گذاشته و با دستی دیگر ریش ریش هایی که از پشت پارگی بیرون زده است را روی توری اصلی خم کنید.

ریش ریش ها نیز باید به توری اصلی بچسبند. اکنون تکه توری که سوراخ را ترمیم کرده است باید روی توری اصلی بچسبد و تکان نخورد.

10- پارگی توری پنجره ی شما به همین راحتی تعمیر و ترمیم شد.

توری را به پنجره نصب کرده و از باز بودن پنجره تان لذت ببرید.

15 تعمیر و ترمیم توری فلزی پنجره

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> نحوه تمیز کردن درب ریلی شیشه ای <<<

>>> چگونگی ترمیم ورقه فلزی زنگ زده <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ifixit




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
4 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد

بسیار عالی بود..تشکر بابت آموزشی که مرقوم فرمودید

درود بر شما

با سپاس از شما. اگه از این چسبها نداشته باشیم چی؟ و اگه یه قطعه مثل اونی که نشون دادید داشته باشیم که بخوایم بچسبونیم از چه چسبهایی می تونیم استفاده کنیم که در دسترس هم باشن؟ مثلا چسب معمولی مایع می شه یا چسب سوپر می شه از اینا… بیشتر بخوانید.

میرزایی

چه جالب.خیلی به دردم خورد .ممنون

مهدی

این واقعا عالی بود

دکمه بازگشت به بالا