لپ تاپ و کامپیوتر

چگونه در نرم افزار Word یک تقویم ایجاد کنیم؟

شما به راحتی می توانید در نرم افزار ورد Word، یک تقویم درست کنید. چه سیستم عاملتان ویندوز باشد و چه مکینتاش.

برای ایجاد تقویم در ورد ، دو راه وجود دارد: راه اول که راه سریع تری هم است، استفاده از Microsoft calendar template بوده و راه دوم، درست کردن تقویم به صورت دستی و با استفاده از جدول می باشد. در این مقاله از وب سایت فن تریکس، ما هر دو روش را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.


از قابلیت های 2016 Word غیر فعال کردن و پاک کردن اسناد و فایل های اخیر می باشد. برای اطلاع بیشتر در این باره به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> پاک کردن و غیرفعال کردن اسناد و فایل های اخیر در ورد 2016 Word <<<


استفاده از Templates

1- نرم افزار ورد را باز کنید.

1 ایجاد تقویم در ورد Word

2- روی قسمت search bar یا نوارجستجو، کلیک کنید.

• برای سیستم عامل مک، پس از باز کردن نرم افزار ورد ، ابتدا روی File در گوشه بالایی سمت چپ، کلیک کرده و سپس ….New from Template را از منوی بازشده انتخاب کنید.

3- در قسمت نوار جستجو، کلمه calendar را تایپ کرده و سپس Enter را بزنید. در این مرحله، انواع الگوهای calendar جستجو خواهد شد.

• برای انجام این مرحله، شما باید به اینترنت متصل شوید.

2 ایجاد تقویم در ورد Word

4- یک الگوی calendar را انتخاب کنید. یکی از الگوهای calendar را که می خواهید استفاده کنید، انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید. صفحه calendar، برای شما باز می شود.

3 ایجاد تقویم در ورد Word

5- روی گزینه create کلیک کنید. این گزینه، در سمت راستِ calendar وجود دارد. با این کار، الگوی مورد نظر شما دانلود می گردد.

• اگر از شما خواسته شده که Macros (ماکروها) را فعال کنید، روی Enable Macros کلیک کرده تا کارِ ایجاد تقویم های بیشتر برای تاریخ ها و ماه های آینده در ورد ، راحت تر انجام گیرد.

4 ایجاد تقویم در ورد Word

6- کمی منتظر بمانید تا calendar، لود شود. زمانی که دانلود این الگو انجام شد و به پایان رسید، به صورت اتوماتیک در نرم افزار ورد ، باز خواهد شد.

5 ایجاد تقویم در ورد Word

ایجاد تقویم به صورت دستی در نرم افزار ورد

1- نرم افزار ورد را باز کنید.

2- روی Blank document که در سمت چپ و قسمت بالایی  صفحه باز شده ی ورد قرار دارد، کلیک کنید.

• اگر سیستم عامل شما مک است، از این مرحله رد شوید.

6 ایجاد تقویم در ورد Word

3- نام ماه مورد نظر را وارد کنید. نام ماهی که می خواهید برای آن، تقویم درست کنید را در این قسمت تایپ کنید. سپس اینتر را بزنید. با این کار، ماهِ مورد نظر شما، در بالای تقویمی که خواهید ساخت، قرار می گیرد.

7 ایجاد تقویم در ورد Word

4- روی سربرگ insert کلیک کنید. این گزینه، در نوار آبیِ بالای نرم افزار ورد ، وجود دارد. پس از کلیک روی insert، نوار ابزار یا همان toolbar مربوط به insert، زیرِ نوار آبی رنگ، باز خواهد شد.

8 ایجاد تقویم در ورد Word

5- گزینه Table را از نوار ابزار پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

9 ایجاد تقویم در ورد Word

6- یک جدول درست کنید. از قسمت Table، یک جدول با هفت ستون و شش یا هفت سطر (بسته به تعداد ماه مورد نظر شما تا 12 سطر برای هر ماه) بکشید. برای این کار، موس را روی جدولِ نمایش داده شده حرکت داده و هفت ستون و بسته به ماه های مورد نظرتان، سطر انتخاب کنید، سپس کلیک کنید.

10 ساخت جدول داخل Word

7- روزهای هفته را در جدول، تایپ کنید. در بالاترین سطر، در هر ستون نام یکی از روزهای هفته را بنویسید.

11 ایجاد تقویم در ورد Word

8- خانه های جدول یا همان باکس های تقویم تان را بزرگ کنید. برای این کار، سومین خط افقی از بالا را انتخاب کرده و به سمت پایین بکشید تا خانه های ردیفِ دوم جدول، بزرگ شوند. این کار را برای خطوط افقی چهارم، پنجم و … تکرار کنید تا تمام باکس های ردیف دوم به پایین، هم اندازه شوند.

12 ساخت جدول داخل Word

9- اعداد را وارد کنید. ابتدا چک کنید و ببینید اولین روز از ماه مورد نظر شما، چند شنبه است. برای مثال، اولین روز ماه موردنظر شما دوشنبه است. عدد 1 را در اولین ردیف (زیر ردیفِ مربوط به روزهای هفته) و در ستون مربوط به روز دوشنبه وارد کنید. سپس کلید Tab را فشار داده و روزهای بعدی را به ترتیب در خانه های جدول بنویسید.

13 ساخت جدول داخل Word

10- موارد مورد نظر را به جدول خود اضافه کنید. پس از وارد کردن تمام 30 یا 31 روزِ هفته در جدول، می توانید برگردید و برای روزهای خاص مانند تعطیلات یا مناسبت ها، موارد مورد نظر را اضافه کنید. برای این کار، در باکس یا خانه مورد نظر کلیک کرده و Enter را بزنید تا یک خط جدید در آن باکس ایجاد شود. سپس مناسبت یا هر مطلب دیگری که خواستید را به باکس مربوط به آن روز، اضافه کنید.

14 ساخت جدول داخل Word

11- برای ماه های دیگر نیز، جدول درست کنید. شما می توانید برای تقویم تان، جداول ماه های دیگر را نیز درست کنید. برای این کار به قسمت زیر جدول اول رفته و دو بار Enter را بزنید. سپس تمام مراحل بالا را برای ساختن یک جدول جدید برای ماه دیگر، تکرار کنید.

16 ایجاد تقویم در ورد Word

12- تقویم تان را ذخیره کنید. اگر سیستم عامل شما ویندوز بود کلیدهای Ctrl و S را با هم نگه دارید. اگر سیستم عامل شما، مک بود ⌘Command و S را فشار دهید. سپس مکانِ مورد نظر برای ذخیره تقویم را انتخاب کرده و برای آن یک نام تعریف کنید؛ سپس روی گزینه Save کلیک کنید.

17 ذخیره فایل word

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا