تغذیه

چگونه رازیانه را برای استفاده در انواع غذا آماده کنیم؟

رازیانه در پخت انواع غذاها و استفاده به عنوان دارو تاریخچه دور و درازی دارد. امروزه قسمت پیازی این گیاه چاشنی بسیار خوشمزه و البته پرخاصیت برای انواع غذاها و سالادها است. آماده کردن این گیاه پرخاصیت برای استفاده در انواع غذاها و سالادها به مهارت خاصی نیاز ندارد. مادامی که بدانید چگونه باید این گیاه را برای طبخ آماده کنید، می توانید هم از خود گیاه و هم از قسمت پیازی آن برای طعم دار کردن انواع سوپ، سالاد، گوشت و دیگر خوراک ها استفاده کنید.

آماده کردن رازیانه

1- از پیازه های گرد استفاده کنید. برای اینکه طعم و عطر بهتری از این گیاه داشته باشید، سعی کنید رازیانه های گرد با رنگ روشن، بدون لک و سفت را انتخاب کنید.

1 استفاده از رازیانه در غذا

2- تمامی ساقه ها را از قسمت پیازی گیاه جدا کرده و ته آن را نیز بزنید.

2 استفاده از رازیانه در غذا

3- پیاز را از وسط نصف کرده و هسته ی سفت را از هر دو نیمه در بیاورید.

3 استفاده از رازیانه در غذا

4- دو نیمه را به صورت تکه های کوچک خرد کنید.

4 استفاده از رازیانه در غذا

5- رازیانه طعم شیرینی دارد. اگر طعم آن را می پسندید، به سالادتان اضافه کرده و به صورت خام مصرف کنید. چرا که خام آن خواص بیشتری دارد. رازیانه را زمانی خیلی خرد کنید که بخواهید به صورت خام استفاده کنید. ترکیب این گیاه با سالاد خام طعمی عالی خواهد داشت.

• مخلوط رازیانه ی خرد شده با پیاز قرمز خلال شده (به صورت نازک) به همراه کمی پوست پرتقال، آبلیمو و مخلوطی از کاهو یا کلم یا اسفناج سالادی مقوی، خوشمزه و پر از خاصیت خواهد بود.

• به عنوان غذایی مدیترانه ای و رژیمی هم می توانید رازیانه را با مقداری پرتقال خونی و زیتون سیاه مخلوط کرده و با نان میل کنید.

• خرد کردن رازیانه در سالاد مرغ و تزئین آن با برگ های خرد شده ی آن بسیار خوشمزه و عالیست.

5 استفاده از رازیانه در غذا

پخت رازیانه

1- برای گرم شدن روغن، آن را درون تابه ای ریخته و روی حرارت بگذارید. سپس رازیانه ها را درون روغن بریزید تا سبک شده و ترد شوند.

6 استفاده از رازیانه در غذا

2- مقداری رب گوجه به آن اضافه کرده و اجازه دهید با رازیانه ها سرخ شود. اگر مایل باشید سس رازیانه تهیه کرده و به دیگر غذاها اضافه کنید در این مرحله باید مقداری آب اضافه کرده و اجازه دهید کمی قل بزند تا مخلوط رب و رازیانه غلیظ شده و حالت سس به خود بگیرد.

7 استفاده از رازیانه در غذا

اما اگر می خواهید فقط آن را پخته و در دیگر غذاها استفاده کنید:

3- تکه های رازیانه را در آب جوش ریخته و اجازه دهید سبک و ترد شوند. آن ها را از ظرف درآورید و روی بشقاب بریزید، سپس فلفل سیاه و پنیر پارمزان روی آن بپاشید. ظرف را با دمای 400 درجه ی فارنهایت (204 درجه ی سانتی گراد) بپزید تا پنیر قهوه ای شده و حباب دار گردد.

8 استفاده از رازیانه در غذا

البته می توانید به جای این کار از روش زیر نیز استفاده کنید.

4- رازیانه های خرد شده را برای 10 ثانیه داخل آب جوش ریخته و بلافاصله داخل آب یخ بریزید. سپس آن ها را در آورده و با بادمجان خرد شده، پیاز خلال شده و فلفل دلمه ای قرمز یا زرد خرد شده مخلوط کنید. مقداری روغن زیتون روی آن پاشیده و مقداری رزماری، آویشن و نعناع را نیز به آن اضافه کنید و آن را داخل فر بگذارید تا همه ی سبزیجات ترد شوند.

9 استفاده از رازیانه در غذا

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
الهام

ممنون از توضیحاتتون

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط الهام
دکمه بازگشت به بالا