زیبایی

میکروبلیدینگ اسکالپ سر چیست و آیا به بهبود کم پشتی مو کمک می کند؟

اگر موهای کم پشت و نازکی (thinning hair) دارید یا اینکه خط پیشانی (مرز موی سر و پیشانی) شما در حال بالا رفتن است، از روش میکروبلیدینگ استفاده کنید!

احتمالاً شما هم درباره میکروبلیدینگ ابرو زیاد شنیده اید؛ فرآیندی که در طی آن، ابروها توسط قلم بسیار ریزی به صورت سطحی پر می شوند (مانند تاتوی بسیار ریز). اما میکروبلیدینگ پوست سر چیست؟ این روش نیز مانند همان روش میکروبلیدینگ ابرو است اما برای پوست قسمت جمجه سر (اسکالپ سر) و خط پیشانی استفاده می شود.


برای اطلاع از نحوه درمان خانگی و طبیعی آفتاب سوختگی اسکالپ یا پوست سر به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان خانگی و طبیعی آفتاب سوختگی اسکالپ یا پوست سر <<<


میکروبلیدینگ اسکالپ سر چیست؟

میکروبلیدینگ اسکالپ سر نیز همانند میکروبلیدینگ ابرو، روشی است که طی آن از یک بلِید یا قلم استفاده شده و لایه های سطحی پوست سر خراش داده می شوند. سپس، به کمک همان بلید، رنگدانه ها به لایه های زیرینِ بافت پوستِ خراش داده شده، انتقال داده می شوند. این کار تقریباً مشابه خالکوبی یا تاتو است. با این حال، از آنجایی که در میکروبلیدینگ، کار به صورت بسیار ظریف انجام می شود و رنگدانه ها فقط به لایه های بالایی پوست نفوذ می کنند، ماندگاری این روش به اندازه خالکوبی ها و تاتو ها رایج نیست. ماندگاری این روش متفاوت بوده و بسته به مواردی نظیر نوع رنگدانه ها، نوع پوست و سبک زندگی بستگی دارد و عموماً ماندگاری آن ها بین 6 تا 18 ماه می باشد. اگر چه این تکنیک، دائمی نیست اما جزء زیررده های میکاپ دائمی قرار می گیرد.

1 میکروبلیدینگ اسکالپ سر

میکروبلیدینگ اسکالپ سر برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به نتایج میکروبلیدینگ پوست سر، به نظر می رسد که این روش برای افرادی مناسب است که موهای نسبتاً کم پشت و خط موی پیشانیِ نسبتاً کم حجمی دارند و برای افرادی با موهای بسیار کم پشت و خط پیشانی نامشخص مناسب نیست! هاشور میکروبلید، سبب بهبود خط پیشانی شده و باعث پر پشت تر نشان دادن قسمت های کم پشت سر می شود. با تطبیق رنگ مناسب میکروبلیدینگ با رنگ موی سر، هاشور ایجاد شده توسط قلم میکروبلید، سبب پرپشت تر شدن و یکنواخت تر شدن موها می شود. اگر فردی، قسمت های خالی زیادی در پوست سر خود داشته باشد، نتیجه میکروبلیدینگ خیلی دلخواه و رضایت بخش نخواهد بود.

آیا میکروبلیدینگ اسکالپ سر دردناک است؟

در میکروبلیدینگ خط پیشانی، قبل از شروع کار، خط پیشانی بی حس می شود و با توجه به ضخامت پوست در ناحیه درمان، این روش تقریباً بدون درد است. در میکروبلیدینگ پوست سر، هاشور میکروبلید، به آرامی ایجاد شده و خیلی به داخل پوست، نفوذ نمی کند. از این رو، زمان زیادی برای بهبود و ریکاوری پس از درمان در این روش، مورد نیاز نیست.

آیا واقعاً در میکروبلیدینگ پوست سر، دوره ریکاوری وجود ندارد؟

توصیه می شود فردی که میکروبلیدینگ اسکالپ سر انجام داده، تا یک هفته پس از هاشور، سرش را نشوید تا رنگدانه ها بهتر بتوانند تثبیت شوند. بیشتر سالن های آرایشی که میکروبلیدینگ اسکالپ را انجام می دهند، برای بهبود پوست سر، پس از میکروبلیدینگ، کرمی به مشتریان خود عرضه می کنند که آن را به مدت هفت روز، روزی دوبار استفاده نمایند.

میکروبلیدینگ اسکالپ، چقدر طرفدار دارد؟

این روش نیز همانند میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن ابرو، بسیار پرطرفدار است. بسیاری از طرفداران این روش، افراد 50 و 60 ساله هستند، در حالی که بعضی افراد، حتی در سنین خیلی کمتر مثل 30 و 40 سالگی نیز دچار ریزش و کم پشتی موها و به ویژه خالی شدن موها در برخی نقاط پوست سر می شوند و این روش برای آن ها بسیار مناسب است. همچنین برای افرادی که فقط چند نقطه کوچک از پوست سرشان خالی شده، میکروبلیدینگ، بهترین راه حل است!

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا