خانه و کاشانه

در چه مواردی نباید از مایع ظرفشویی استفاده کرد؟

7 موردی که هرگز نباید از مایع ظرفشویی استفاده کرد.

مایع ظرفشویی ماده ای تمیز کننده و عالی می باشد، که نه تنها برای شستن ظرف مناسب بوده و مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه می توان از آن برای تمیز کردن چیزهای دیگری نیز استفاده کرد. ترکیبات شیمیایی آن به گونه ای است که چربی های موجود روی سطح را شکسته و از بین می برد و سطوح را تمیز می کند. به طوری که یک اسفنج خوب به همراه مقداری مایع ظرفشویی و آب گرم می تواند هر چیزی را تمیز و براق کند.

1 موارد منع استفاده از مایع ظرفشویی

اما تجربه و البته تحقیقات ثابت می کند که از این ماده ی پاک کننده ی عالی و قدرتمند در بعضی موارد به هیچ وجه نباید استفاده کرد. با فن تریکس همراه باشید تا آن ها را مرور کنیم.

1- مایع ظرفشویی را به هیچ وجه با مایع سفید کننده یا وایتکس مخلوط نکنید.

در مواقع تمیز کاری و شستشو حتما به یاد داشته باشید که هرگز مایع ظرفشویی و مایع سفید کننده را با هم مخلوط نکنید. زیرا برخی مایع های ظرفشویی در هنگام ترکیب با وایتکس، آمونیاک و دیگر پاک کننده ها تبدیل به ماده ای سمی شده و ترکیب بسیار خطرناکی را به وجود می آورند. پس از آن جایی که ما شیمیدان نیستیم و نمی دانیم کدام مایع ظرفشویی و در واقع چه زمانی ترکیب این دو سمی می شود، بهتر است هرگز هیچ کدام از مایع های ظرفشویی را با وایتکس و آمونیاک ترکیب نکنیم.

2- ظروف چدنی و تفلون

اگر چه بسیاری از مردم بر این باورند که بهترین راه شستن ظروف چدنی استفاده از یک اسفنج و مایع ظرفشویی است، باید بگوییم که اینگونه نیست. مایع ظرفشویی هنگامی که روی چدن ریخته شده و با دست روی آن کشیده می شود به مرور زمان لایه های روی چدن را خورده و از بین می برد. بهتر است برای تمیز کردن این ظروف از روغن و نمک استفاده کنید.

2 موارد منع استفاده از مایع ظرفشویی

3- قهوه جوش

هر چه بیشتر از یک قهوه جوش استفاده کرده و آن را با مایع ظرفشویی نشویید، طعم قهوه بهتر خواهد بود. زیرا به مرور زمان چربی قهوه، لایه لایه روی بدنه ی قهوه جوش نشسته و طعم قهوه را معتدل و خوشمزه تر می کند. حال اگر قهوه جوش را با مایع ظرفشویی بشویید، این لایه از چربی را از بین می برید. سازندگان قهوه جوش ها توصیه می کنند آن ها را فقط با آب معمولی بشویید.

3 موارد منع استفاده از مایع ظرفشویی

4- ماشین ظرفشویی

گاهی ممکن است با اتمام پودر یا قرص ماشین ظرفشویی وسوسه شوید که از مایع ظرفشویی دستی در ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اما هرگز این کار را انجام ندهید. درست است که هر دو ظرف را تمیز می کنند، اما فرمول آن ها کاملاً متفاوت است. ترکیبات کف آلود مایع ظرفشویی دستی به شدت به ماشین ظرفشویی آسیب می زند. هنگام شستشو نیز کف و حباب از ماشین ظرفشویی خارج شده و آشپزخانه را کثیف می کند.

4 موارد منع استفاده از مایع ظرفشویی

5- ماشین لباسشویی

مایع ظرفشویی برای استفاده در ماشین لباسشویی نیز مناسب نیست. زیرا ترکیبات و فرمول آن متناسب با ماشین لباسشویی ساخته نشده است. البته از مایع ظرفشویی می توان برای از بین بردن لکه های سرسخت روی پارچه هایی ضخیم مقاوم (به جز ابریشم و چرم) استفاده کرد. اما در شستشو با دست و نه در ماشین لباسشویی. میزان کفی که مایع ظرفشویی در ماشین لباسشویی ایجاد می کند، بیشتر از چیزی است که ماشین لباسشویی بتواند آن را از بین ببرد و همین باعث می شود ماشین به مرور زمان آسیب ببیند.

5 موارد منع استفاده از مایع ظرفشویی

6- شستن خودرو

مایع ظرفشویی دارای ترکیبات پرقدرتی است که می تواند رنگ خودرو را خورده، آن را آسیب پذیر و شکننده کرده و به مرور زمان از بین ببرد و تبدیل به رنگی کهنه کند. ممکن است رنگ خودرو بسیار قوی به نظر برسد اما در مقابل مایع ظرفشویی سست می شود. پس از شوینده های دیگر برای تمیز کردن خودرو استفاده کنید.

6 موارد منع استفاده از مایع ظرفشویی

7- شستن صورت

همان طور که گفته شد ترکیبات مایع ظرفشویی قوی بوده و وقتی برای خودرو نمی توان از آن استفاده کرد، مسلماً برای پوست هم مناسب نیست. به همین دلیل است که توصیه می شود هنگام شستن ظرف حتماً از دستکش استفاده کنید. پوست صورت که بسیار ظریف و حساس تر است. بنابراین هرگز از مایع ظرفشویی برای شستن صورت استفاده نکنید.

7 موارد منع استفاده از مایع ظرفشوییقطعا برای همه ما پیش آمده که در نبود مایع ظرفشویی مقداری زیادی ظرف نشسته و کثیف داشته باشم. برای اطلاع از نحوه شستن ظروف در نبود مایع ظرفشویی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> در نبود مایع ظرفشویی ظروف کثیف را چگونه بشوییم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا