خانه و کاشانه

مزایا و معایب استفاده از گوشت کوب برقی و مخلوط کن

مزایا و معایب گوشت کوب برقی و مخلوط کن

همه ی انسان ها سبک و سیاق خاص و منحصر به فردی برای زندگی خود دارند. مثلاً بعضی از افراد از زندگی با تمامی پستی و بلندی ها، سختی ها و زحمت هایش لذت برده و خود را با آن سازگار می کنند و بعضی نیز زندگی را برای خود بسیار سخت دانسته و از هرگونه ابزار و امکانات رفاهی برای هر چه راحت تر کردن زندگی استفاده می کنند و هر وسیله و تکنولوژی که وارد بازار می شود را حتماً باید تهیه کرده و در جهت رفاه حال خود استفاده کنند. اما آیا واقعاً داشتن همه نوع ابزار و وسیله ای که وارد بازار می شود لازم است؟

1 مزایا و معایب گوشتکوب برقی و مخلوط کن

می دانیم که روزانه انواع و اقسام وسیله به بازار معرفی می شود، که به جرئت می توان گفت این تنوع و سرعت در وسایل آشپزخانه بیش از دیگر چیزهاست. حال قصد داریم بدانیم که آیا باید همه ی این وسایل را در منزل داشته باشیم؟ مزایا و معایب استفاده هر کدام از وسایل برقی لوکس و مدرن آشپزخانه چیست؟

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از این وسایل بسیار محبوب، رایج و پر طرفدار آشپزخانه، یعنی گوشکوب برقی صحبت کنیم و بدانیم که آیا با وجود همزن های قدیمی، میکسر و غذاساز موجود در خانه، وجود یک گوشتکوب برقی یا وسیله مشابه آن مثل مخلوط کن لازم است یا تنها وسیله ای است که باید آشپزها و اسموتی و سوپ سازهای حرفه ای آن را داشته باشند؟

البته که هر وسیله ای مزایا و معایبی دارد و گوشتکوب برقی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با ما در فن تریکس همراه باشید تا به بررسی آن بپردازیم.

گوشت کوب برقی

2 مزایا و معایب گوشتکوب برقی و مخلوط کن

مزایا

– به راحتی می توان از آن برای مخلوط کردن و پوره کردن هر ماده ای به طور مستقیم در قابلمه یا هر ظرفی که قرار دارد، استفاده کرد و اصلاً لازم به انتقال مواد (مثلاً از قابلمه به مخلوط کن و بعد از مخلوط شدن از مخلوط کن به قابلمه) نیست. در نتیجه در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد.

– دسته ی گوشتکوب برقی به اندازه ای بلند است که می توان مستقیماً آن را در لیوان یا پارچ گذاشته و به راحتی و بسیار سریع اسموتی تهیه کرده و از شالاپ شلوپ مواد جلوگیری کرد.

– برخلاف مخلوط کن که قسمت ها و اجزای مختلف آن را بعد از استفاده باید شست، در گوشتکوب برقی تنها یک قسمت نیاز به شستشو داشته و آن هم سری گوشتکوب است. بزرگ و دست و پا گیر نبوده و شستشویی راحتی دارد. مخصوصاً اگر بتوان آن را در ماشین ظرفشویی گذاشت.

– گوشتکوب برقی کوچک و جمع و جور بوده و فضایی را در آشپزخانه اشغال نمی کند. به راحتی می توان آن را در گوشه ای از دیوار نصب کرده و یا در کشو نگهداری کرد.

معایب

– در هنگام استفاده، باید گوشتکوب را تا پایان کار در دستتان نگه دارید. نمی توان آن را رها کرده و به دستانتان استراحت دهید و یا همزمان با مخلوط کردن مواد به کار دیگری مشغول شوید. ممکن است در مخلوط کردن حجم بالای مواد، کمی خسته شده و دستانتان درد بگیرد.

– گوشتکوب برقی نمی تواند مواد یخ زده را خرد کند. مثلاً نمی توانید چیزی مثل یخ در بهشت تهیه کند.

نکاتی در مورد خرید گوشتکوب برقی

در هنگام خرید گوشتکوب برقی، دقت داشته باشید که انواع قابل شستشو در ماشین ظرف شویی و سبُک آن را تهیه کرده تا در دست گرفتن آن آسان باشد.

دستگاه مخلوط کن

3 مزایا و معایب گوشتکوب برقی و مخلوط کن

مزایا

– در هنگام استفاده و زمانی که دستگاه مخلوط کن در حال کار کردن است نیازی به درگیر بودن دست ها نیست.

– سوپ ها و مواد آبکی در این نوع مخلوط کن ها، بافتی بسیار نرم و ملایم می گیرند.

– این نوع مخلوط کن ها قوی بوده به گونه ای که می توانند تکه های سفت و سخت مواد غذایی، یخ و اسموتی را به راحتی خرد و مخلوط کرده و بافت نرمی را برای مواد ایجاد کنند.

معایب

– دارای اجزای مختلفی بوده که باید روی هم سوار شوند و شما هر بار برای استفاده باید آن ها را سوار و پیاده کرده و بشویید، که کمی پر دردسر و پر زحمت است. به خصوص اینکه هیچ کدام از انواع مدل های این نوع مخلوط کن ها قابل استفاده در ماشین ظرفشویی نمی باشند. حتی اگر مدلی را یافتید که قابل استفاده در ماشین ظرفشویی هم باشد، ظرفشویی نمی تواند اجزایی را که دارای شیار است و مواد غذایی در آن گیر می کند را به طور کامل بشوید.

– دستگاهی بزرگ و حجیم بوده و فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال می کند.

– برخی از انواع مدل ها به قیمتشان نمی ارزد و نسبت به کارایی و کیفیت، قیمت بالایی دارند.

اگر قصد خرید این نوع مخلوط کن ها را دارید، توصیه می کنیم که مدل هایی را انتخاب کنید که پایه ی آن ها به اندازه ی کافی سنگین بوده تا در حین کار روی کابینت نلغزد و حرکت نکند و دکمه های لمسی و مسطحی داشته باشد که تمیز کردن آن ها راحت تر صورت گیرد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی پورراهدار

سلام
ممنون از اطلاعات مفیدتون بسیار عالی

نسیم

خیلی خوب بود ممنون

زهرا

جزو معایب نوشتید گوشتکوب برقی نمی تواند یخ خرد کند ، درصورتی که بهتر بود بنویسید بیشتر محصولات این قابلیت رو ندارند ، چون من خودم وقتی خریدم گوشکوب برقی و ترکیه ای بود و قالبیت یخ شکن هم داشت که تا حالا هیچیشم نشده کلی یخ خرد کردم.

دکمه بازگشت به بالا