زیبایی

چگونه از مدل موی بافت آفریقایی مراقبت کنیم؟

مدل موها و بافت های آفریقایی (Cornrow braiding) که قدمتی بسیار دیرینه دارند، سال هاست که از مرزهای آفریقا عبور کرده و در سرتاسر دنیا علی الخصوص ایران بسیار پرطرفدار شده اند. مراقبت و بالا بردن ماندگاری این نوع مدل موها و بافت ها خصوصاً برای افرادی با موهای فر بسیار آسان است. فقط احتیاج به دانستن چند نکته در این خصوص لازم است. از آن جایی که شستن و تمیز کردن مو، بدون باز کردن بافتِ آن بسیار دشوار بوده و بخش مهم مراقبت و افزایش طول عمر این بافت ها مربوط به شستشو و مراقبت های بعد از آن است، قصد داریم تکنیک های خاصی را در خصوص شستشو و مراقبت موهایِ مدل بافت آفریقایی معرفی کرده تا از تمیز و درخشان بودن آنها به مدتی طولانی لذت ببرید.

شامپو زدن به بافت آفریقایی

1- یک چهارم پیمانه شامپوی معمولی را با همان میزان آب مخلوط کرده و دو تا 4 قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید.

یک شامپوی معمولیِ مناسب برای انواع مو، از خارشِ پوستِ سر، خشک و وزوزی شدن، شکنندگی مو و در نتیجه خراب شدن مو جلوگیری می کند. حفظ لطافت و نرمی مو در زیباتر به نظر رسیدن بافت آفریقایی بسیار مهم است.

– مواد مخلوط شده را در بطری اسپری یا کاسه ای بریزید.

– به جای روغن زیتون، می توانید از روغن هسته ی انگور، جوجوبا یا نارگیل هم استفاده کنید.

2 مراقبت از مدل موی بافت آفریقایی

2- ابتدا سرِ خود را زیر دوش آب گرم بگیرید.

با این کار، آب روی پوست سر ریخته شده و آلودگی های اولیه از روی پوست آن از بین می رود. استفاده از دوش آب گرم به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید آب را به تمام نقاط پوست سر گرفته و شستشوی موی سر آسان تر شود.

3- محلول تهیه شده را روی سر اسپری کنید.

محلولِ داخل بطری اسپری را تکان دهید و آن را سخاوتمندانه روی سرتان اسپری کنید. اگر مخلوط را در کاسه ساخته اید، مقداری از آن را در دست برداشته و بین دو دست پخش کنید و دست ها را روی سر بکشید. از پوست سر غافل نشوید. پوست سرشار از کثیفی است و باید انگشتانِ آغشته به مخلوط را روی پوست سر هم بکشید.

3 مراقبت از مدل موی بافت آفریقایی

4- بعد از پوست به سراغ موها بروید.

یا شامپو را در دست بریزید یا اسپری کرده و با ملایمت بافت ها را در دست نگه دارید و ماساژ دهید. این کار را بسیار آرام و با دقت انجام دهید تا بافت موهایتان خراب نشود.

– دقت داشته باشید که هر هفت تا 10 روز یک بار موها را بشویید. شستن منظم موها از شکنندگی آنها بعد از باز شدن بافت جلوگیری می کند.

4 مراقبت از مدل موی بافت آفریقایی

5- موها را آب بکشید.

آبکشی موها باید به مدت طولانی و با دقت باشد. زیرا احتمال باقی ماندن شامپو و مواد شیمیایی وجود دارد که آسیب شدیدی را به موها و پوست سر وارد می کند. پس با حوصله و آب ولرمِ هم دما با محیط، موهایتان را آبکشی کنید.

حفظ حالت و زیبایی مو و بافت ها

1- شامپویی که حاوی کراتین باشد را با آب گرم و روغن مخلوط کنید.

کراتین کمک می کند موهای خشک و شکننده که زیبایی بافت را خراب کرده اند، ترمیم، نرم و خوش حالت شوند. توجه داشته باشید که اگر موها به دلیل شوره زیبایی خود را از دست داده اند، باید از روغن زیتون استفاده کنید. روغن های هسته ی انگور و جوجوبا به دلیل سبک بودن، برای افرادی که دارای پوست چرب می باشند مناسب ترند.

– در صورتی که بوی روغن را نمی پسندید، به جای آن از روغن های معطر استفاده کنید.

5 مراقبت از مدل موی بافت آفریقایی

2- محلول را روی سر اسپری کنید.

تمام سر و موها باید به خوبی و به یک اندازه با محلول پوشش داده شوند. در این مرحله اگر موها بسیار خشک و شکننده شده و تا حد زیادی زیبایی بافت از دست رفته است، می توانید به جای محلول از روغن نارگیل و گلیسیرین هم استفاده کنید.

6 مراقبت از مدل موی بافت آفریقایی

3- به مدت بیست دقیقه موها را با کلاه پلاستیکی پوشش دهید.

این کار باعث می شود رطوبت موها درون مو حبس شده و رطوبت کمتری از مو بخار شود. در نتیجه مو بیش از حد خشک و شکننده و بد حالت نبوده و لطیف می ماند.

7 مراقبت از مدل موی بافت آفریقایی

4- موها را با آب خنک یا هم دمای محیط، آب کشی کنید.

آب داغ باعث وزوزی شدن موها می شود. توجه داشته باشید که در این مرحله، شستشوی کامل مو انجام نمی شود، پس از شامپو و آبکشی طولانی مدت استفاده نکنید.

5- کلاه حوله ای را بپوشید تا موها خشک شوند.

به هیچ وجه حوله را مانند زمانی که موهای معمولی را خشک می کنید روی موها نکشیده و مو را درون حوله نچلانید. اجازه دهید موها به صورت طبیعی خشک شود. استفاده از سشوار هم توصیه نمی شود.

8 مراقبت از مدل موی بافت آفریقایی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا