تکنولوژیفضای مجازیلپ تاپ و کامپیوترموبایل و تبلت

قفل هوشمند گوگل یا Google Smart Lock چیست؟

قفل هوشمند گوگل

گاهی اوقات گوگل با نام گذاری های نامناسب روی ویژگی های اضافه شده، کاربران را دچار سردرگمی می کند. مثل استفاده از نام قفل هوشمند که برای سه بحث متفاوت و تشخیص اینکه هدف کدام یکی می باشد، کمی گیج کننده است. این واژه برای کروم بوک ها، گذرواژه ها و اندرویدها استفاده می شود.

1 قفل هوشمند گوگل

در مطلب زیر به بررسی هر کدام از این مباحث می پردازیم:

فناوری قفل هوشمند برای اندروید: این ویژگی باعث می شود گوشی شما در شرایط خاصی که به آن نیاز دارید، قفل نشود.

فناوری قفل هوشمند در دستگاه های کروم بوک: با این ویژگی می توانید قفل کروم بوک را با استفاده از دستگاه اندروید باز کنید.

فناوری قفل هوشمند در گذرواژه ها: وظیفه همگام سازی رمز عبور در کروم بوک و اندروید را برعهده دارد.

از بین این سه اصطلاح، دو اصطلاح برای امنیت دستگاه و یکی از آن ها برای گذرواژه می باشد.

فناوری قفل هوشمند برای اندروید

2 قفل هوشمند گوگل

فناوری قفل هوشمند اندروید از اولین محصولات خانواده قفل هوشمند می باشد. مواردی که در این فناوری پشتیبانی می شوند را در ادامه به شما معرفی می کنیم:

شناسایی بدن on_body_detection: فقط زمانی که گوشی در دست شماست این قفل باز می شود.

محل های قابل اعتماد: کاربر با تنظیم مکان های از پیش تعیین شده می تواند در مکان هایی مثل خانه یا محل کار از قفل شدن گوشی جلوگیری کند.

دستگاه های قابل اعتماد: قفل شدن گوشی هنگام اتصال به بعضی از دستگاه های خاص.

چهره قابل اعتماد: مثل قابلیت تشخیص چهره اپل، که البته زیاد هم جالب نیست.

تطابق صدا: دستیار گوگل با تشخیص صدای شما قفل گوشی را باز می کند.

3 قفل هوشمند گوگل

بیشتر این ویژگی ها بسیار کاربردی بوده و به درستی عمل می کنند‌. اما این ویژگی در قسمت تشخیص تن یا هویت کمی سوال برانگیز است که دستگاه چگونه دستان شما را از دیگری تشخیص می دهد!!!

همچنین ویژگی مکان های قابل اعتماد بسیار کاربردی هستند اما از طرفی دیگر ممکن است دستگاه در تشخیص مکان ها کاملاً دقیق عمل نکند.

از بین تمام این ویژگی ها گزینه دستگاه های قابل اعتماد بهترین گزینه می باشد. مخصوصاً اگر از دستگاه ثانویه ای زیاد استفاده می کنید. در واقع تا زمانی که دستگاه به دستگاه مورد نظر شما کانکت یا وصل است گوشی شما قفل نمی شود. اما اگر گوشی شما گم شده یا دزدیده شود قفل گوشی به سرعت بسته خواهد شد. در واقع دو ویژگی امنیت بالا و دسترسی راحت در این فناوری به چشم می خورد.

این قابلیت را در این قسمت پیدا کنید. security>smart lock<تنظیمات.

فناوری قفل هوشمند برای گذرواژه ها

در دنیای فناوری و پیشرفت هر سرویسی دسترسی جداگانه ای دارد.‌ ممکن است شما دو یا بیشتر از دو گذرواژه ذخیره داشته باشید یا برعکس همیشه از یک پسورد استفاده کنید. شاید هم با یادآوری این پسوردها هیچ مشکلی نداشته باشید. اما اگر به کروم استور اجازه دهید تا پسورد شما را ذخیره کند، در واقع قفل هوشمند را وارد عمل کرده اید. کروم با ذخیره پسورد ها و همگام سازی آن ها شما را از زحمت هر باره ی زدن گذرواژه خلاص می کند. به طور مثال به راحتی وارد برنامه نتفلیکس Netflix app شده بدون اینکه رمزی بزنید.

4 قفل هوشمند گوگل

این ویژگی در اندروید نیز قابل استفاده است، بنابراین به راحتی می توانید وارد وبسایت ها و حساب های شخصی خود شوید بدون اینکه وقت خود را صرف زدن گذرواژه کنید.

فناوری قفل هوشمند برای کروم بوک ها

این فناوری از بین این سه، ساده ترین آن ها است چون فقط یک کار انجام می دهد. این ویژگی وقتی دستگاه اندروید شما‌ کنارتان است قفل کروم بوک را باز می کند.

5 قفل هوشمند گوگل

این عمل با یک اتصال سریع بلوتوثی اتفاق می افتد. به دلیل استفاده از بلوتوث این ویژگی کمی غیرقابل اعتماد است. در واقع تایپ کردن رمز زمان کمتری می برد تا کروم بوک دستگاه شما را پیدا کرده و خودکار باز شود.

اگر مایل به استفاده از این ویژگی هستید به قسمت تنظیمات رفته، screen lock > smart lock for chrome book را انتخاب کنید.‌ حتماً از روشن بودن بلوتوث اطمینان حاصل کنید وگرنه این ویژگی کار نمی کند.

در پایان با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با نحوه غیرفعال کردن قفل گوشی در آیفون و آیپد آشنا شوید.

>>> غیرفعال کردن قفل گوشی در آیفون و آیپد <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا