سلامتگردشگری

دلیل اصلی بیماری و سرماخوردگی بعد از سفرهای هوایی

علت اصلی سرماخوردگی بعد از پرواز

سفر یکی از بهترین و مهیج ترین اتفاقات برای ماجراجویی و رسیدن به آرامش و حال خوب است. اما به همان اندازه هم می تواند خسته کننده و سرسام آور نیز باشد. به عنوان مثال سرماخوردگی بعد از یک سفر هوایی طولانی . به خصوص اگر سرما خوردگی همراه با آبریزش بینی و ضعف بدن نیز باشد، لذت سفر را به طور کلی برایتان از بین می برد. اینجاست که شاید فکر کنید از فردی سرما خوردگی به شما منتقل شده در حالی که دلیل اینطور نیست. با فن تریکس همراه باشید تا دلیل اصلی این امر، شما را شگفت زده کند.

به گفته ی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، فیلترهای هپای (HEPA) هواپیما که فیلترهای تصفیه ی هوا بوده و در سیستم تهویه ی هواپیما قرار دارند، می توانند 99.9 درصد جرم ها و میکروب های موجود در هوای کابین را از بین برده و آن را تمیز کنند. به علاوه تنها نصف هوایی که از طریق دریچه های تصفیه ی هوا (موجود در بالای سر مسافر) در گردش است، هوای داخل کابین بوده و نصف دیگر، هوای تازه ی بیرون می باشد. بنابراین هوای داخل کابین کاملاً سالم و تمیز بوده و هیچ مشکلی از نظرآلودگی ندارد.

پس چه چیزی باعث بیماری ما شده و بعد از پرواز فین فین را در بینی ایجاد می کند؟

دلیل اصلی بیماری شما بعد از پرواز، سینی تاشوی عقب صندلی هاست.

تحقیقات و مطالعات جدیدی که توسط بیکروبیولوژیست ها انجام شد، نشان داد مقصر اصلی بیماری شما فرد خاصی نیست. بلکه سینی نصب شده در پشت صندلی بوده که در جلوی شما قرار دارد. این سینی بیشتر از دستشویی، قلاب کمربند ایمنی و حتی بیشتر از دکمه های بالای سر که آلوده ترین سطح در هواپیما هستند مسبب بیماری شما می باشد.

تحقیقات بر روی چهار پرواز مربوط به هواپیمایی های مختلف انجام شد و در همه ی آن ها تعداد کلنی های (میکروب ها و جرم ها) موجود در هر اینچ مربع سینی بیش از 2,155 CFU گزارش شد. این در حالی است که دکمه ی فلاش تانک دستشویی که همه ی ما فکر می کنیم کثیف ترین نقطه در هر جایی است، تنها 265 CFU کلنی را در خود جای داده بود. هوای وارده از دریچه ی بالای سر مسافر دارای 285 واحد و قلاب کمربند که بیشتر از هر چیزی در دست همه ی افراد قرار می گیرد نیز حاوی 230 واحد کلنی بود.

جالب تر از همه این که بیشتر مراقبین سلامت که از این امر باخبر بوده و به مسافران توصیه می کنند که می توانند به هر چیزی در دستشویی هواپیما به طور مستقیم دست زده و مشکلی را به وجود نمی آورد. چرا که آلوده ترین مکان بر خلاف تصور عام، وسایل داخل دستشویی نیست.

علت بیماری های بعد از پرواز فقط سینی جلوی شما نیست بلکه محققان جیب صندلی و جایی که مجلات قرار می گیرند را مکانی دیگر برای تجمع و رشد باکتری ها اعلام کردند. مکانی که اغلب مسافران دوست دارند از آن به عنوان سطل زباله استفاده کرده و از دستمال کثیف گرفته تا پوشک بچه، ناخن ها و انواع و اقسام وسایل آلوده را در آن بگذارند. همین امر باعث می شود انواع مختلفی از جرم ها و میکروب ها به جیب صندلی هواپیما انتقال داده شود. این در حالی است که بسیاری دیگر، از آن به عنوان وسیله ای برای گذاشتن تنقلات، نوشیدنی ها و سایر وسایل استفاده می کنند. بنابراین میکروب ها را ناخودآگاه وارد بدن خود کرده و بعد از پرواز دچار بیماری می شوند.

به عنوان راه چاره، در پرواز بعدیتان حتماً دستمال مرطوب ضد باکتری به همراه داشته باشید و روی سینی پهن کنید. همچنین بهتر است از جیب صندلی استفاده نکنید. در صورت استفاده نیز وسایلی که در جیب می گذارید را قبل از استفاده با دستمال مرطوب ضد باکتریایی تمیز کنید.

همچنین می توانید برای این که در دوران سرما خوردگی سرحال بوده و از سفر خود لذت ببرید، مقاله زیر را از وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> رفع کسالت هنگام سرما خوردگی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا