پوشاک

چگونه آقایان طرح های مختلف لباس را با هم ست کنند؟

انتخاب طرح مناسب در لباس، شاید به نظر بسیار پیش و پا افتاده و ساده باشد اما اگر به نحوه ی انتخاب و مخصوصاً پوشیدن لباس ها با طرح های مختلف توجهی نشود، تاثیر بسیار زیادی در بد تیپ شدن و شلخته به نظر رسیدن ما دارد. پوشیدن لباس راه راه با چارخونه یا گل گلی و… نیازمند رعایت نکاتی است، تا فرد خوش تیپ تر به نظر برسد. پس آقایانی که به دنبال هر چه زیباتر و خوش تیپ تر به نظر رسیدن هستند، با فن تریکس همراه باشند.

طرح های مخصوص لباس مردانه

قبل از هر چیزی اجازه دهید، ابتدا با انواع طرح هایی که روی لباس های مردانه زده می شود آشنا شویم.

1 طرح های مختلف لباس

1- توپ توپی: در واقع پارچه های نقطه نقطه و توپ توپی ساده تر از چیزی هستند که بتوان گفت طرحی روی آن ها اجرا شده است. توپ توپی های درشت تر مخصوص لباس های معمولی بوده و هر چه توپ توپی ریزتر شود، رسمیت لباس افزایش می یابد.

2- راه راه: بیشترین طرح مورد استفاده در لباس های مردانه چه کت و شلوار و چه پیراهن، طرح راه راه می باشد.

3- چارخونه: اگر چه در کت و شلوارها هم دیده می شود اما طرحی است که اغلب روی پیراهن های مردانه زده شده و مانند راه راه بسیار رایج و پرطرفدار است.

4- طرح جناقی: که از خطوطی با زوایای 45 درجه تشکیل شده است.

5- گل گلی: که می تواند گل های درشت و پررنگ یا ظریف و کمرنگ باشد.

6- بته جقه: این طرح، طرحی خاص بوده و در برخی پیراهن ها، دستمال گردن و کراوات ها دیده می شود.

حال بیایید چگونگی ست کردن این الگو را بررسی کنیم.

1- رنگ لباس را تعیین کنید.

2 طرح های مختلف لباس

قبل از اینکه در مورد طرح لباستان تصمیم گیری کنید، باید رنگ لباسی که مد نظرتان است را براساس معیارهای مختلف، مثل سلیقه شخصی یا اینکه در چه مجلس و یا فصلی می خواهید بپوشید، انتخاب کنید؛ و بعد در مورد طرح تصمیم بگیرید، که آیا رنگ مورد نظر من با طرح می تواند جور درآید یا خیر.

2- طرح های لباس مختلف را امتحان کرده و آن هایی که به تنتان می آید را انتخاب کنید.

3 طرح های مختلف لباس

بعد از انتخاب رنگ به دنبال طرح مورد علاقه خود بگردید و آن را با رنگ مورد نظرتان ادغام کنید. مسلم است که طرح و رنگ های لباس های گران قیمتی مثل کت و شلوار را تنها یکبار می توان پرو کرده و امتحان کنید. پس به خوبی در انتخاب آن ها دقت کنید. چون ممکن است راه بازگشتی نداشته باشید. پس اگر می خواهید طرح های مختلف پارچه ای که تاکنون نداشته اید را در تیپتان تجربه کنید، با لوازم جانبی و اکسسوری هایی مانند دستمال جیبی، دستمال گردن و کراوات شروع کنید. چرا که به دلیل قیمت پایین، اگر خطایی رخ داد و مثلاً مناسبتان نبود، می توانید، آن ها را برای مجالس خاصی کنار بگذارید.

بعد از اینکه طرحی را در اکسسوری امتحان کرده و طرح مورد نظر تایید شد، آن را در پیراهن اجرا کنید. با این کار باز هم اگر انتخاب اشتباهی داشتید هزینه ی زیادی را نسبت به انتخاب یک کت و شلوار نامناسب متحمل نشده اید.

در مورد شلوار دقت داشته باشید که شلوار هر چه ساده تر باشد بهتر است. زیرا پاها همیشه در حال حرکت بوده و اگر شلواری با طرح بسیار عجیب و غریب پوشیده شود، حرکت طرح روی شلوار، نمای جالبی نداشته و ظاهری بد به وجود می آورد. به علاوه شلوارهای طرح دار چشم ها را به سمت خود متمرکز کرده و کمتر کسی دوست دارد توجه دیگر افراد به سمت پاهایش جلب شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای کت، طرح هایی مثل چارخونه، جناقی، راه راه، نقطه نقطه ی ریز مناسب است. طرح های گل گلی و توپ توپی مناسب کت نمی باشد.

3- هرگز دو طرح مشابه را کنار یکدیگر نپوشید.

4 طرح های مختلف لباس

دو طرحی که کاملاً مشابه هم هستند، نباید در دو لباس و در کنار هم تکرار شوند. هرگز یک دست کت و شلوار راه راه را با یک پیراهن راه راه نپوشید. طرح پیراهن و کت و شلوار باید کاملاً متفاوت باشد. اگر کت و شلوار راه راه است، پیراهن باید ساده باشد. حال اگر از کراوات یا دستمال گردن به همراه دستمال جیبی استفاده کردید، آن ها را ست کرده و طرحی متفاوت از کت و شلوار و پیراهن برای آن انتخاب کنید. فقط حتماً توجه داشته باشید که طرح کراوات یا دستمال گردن و دستمال جیبی باید کمی از طرح پیراهن بزرگ تر باشد تا کراوات یا دستمال گردن به چشم آمده و گم نشود. تنها استثنایی که در این مورد وجود دارد؛ کراوات ها، دستمال گردن و دستمال جیب هایی که نقطه های ریزی دارند، با همه نوع لباس و طرحی ست می شوند.

اگر کراوات نمی زنید ولی دستمال جیب استفاده می کنید، آن را با پیراهن ست کنید، نه با کت و شلوار. یعنی طرح دستمال و پیراهن مثل هم بوده و با طرح کت و شلوار متفاوت باشد.

به یاد داشته باشید که رعایت این نکات برای داشتن تیپ عالی بسیار مهم است. وقتی دو رنگ و طرح مشابه با یکدیگر ست می شوند، ظاهری بسیار مسخره و احمقانه ای ایجاد می کنند. بنابراین اگر واقعاً تیپ و ظاهرتان برایتان مهم است تضاد طرح و رنگ را در لباسهایتان رعایت کنید. به عنوان مثال تنها زمانی می توان کت و شلوار چارخونه را با پیراهن چارخونه پوشید که چارخونه ها کاملاً با هم متفاوت باشند. هم در ظاهر، هم در اندازه و هم در رنگ و نوع. هر دو چارخونه اما کاملاً متفاوت.

5 طرح های مختلف لباس

بد نیست مقالات زیر را نیز در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> اصول پوشیدن زیر پیراهن مردانه با لباس های دیگر <<<

>>> اصول ست کردن پولوشرت مردانه با انواع لباس <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realmenrealstyle




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا