سلامتکودک

چگونگی ساخت ژل ضدعفونی کننده دست خانگی

اگر راغب به استفاده از محصولات بهداشتی تجاری نیستید و از کرم ها و صابون های آنتی باکتریال هم استفاده نمی کنید، به شما مژده می دهیم که هم اکنون می توانید محصولات مراقبتی مانند ژل ضدعفونی کننده دست را خودتان در منزل بسازید و از تری کولوزان موجود در محصولات آنتی باکتریال در امان باشید. تری کولوزان یک عنصر رایج در صابون های ضد باکتری و ضدعفونی کننده می باشد که توانایی از بین بردن هورمون ها را داشته و باعث افزایش گونه های مقاوم در برابر باکتری ها می شود.

اما چرا باید از ژل ضدعفونی کننده دست استفاده کنیم؟

برای همه ی ما پیش می آید که در طول روز در بعضی از موقعیت ها واقعاً نمی توانیم دست هایمان را بشوییم. همچنین گاهی شرایطی به وجود می آید که از قرار گرفتن در معرض باکتری های خیلی بد نگرانیم. در چنین موقعیتی همراه داشتن ژل ضدعفونی کننده ی دست و استفاده از آن همه ی نگرانی ها را از بین می برد. به خصوص در مورد کودکان که به همه جا دست زده و دست هایشان را در دهان می گذارند و مراقب نیستند.

1 ساخت ژل ضدعفونی کننده دست خانگی

فواید استفاده از ژل ضدعفونی کننده دست خانگی چیست؟

استفاده ی مداوم از ژل ضدعفونی کننده ی دست طبیعی و خانگی اصلاً لازم نیست. با این حال همراه داشتن و استفاده از آن هنگام دست زدن به گوشت یا عوض کردن پوشک بچه به راحتی دست ها را عاری از هرگونه آلودگی می کند.

ضدعفونی کننده های تجاری اغلب حاوی الکل هستند که برای بچه ها بسیار قوی بوده و اصلاً مناسب آن ها نیست. اما با ساخت آن به صورت خانگی می توان محصولی ملایم تر تهیه کرد و اطمینان یافت که استفاده از آن برای کودکان هیچگونه ضرری ندارد.

به علاوه برای ساخت ژل ضدعفونی کننده دست به جای تری کولوزان و دیگر مواد شیمیایی آنتی باکتریال از اسانس های روغنی که باکتری ها را به صورت طبیعی از بین می برند استفاده می شود که هیچگونه ضرری هم ندارند. (فقط مطمئن شوید از اسانس هایی استفاده می کنید که برای بچه ها نیز بی ضرر هستند.)

دستور تهیه ی ژل ضدعفونی کننده ی ملایم و بی ضرر برای کودکان

ژل ضدعفونی کننده ی دست گیاهی نه تنها پوست را خشک نمی کند بلکه به خاطر وجود آلوورا در آن، پوست را نیز تغدیه می کند. ساخت آن بسیار ساده و آسان بوده و هر کسی می تواند آن را تهیه کند.

مواد لازم برای ساخت ژل ضدعفونی کننده:

– ¼ پیمانه ژل آلوورا
– 20 قطره از یکی از اسانس های روغنی میکروب کش مثل اسطوخودوس، میخک، دارچین یا نعنا

برای تهیه:

– همه ی مواد را با هم مخلوط کرده و در ظرفی بریزید و هر زمان که نیاز بود از آن برای از بین بردن جرم های دست استفاده کنید.

اما اگر قصد داشتید محصولی قوی تر مانند ژل های ضدعفونی کننده تجاری تهیه کنید:

مواد زیر را نیز تهیه کرده:

– یک قاشق غذاخوری الکل
– ½ قاشق غذاخوری گلیسیرین (اختیاری)
– 10 قطره اسانس روغنی دارچین
– 10 قطره اسانس روغنی درخت چای
– آب مقطر
– دیگر اسانس های روغنی (فقط برای عطر)

سپس برای تهیه ژل ضدعفونی کننده:

– آلوورا، گلیسیرین و الکل را در کاسه ای با هم مخلوط کنید.

– اسانس روغنی دارچین، روغن چای و دو قطره از هر اسانس دیگری که می خواهید به ماده عطر دهد را نیز اضافه کنید.

– مواد را خوب با هم مخلوط کرده و آب مقطر را نیز اضافه کنید؛ تا مواد به غلظتی برسد که دوست دارید.

– حال مواد آماده شده یا همان ژل ضدعفونی کننده را داخل اسپری یا بطری مورد نظرتان ریخته و هر زمان که نیاز شد از آن استفاده کنید.


می توانید با مراجعه به لینک زیر با نحوه ساخت فوم شستشوی کودک نیز آشنا شوید.

>>> نحوه ساخت فوم شستشوی کودک <<<


همچنین توجه داشته باشید که:

– در خصوص استفاده از ژل های ضدعفونی کننده حاوی اسانس های روغنی برای کودکان و یا برای افراد دارای مشکلات پزشکی، حتماً با پزشک مشورت کنید.

– ژل آلوورای تازه را نمی توان برای مدت طولانی نگهداری کرد؛ بنابراین بهتر است برای ساخت ژل ضدعفونی کننده از انواع تجاری آن استفاده شود.

در پایان می توانید با مطالعه مقاله زیر از وب سایت فن تریکس، طرز ساخت افترشیو طبیعی و خانگی را فراگیرید.

>>> طرز ساخت افترشیو طبیعی و خانگی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
ندا

سلام و خسته نباشید.
متاسفانه من یک هفته قبل از کرونا اقدام به خریداری روشویی کابینتی الگانته کابین کردم و تو این اوضاع حالا باید ضدعفونی رو جدی بگیرم!!! به نظرتون واجب هست که با الکل روشویی تازه خریداری شده رو ضدعفونی کنم؟

رتا

سلام . منظور از 1/4 پیمانه چقدره ؟ میشه به گرم بگید . ممنون

ادمین فن تریکس

با سلام، دقیق نمیشه به گرم گفت، چون بستگی به حجم ماده و پیمانه ای داره که خودتون استفاده می کنید. پیمانه ممکنه یه لیوان بزرگ باشه یا یک استکان کوچیک یا هر چیز دیگه. شما یک پیمانه ای رو در نظر بگیرید و همه مواد رو براساس اون اندازه… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا