زیبایی

چگونه خودمان در منزل افترشیو طبیعی و خانگی بسازیم؟

طرز ساخت افترشیو طبیعی در خانه

اصلاح و تراشیدن موها از جمله کارهای روزانه و پردغدغه ی آقایان است که همیشه دوست دارند آن را به بهترین شکل انجام دهند. به همین دلیل اغلب به افترشیو توجه ویژه ای دارند. افترشیو مزایای زیادی دارد، اما اساساً تنها هدف استفاده از افترشیو ضدعفونی کردن پوست بوده تا هرگونه بریدگی و منافذ باز اصلاح را از آلوده شدن و عفونت، جوش و آکنه باز دارد. البته بعد از اصلاح با موزر، ریش تراش و وسایل مدرن که بریدگی ایجاد نمی کنند، استفاده از افترشیو ضروری نیست.

1 طرز ساخت افترشیو طبیعی در خانه

اما بسیاری از مردان ترجیح می دهند از یک استرینجنت به عنوان افترشیو استفاده کنند. استرینجنت ماده ای است که باعث انقباض و سفت شدن پوست می شود. همچنین منافذ پوست را کاملاً پاکسازی کرده، برق ناشی از چربی اضافه ی پوست را کاهش داده و کنترل می کند و مانع از ایجاد آکنه و جوش می شود. در واقع افترشیوی که مردان به این منظور استفاده می کنند، مانند همان تونری است که خانم ها برای مراقبت از پوست به کار می برند.

بسیاری از افراد افترشیوی را انتخاب می کنند که تنها مرطوب کننده ی پوست بوده تا خشکی و سوزش بعد از اصلاح را تسکین دهد. افترشیو ها معمولاً به دو شکل کرمی و مایع وجود دارند. نوع کرمی آن ها بهترین مرطوب کننده و تسکین دهنده بوده و نوع مایع آن ها ضدعفونی کننده و استرینجنت می باشد که از جوش و آکنه جلوگیری می کند.

– همچنین می توانید از زاج سفید به عنوان افترشیو استفاده کنید.

با این حال اگر کمی هنرمند و با حوصله باشید تا خودتان دست به کار شوید و محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی را خودتان در منزل تهیه کنید، می توانید هر نوع افترشیوی که بخواهید را به جای خرید با قیمت بالا، خودتان به راحتی آن را بسازید. فقط کافی است با فن تریکس همراه باشید تا با ساخت افترشیو طبیعی آشنا شوید.

چگونگی ساخت افترشیو طبیعی

افترشیو نعنا

2 طرز ساخت افترشیو طبیعی در خانه

ساخت این افترشیو بسیار آسان است اما به مواد زیاد و عجیب و غریبی احتیاج دارد. مواد آن نیز به راحتی در فروشگاه ها قابل دسترس می باشد.

– دو پیمانه الکل ایزوپروپیل
– یک پیمانه استرینجنت (که در برخی داروخانه ها موجود است)
– ¼ پیمانه گلیسیرین
– یک هشتم پیمانه اسانس روغنی نعنا
– یک هشتم پیمانه اسانس روغنی اسطوخدوس
– یک هشتم پیمانه اسانس روغنی اکالیپتوس

برای تهیه افترشیو، همه ی مواد (به جز اسانس های روغنی) را در ظرف شیشه ای در دار، کاملاً با هم مخلوط کنید. سپس به آرامی اسانس های روغنی را اضافه کنید. درِ شیشه را بسته و تکان دهید. بعد از مخلوط شدن کامل مواد، آن را سه تا چهار روز در یخچال گذاشته و در طول این مدت حداقل روزی یکبار آن را تکان دهید.

بعد از این مدت افترشیو را از یخچال در آورید، آن را در بطری ریخته و هر بار قبل از استفاده آن را خوب تکان دهید. این افترشیو را 6 تا 8 ماه می توانید نگهداری کنید.

افترشیو خیار

3 طرز ساخت افترشیو طبیعی در خانه

ساخت این افترشیو بسیار آسان و مواد آن نیز کاملاً در دسترس است.

– ½ پیمانه خیار
– ¼ پیمانه عرق نعنا
– ½ پیمانه آب

خیارها را در غذاساز ریخته تا کاملاً له شوند. عرق نعنا را اضافه کرده و دوباره 30 ثانیه غذاساز را روشن کنید؛ تا باز مواد افترشیو کاملاً مخلوط شوند. حال مواد را از صافی رد کرده تا تمامی پالپ خیارها گرفته شود و آبی صاف به دست آید. آب را به مواد اضافه کرده و آن را به مدت 3 دقیقه در درجه ی بالای مایکروفر (high) بگذارید. سپس دو دقیقه ی دیگر در درجه ی متوسط (medium) مایکرویو قرار دهید. اجازه دهید 10 دقیقه خنک شود و سپس آن را در بطری ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر با طرز ساخت کرم اصلاح خانگی برای آقایان آشنا شوید.

>>> طرز ساخت کرم اصلاح خانگی برای آقایان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ruggedfellowsguide




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا