تغذیه

روش های کاربردی تازه نگه داشتن فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای از خانواده ی سبزیجات بوده که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین می باشد. جدای از تمام خواص و ویتامین های این نوع سبزی، از طعم خوش آن نمی توان گذشت؛ چرا که فلفل دلمه ای های تازه و رنگارنگ یک چاشنی بسیار خوشمزه برای بیشتر غذاها می باشند. اما این نکته هم حائز اهمیت است که اگر از این چاشنی خوشمزه به درستی در منزل نگهداری نشود، خراب شده و طعم و بوی بدی می گیرد که قابل استفاده نخواهد بود. پس مهم است که بدانیم چگونه باید از آن ها نگهداری کرده تا به بهترین شکل در غذاهایمان استفاده کنیم. اگر می خواهید فلفل دلمه ای های موجود در منزل را برای مدت طولانی تازه نگه دارید، آن ها را فریز کنید. فقط یادتان باشد زمانی که فلفل ها کپک می زنند قسمت کپک زده را جدا نکرده و باقی مانده را استفاده نکنید و فقط باید آن ها را دور بریزید.

نگهداری فلفل دلمه ای بدون برش و به صورت کامل

1- فلفل را نشویید.

شستشوی فلفل را تنها زمانی انجام دهید که می خواهید در غذا پختن از آن استفاده کنید. زیرا هرگونه رطوبتی روی فلفل باعث پوسیدگی و کپک زدن فلفل در فریزر می شود. اما اگر به هر دلیلی قبل از فریز کردن، فلفل ها را شستید، حتماً اطمینان یابید که آن ها را کاملاً خشک کرده و بعد در فریزر می گذارید.

2- فلفل ها را در توری پیاز بگذارید.

بافت توری های پیاز به گونه ای است که باعث می شود فلفل ها با جریان هوا در تماس باشند. پس می توانید فلفل ها را درون این توری ها گذاشته و بعد در فریزر قرار دهید. اگر این توری ها در دسترستان نبود می توانید یک کیسه ی پلاستیکی برداشته و مانند این توری ها سوراخ هایی را بر روی آن ایجاد کنید. فقط یادتان باشد که سر کیسه ها را گره نزنید زیرا هوا باید درون کیسه در جریان باشد. پس این نکته را فراموش نکنید که فلفل ها را در کیسه ای سر بسته نگهداری نکنید.

1 روش نگهداری فلفل دلمه ای

3- فلفل ها را در کشو مخصوص سبزیجات فریزرتان بگذارید.

کشوهایی در فریزرها وجود دارند که مختص سبزیجات بوده و آن ها را به گونه ای منجمد می کند که تازه باقی می مانند. از نگهداری سبزیجات و فلفل دلمه ای در کنار میوه ها خودداری کنید. زیرا میوه ها گازی به نام اتیلن آزاد می کنند که باعث خرابی و فاسد شدن سبزیجات می شود. همچنین تا جایی که امکان دارد، سبزیجات مختلفی که در کشو نگهداری می کنید را از یک دیگر جدا کنید و هیچگاه دو نوع سبزیجات را در یک کیسه قرار ندهید.

4- حتماً فلفل ها را بعد از خراب شدن دور بریزید.

فلفل را برداشته و با انگشت خود آن را فشار دهید. اگر بافت داخلی فلفل محکم بوده و دارای پوستی نرم و لطیف است، این فلفل کاملا سالم و قابل استفاده می باشد. اما اگر پوست آن چروک شده و بافت آن نرم و گویی پلاسیده شده است، فقط می توان در طبخ غذا از آن استفاده کرد و به صورت خام قابل خوردن نمی باشد.

حال اگر فلفل بسیار نرم شده و شکل خود را از دست داده است، باید دور انداخته شود. فراموش نکنید که اگر کپکی روی فلفل دیده شد، حتما آن را دور بریزید حتی اگر به تازگی آن را خریداری کرده باشید.

به طور کلی فلفل دلمه ای را تا دو هفته می توان در فریزر نگهداری کرد.

نگهداری فلفل دلمه ای خرد شده

1- فلفل های خرد شده را روی دستمال کاغذی مخصوص آشپزخانه بریزید.

دستمال کاغذی باعث می شود فلفل ها مزه ی آب به خود نگیرند. همچنین از مرطوب شدن و لیزی آن جلوگیری کرده و کیفیت مزه فلفل را باقی نگه می دارند.

2 روش نگهداری فلفل دلمه ای

2- دستمالی که حاوی فلفل دلمه ای های خرد شده است را درون یک ظرف پلاستیکی درب دار گذاشته و درب آن را محکم ببندید.

فلفل های خرد شده باید در عرض دو ساعت بسته بندی شوند. اگر فلفل خرد شده را بیشتر از دو ساعت در دستمال مخصوص قرار دهید کپک زده و خراب می شوند.

3 روش نگهداری فلفل دلمه ای

3- ظرف را در بالاترین کشو یا قفسه ی فریزر قرار دهید.

به دلیل اینکه فلفل ها در چند مرحله بسته بندی شده اند بهتر است آن ها را در بالاترین قفسه ی فریزر نگهداری کنید.

4 روش نگهداری فلفل دلمه ای

4- اگر از فلفل دلمه ای های خرد شده در عرض سه روز استفاده نکردید، دیگر قابل استفاده نبوده و باید آن ها را دور بریزید.

زیرا فلفل خرد شده را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد زیرا نرم، آبکی و کپک زده می شوند. به محض اینکه این ویژگی ها را مشاهده کردید آن ها را دور بریزید حتی اگر کمتر از سه روز باشد.

روشی دیگر برای فریز کردن فلفل خرد شده

1- قبل از فریز کردن، فلفل ها را خرد کنید.

فلفل را از وسط نصف کرده و درون آن را خالی کنید و برش بزنید. توجه داشته باشید که در این روش نباید فلفل ها خیلی ریز شوند و باید برش های درشت تری به آنها داده شود.

5 روش نگهداری فلفل دلمه ای

2- برش های فلفل را به صورت کاملاً جدا از هم روی یک سینی بگذارید.

دقت داشته باشید که هیچ دو برشی نباید روی هم قرار گیرند.

6 روش نگهداری فلفل دلمه ای

3- سینی را برای یک ساعت درون فریزر بگذارید.

در فریزر هم هیچ چیزی نباید با برش های فلفل برخورد کند. پس به گونه ای بگذارید که روی آن ها چیزی قرار نگیرد و همچنان برش ها جدا از هم باشد.

4- فلفل ها را بعد از یک ساعت از فریزر درآورده و درون کسیه ی فریزر یا ظرف درب دار بگذارید.

بعد از اینکه فلفل ها درون کیسه ریخته شد، هوای آن را کاملاً خالی کنید. اگر فلفل ها را درون ظرف ریخته اید، مطمئن شوید که درب آن محکم بسته شده است. سپس ظرف یا کیسه را مجدداً در فریزر بگذارید. می توانید روی بسته بندی خود تاریخ را بنویسید تا بتوانید زمان استفاده از آن را مدیریت کنید.

7 روش نگهداری فلفل دلمه ای

5- اگر بعد از خارج کردن فلفل های ریز شده قصد خوردن آن ها را دارید، باید اجازه دهید تا یخ فلفل ها کاملاً آب شود و آن ها را میل کنید.

8 روش نگهداری فلفل دلمه ای

6- اما اگر می خواهید از آن ها برای طبخ غذا استفاده کنید؛ لازم نیست اجازه دهید یخ آن باز شود. پس آن ها را از فریزر درآورده و مستقیماً درون قابلمه بریزید.

در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس با اصول نگهداری طولانی کیک پنیری و جوانه گندم خشک شده نیز آشنا شوید.

>>> اصول نگهداری طولانی کیک پنیری <<<

>>> نگهداری طولانی مدت جوانه گندم خشک شده <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا