سلامت

نحوه تحریک تخمک گذاری با روش های طبیعی و گیاهی

اگر قصد دارید بچه دار شوید، اما تخمک گذاری و سیکل های قاعدگی نامنظمی دارید به شدت با مشکل مواجه می شوید و باید به فکر چاره ای برای حل این مشکل باشید. معمولاً این مشکل درمان پزشکی داشته و با دارو برطرف می شود. اما خوشبختانه راه حل های خانگی و طبیعی نیز وجود دارد که می تواند تخمک گذاری را تحریک کرده و بارداری طبیعی بدون مداخله ی دارویی را به ارمغان آورد. داروهای گیاهی و تغییر عادت ها و داشتن سبک زندگی سالم در تحریک تخمک گذاری نقش بسیار مهمی دارد که در ادامه در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد. پس با فن تریکس همراه باشید…

درمان های خانگی

1- خار مریم (مارتیغال یا خار شیری)

گیاهی است که جنبه ی دارویی داشته و باعث سم زدایی کبد می شود. به علاوه کمک می کند که بدن استروژن را بهتر تولید کرده و در هورمون هایتان تعادل بیشتری ایجاد شود. بنابراین تخمک گذاری و سیکل های قاعدگی منظم تر شده و شانس باروری افزایش می یابد.

– این گیاه دارویی اغلب در عطاری ها موجود است. اما قرص های آن که کاملاً گیاهی می باشد نیز در داروخانه ها یافت می شود. می توانید از هر دو شکل این گیاه استفاده کنید. اگر قصد بارداری دارید بهتر است با پزشک در این باره مشورت کنید.

2- اشک روباه

این گیاه سال هاست که به عنوان جایگزین داروهای شیمیایی برای تحریک تخمک گذاری استفاده می شود. برگ های این گیاه را در آب داغ خیسانده و چای آن را بنوشید.

1 روش های تحریک تخمک گذاری

3- گیاه پنج انگشت

این گیاه نیز شانس تخمک گذاری را افزایش می دهد. تجربه ی بسیاری از خانم ها حاکی از آن است که پنج انگشت، گیاهی موثر می باشد. پنج انگشت به بدن دستور می دهد که هورمون لوتئینه کننده را که محرک تخمک گذاری است، ترشح کند.

– هم گیاه و هم مکمل گیاهی پنج انگشت موجود است که می توانید از آن ها استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که اگر از قرص های ضد بارداری استفاده می کنید استفاده از پنج انگشت مجاز نمی باشد.

4- خارخسک

در روزهایی که سیکل قاعدگیتان نزدیک به تخمک گذاری می شود، گیاه خارخسک یا قرص آن را مصرف کنید. می توانید به کمک یک دکتر روزهایی در سیکلتان که باید تخمک گذاری صورت گیرد را مشخص کنید و از این دارو برای تحریک آن استفاده کنید.

5- طب سوزنی

اگر درد سوزن اذیتتان نمی کند، باید بگوییم که طب سوزنی نیز می تواند باعث تحریک تخمک گذاری شود. چرا که در برخی زنان هورمون تحریک کننده ی فولیکول (FSH) را زمانی که سطح آن بسیار بالاست کاهش می دهد. به عنوان مثال، اگر سندرم تخمدان پلی کیستیک دارید، سطح FSH شما ممکن است بیش از حد بالا باشد، که به نوبه خود می تواند چرخه و چگونگی تخمک گذاری را از بین ببرد. خوشبختانه سوزن های طب سوزنی بسیار ریز بوده و بسیار دردناک نیستند.

2 روش های تحریک تخمک گذاری

عادت ها و سبک زندگی سالمی داشته باشید.

1- ورزنتان را به وزن ایده آل و سالم برسانید.

شاید در مورد اضافه وزن، چاقی و اهمیتِ داشتن وزنی ایده آل، بسیار شنیده باشید اما ممکن است ندانید که وزن (اضافه وزن و کبمود وزن) هم می تواند روی تخمک گذاری و قدرت باروری تاثیر مستقیم بگذارد. پس حتماً سعی کنید BMI خود را بین 20 تا 27 نگه دارید.

– داشتن رژیم غذایی سالم که سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات، پروتئین و لبنیات باشد می تواند وزنتان را ایده آل کرده و قدرت باروریتان را افزایش دهد.

3 روش های تحریک تخمک گذاری

2- سعی کنید از پروتئین های گیاهی و لبنیاتی با چربی کامل استفاده کنید.

خوردن پروتئین های گیاهی مثل آجیل و لوبیا به جای پروتئین های مبتنی بر گوشت و همچنین خوردن یک وعده لبنیات پرچرب در روز می تواند شانس تخمک گذاری را افزایش دهد.

4 روش های تحریک تخمک گذاری

3- شب را بخوابید.

اگر در تخمک گذاری مشکل دارید از شب بیداری جداً خودداری کرده و شب ها بخوابید. حتی اگر شغل یا موقعیتتان ایجاب می کند که شب را بیدار بمانید سعی کنید در جهت حل مشکل و بهبود عملکرد تخمدان، حتماً شیفت های شغلیتان را عوض کنید و تا حد مکان شب ها را بیدار نمانید. شب بیداری و در روز خوابیدن تعادل هورمون ها را به هم می ریزد که به نوبه ی خود تخمک گذاری را تحت تاثیر قرار می دهد. به علاوه از 7 تا 8 ساعت خواب در شب نیز نکاهید.

4- مصرف کافئین را کم کنید.

احتیاج به حذف کامل چای و قهوه نیست. اما اگر در روز بیش از 200 میلی گرم یا دو فنجان می نوشید میزان آن را کاهش دهید. زیرا کافئین می تواند بر تخمک گذاری تاثیر سوء داشته باشد.

5 روش های تحریک تخمک گذاری

5- سیگار نکشید.

سیگار قدرت باروری و تخمک گذاری را به طور کلی کاهش می دهد. پس اگر سیگار می کشید هم اکنون بهترین وقت برای ترک آن است.

6- الکل، ماری جوانا، کوکائین و مواد مخدر نیز تاثیر سوء روی تخمک گذاری و قدرت باروری دارند.

6 روش های تحریک تخمک گذاری

7- ورزش های آرام انجام داده و هیجان زیادی به خود راه ندهید.

شما نیاز به ورزش دارید اما زمانی که ورزش بیش از حد سخت و سنگین شود می تواند تخمک گذاری را تحت تاثیر قرار دهد. برای افزایش شانس تخمک گذاری، نباید بیش از 4 تا 5 ساعت در هفته ورزش کنید.


همچنین برای اطلاع از اینکه “چرا و چگونه یوگا باعث افزایش قدرت و شانس باروری می شود؟” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چرا و چگونه یوگا باعث افزایش قدرت و شانس باروری می شود؟ <<<


8- مراقب مواد شیمیایی باشید.

قرار گرفتن در معرض بعضی از مواد شیمیایی مانند علف کش ها، آفت کش ها و … ممکن است بر تخمک گذاری شما تاثیر بگذارد. سعی کنید مواجهه با هر گونه مواد شیمیایی که ممکن است بر تخمک گذاری تاثیر منفی داشته باشد را محدود کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا