موبایل و تبلت

چگونه مشکلات گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲XL را برطرف کنیم؟

درسته که هیچ کدوم از گوشی‌هایی که تا به امروز روانه‌ی بازار شدند کامل و بی‌عیب نیستند اما مشکلات گوشی‌های گوگل پیکسل و پیکسل دو واقعا زجرآور هستند. البته این گوشی‌ها، گوشی‌های قدرتمندی هستند و بعضی از مشکلاتشان با گذشت زمان برطرف شدند اما خب هنوز کاربران شاکی هستند.

ما چند مشکل به همراه راه حل‌هاشون رو در اختیارتون میذاریم و امیدواریم که به دردتون بخوره.

رنگ نامناسب برای صفحه

شاید شما هم مثل همه‌ ی کاربرای دیگه فکر می‌ کنید که پس زمینه و رنگ این گوشی‌ها خیلی شخصی طراحی شده و اصلا مورد پسند عامه‌ ی مردم نیست. اما خب باید گفت هر کسی سلیقه‌ ای داره. گوگل رنگارنگی و اشباع رنگ رو توی این گوشی‌ها نذاشته چون فکر می‌ کنه خسته کننده است اگه شما مخالف گوگل هستید و پس زمینه‌ ی گوشی رو دوست ندارید، گوگل جدیدا گزینه‌ ای رو براتون تعبیه کرده که می تونید اون رو تغییر بدید (البته اگه آپدیت گوشی و نرم افزارها مربوط به ماه نوامبر یا بعد از اون باشه).

پس زمانی که آپدیت جدید رو دریافت کردید، وارد قسمت تنظیمات شده و Display و سپس Colors را زده و از بین سه گزینه یکی رو انتخاب کنید. گزینه‌ ی “Natural” ساده ترین و خنثی‌ ترین گزینه است.

” Boosted ” هم تا حدودی ساده است اما یه تغییرات کوچکی درش ایجاد شده. ” Saturated ” دارای رنگ‌های بیشتریه. بیشتر مردم ” Boosted ” رو می‌پسندند چون میشه گفت تقریبا متعادله. البته کسانی هم هستند که فکر می کنند با داشتن یک گوشی OLED باید از ” Saturated ” استفاده کنند. به هر حال این مسئله دیگه کاملا سلیقه‌ ایه.

1 رفع مشکلات گوشی گوگل پیکسل

پیکسل سوزی صفحه نمایش

بزرگترین مشکلاتی که در این گوشی‌ها صدا کرد، رنگ تصویر و سوختن پیکسل بود. یعنی بعضی وقت‌ها چیزایی که روی صفحه، نمایش داده شده، برای مدتی طولانی باقی میمونه حتی اگه اون برنامه و صفحه بسته بشه. اما اخیرا گوگل تا حدودی این مشکل رو برطرف کرده؛ طوری که نشانه‌های سوختگی پیکسل به وضوح دیده نمیشه. پس اگه در استفاده‌ ی روزانه با مشکل خاصی برخورد نکردید مسئله رو بزرگش نکنید چون بیشتر گوشی‌هایی که صفحه نمایشگر OLED دارن سوختگی پیکسل درشون یه امر طبیعیه. اما اگه در دو هفته‌ ی اول استفاده، متوجه سوختگی جدی و حاد پیکسل در این گوشی‌ها شدید، گوگل حق باز گردوندن محصول رو به شما داده.

البته اینم بگم که گوگل قول داده تا دوسال آینده این مشکل رو به طور کلی از بین ببره و چون این گوشی‌ها توی ایران نمایندگی ندارن بهتره که حداقل تا دو سال آینده که این ادعای گوگل به حقیقت بپیونده برای خرید این گوشی‌ها دست نگه دارید.

کیفیت پایین عمر باتری

همه‌ ی کسانی که گوشی‌های پیکسل ۲ رو خریدند از عمر کم باتری شکایت می کنند. اصول زیر میتونه تا حدودی کیفیت عمر باتری رو افزایش بده.

– اپلیکیشن‌های مصرف کننده‌ ی باتری رو بررسی کنید: از مهمترین مصرف کننده‌های بی رحم باتری، اپلیکیشن‌هایی هستند که اصولی و درست کدگذاری نشده‌اند. این اپلیکیشن‌ها هر نوع باتری‌ حتی، اون‌هایی که با کیفیت بالا ساخته شدند رو خراب می‌ کنند. پس چک کنید که کدوم یکی از اپلیکیشن‌ها باتری زیادی مصرف می‌ کنند. اگه تنها یک اپلیکیشن بیشتر از ۵% باتری مصرف کنه، واقعا نمی‌ ارزه تو گوشی باشه. پس اگه واقعا به اون احتیاج ندارید پاکش کنید.

در ضمن وقتی گوشی رو خریداری می‌ کنید، یک عالمه اپلیکیشن روی اون نصب نکنید و نصب اپلیکیشن‌ها رو مدیریت کنید. هرچی تعداد اپلیکیشن روی گوشی زیاد باشه عمر باتری کم میشه.

– گزینه‌ ی همیشه روشن بودن (always-on) نمایشگر رو خاموش کنید: این گزینه تأثیر چندانی نداره ولی مادامی که صفحه نمایش روشنه باتری زیادی رو مصرف می‌ کنه. پس اجازه ندید فعال باشه. گزینه‌ ی ” Lift to check phone ” رو فعال کنید تا هر وقت که نیازه صفحه نمایش روشن باشه.

– زمان خاموش شدن صفحه نمایش را کاهش دهید: گوشی به صورت پیش فرض بعد از یک دقیقه خاموش می‌ شه. این زمان را به ۱۵ ثانیه کاهش بدید، تا گوشی مدت زمان کمی روشن باشه و باتری کمی مصرف کنه.

– از والپیپیر استاتیک (ثابت) استفاده کنید: درسته که گوشی والپیپیرهای زنده‌ ی زیبایی داره که همه طرفدارشن ولی خب همین والپیپیرهای متحرک و زنده، باتری زیادی مصرف می‌ کنن. پس عوضش کنید و روی پس زمینه‌ ی گوشیتون یه عکس ساده بذارید.

چیزی که باید درمورد گوشی پیکسل ۲ با باتری ۲۷۰۰ میلی‌ آمپری بدونید اینه که شما به هیچ وجه نمی تونید در مورد عمر باتری معجزه کنید و ظرفیتش رو افزایش بدید. راه حل‌های بالا فقط کمک می‌ کنه تا بعضی جاها کمبود باتری کارتون رو مختل نکنه. پس نباید با انجام دادن این راه حل‌ها انتظاراتتون از عمر باتری این گوشی‌ها بالا بره.

2 رفع مشکلات گوشی گوگل پیکسل

سرعت عملکرد بسیار پایین

ممکنه ۶ یا ۱۲ ماه از خرید گوشی پیکسل ۲ گذشته باشه و متوجه بشین سرعت گوشیتون پایین اومده. اما نگران نباشید این مشکل هم قابل پیشگیریه. راه حل‌هایی که درمورد عمر باتری، که بالا گفته شد برای افزایش سرعت عملکرد گوشی هم صدق می کنه. بنابراین اپلیکیشن‌هایی که روی صفحه اصلی فعاله و سرعت پردازنده رو تحت تاثیر قرار داده، پیدا کنید و اگه نیازی ندارید، پاک کنید. قدم بعدی اینه که به قسمت تنظیمات حافظه‌ ی دستگاه برید و میزان حافظه رو بررسی کنید. البته اگه حافظه پر باشه نوتیفیکیشنش دائما رو اعصابه ولی خب دردسر بزرگتر اینه که اگه ۹۰ درصد حافظه پر باشه مشکلات بیشتری رو به وجود میاره. پس لطفا از حافظه‌ ی گوشی غافل نباشید. البته تنظیمات مربوط به حافظه یه پیش نمایش از میزان حافظه رو بتون نشون میده. یک گزینه هم به اسم پاک کردن اتوماتیک حافظه داره که می تونید با فعال کردنش خودتون رو راحت کنید.

مشکلات مربوط به بلوتوث، وای فای، شبکه‌ی ۴G و GPS

امکاناتی مثل GPS، بلوتوث و شبکه‌های اینترنتی از جمله مواردی هستند که امروزه به یکی از مسائل مهم و حیاتی در زندگی بشر و در دنیای تکنولوژی تبدیل شده‌اند که متأسفانه عملکردشون در این گوشی‌ها با مشکل مواجه میشه. راه حل‌های زیر رو برای مقابله با مشکلات در نظر بگیرید.

– تمام امواج رادیویی موبایل رو ببندید: حالت پرواز موبایل رو روشن کنید و بعد از ۱۵ ثانیه خاموش کنید. با این کار تمام اتصالات رادیویی موبایلتان را برای چند لحظه قطع کرده و شوکی به امواج رادیویی موبایل وارد کرده‌اید که شاید مشکلات رو برطرف کنه.

– هرگونه اتصالات را از گوشی دور کنید. گوشی به هر دستگاهی که متصله مثل هدست و… تمام متصلات را جدا کنید. و بعد از چند دقیقه مجددا وصل کنید.

– تنظیمات را دست کاری کنید: اگه گوشیتون به دستگاه مودم یا اسپیکرهای بلوتوث متصل نمیشه یا مشکل داره باید به قسمت تنظیمات اسپیکر و یا مودم برید و از لیست تنظیمات، گوشیتون رو Forget (فراموش کردن) کنید. و بعد چند لحظه مجددا گوشی رو توی دستگاه تعریف کنید.

– تنظیمات مربوط به شبکه رو ریست کنید: به قسمت تنظیمات برید و تنظیمات مربوط به وای فای، بلوتوث و موبایل رو ریست کنید تا به تنظیمات پیش فرض برگرده. شاید مشکل به خاطر تنظیمات نادرست و دست کاری شماست که با ریست کردن برطرف میشه. بعد از اون میتونید به هر دستگاهی که میخواید متصل بشید. اینجوری اگه مشکلی پیش اومد تشخیص این که مشکل مربوط به کدوم قسمت و کدوم دستگاه‌ ست راحت تره.

البته مشکلات و راه حل‌های زیادی وجود داره که نمیشه به همشون پرداخت. اما خب سعی کردیم مهمترین‌ها رو بیان کنیم و امیدواریم بتونید با به کار گرفتن این راه حل‌ها، تا حدودی مشکلات اساسی این گوشی‌ها رو از بین ببرید.

3 رفع مشکلات گوشی گوگل پیکسل

صدای نویز در هدفون‌های گوشی‌های پیکسل دو

یکی دیگه از عمده مشکلاتی که از طرف کاربران گوشی‌های پیکسل ۲ گزارش شده وجود نویز در هدفون گوشی هنگام برقراری ارتباطه. البته توی همه‌ی تماس‌ها و همه‌ ی گوشی‌ها نیست ولی خب مطمئنا اون قدری بوده که گوگل به اون اعتراف کرده. و طبق گفته‌ ی خودش توی آپدیت جدید ماه نوامبر این مشکل رو برطرف کرده. اما قبل از آپدیت هم گوگل ادعا کرده بود که اگه ارتباط با دنیای NFC به طور کامل قطع بشه این مشکل برطرف میشه که باز بعضی کاربران گفتند این اتفاق نیوفتاد. با این حال می‌ ارزه که آپدیت رو دریافت و امتحان کنید. اگه دیگه با این راه حل‌ها مشکل برطرف نشد مشکل ممکنه سخت افزاری باشه که دیگه راه حلی هم نداره.

چگونه گوشی پیکسل ۲ و یا ۲xl را به تنظیمات کارخانه برگردانیم؟

گاهی حتی اگه تمام راه حل‌هایی که اینجا گفتیم رو قدم به قدم هم انجام بدید باز فایده‌ای نداره و مشکل برطرف نمیشه. اینجا دیگه باید گوشی رو به تنظیمات کارخانه برگردونید یا همون به قول معروف ریست فکتوری (factory reset) کنید. اما یادتون باشه قبل از اقدام به این کار از تمام اطلاعات گوشی بکاپ بگیرید. تا اطلاعات مهمتون از بین نره. بعد:

۱- به قسمت تنظیمات گوشی برید و گزینه‌ی System رو بزنید.

۲- Reset options رو زده و بعد گزینه‌ی Erase all data که همون factory reset هست رو بزنید.

۳- به پایین صفحه برید و Reset رو بزنید.

۴- پین یا رمزعبور رو تائید کنید تا گوشی ریست بشه.

بعد از گذشت چند لحظه و بوت مجدد گوشی، گوشی دقیقا همون چیزی میشه که روز اول از جعبه درآوردید و استفاده کردید. پس از این فرصت استفاده کنید و گوشی رو نو کنید. اصلا هم لازم نیست تمام چیزهایی که قبلا نصب کرده بودید رو دوباره رو گوشی بریزید، ممکنه گوشی همون چیزی بشه که بود. پس این دفعه با احتیاط ‌تر رفتار کنید.

4 رفع مشکلات گوشی گوگل پیکسل

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
androidcentral




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا