بیشتر بدانید

نحوه از بین بردن بوی بد چمدان

چمدان ها وسیله هایی هستند که بیشتر عمرشان را بلااستفاده و در گوشه ای از خانه سپری کرده و تنها گاهی برای یک مسافرت مورد استفاده قرار می گیرند. چمدان ها بسته به اینکه کجای خانه و در چه مکانی نگهداری شوند، می توانند بوی بسیار بدی مثل بوی نا گرفته و آن را به لباس ها منتقل کنند. برای خلاصی از این مشکل، راهکارهای زیر به شما کمک خواهد کرد.


برای اطلاع از نحوه انتخاب و خرید بهترین چمدان به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> راهنمای انتخاب و خرید بهترین چمدان <<<


تمیز کردن چمدان‌

1- با کمک یک جارو شارژی و نصب سری مخصوص جارو کردن شیارها، داخل چمدان را به طور کامل جارو کرده و تمامی گرد و خاک، آشغال ها و آلودگی ها را از بین ببرید.

در شیارها و جاهایی که جارو نمی تواند وارد شود، با کمک دست آشغال ها را در آورید.

1 رفع بوی بد چمدان

2- ½ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید.

پارچه ی تمیزی را در محلول تهیه شده بخیسانید و آب های اضافی را بچلانید. حال به آرامی پارچه را روی تمام سطح داخلی چمدان کشیده و کاملاً آن را تمیز کنید.

– بسیار دقت داشته باشید که سطح داخلی و پارچه ای چمدان تمیز شده ولی خیلی خیس نشود.

3- حال با کمک حوله ای تمیز، سطح داخلی آن را خشک کنید.

با دقت هر نقطه ای که بسیار خیس شده است را با حوله فشار داده تا کاملاً آب آن گرفته شود. بعد به مدت 2 تا 3 روز درِ چمدان را باز گذاشته تا کاملاً خشک شود.

از بین بردن بوی بد چمدان

1- برای این کار، ماده ای که جذب کننده ی بو است را تهیه کنید.

گزینه ی های زیادی مثل خاک بستر گربه، جوش شیرین، پودر قهوه ی تازه و ذغال فعال برای این کار وجود دارد که همه ی آن ها به یک اندازه برای از بین بردن بوی بد چمدان موثرند. هر کدام از موارد گفته شده که در دسترستان است را آماده کنید.

2- تمام سطح داخلی چمدان را با ماده ی انتخابی تا نصفه کاملاً پوشش دهید؛ یعنی سخاوتمندانه کف چمدان را با خاک بستر گربه، جوش شیرین یا پودر قهوه پر کنید.

اگر ذغالتان پودری نیست، چند عدد ذغال را داخل چمدان بگذارید. درب چمدان را بسته و اجازه دهید یک هفته چمدان به همان حالت بماند.

2 رفع بوی بد چمدان

3- بعد از یک هفته درب چمدان را باز کرده و بوی آن را چک کنید.

اگر بو از بین رفته است، ماده ی داخل چمدان را در سطل آشغال خالی کرده و داخل آن را جارو بکشید تا کاملاً تمیز شود.

– اگر همچنان بو باقی مانده بود، کاسه ی کوچکی را با جوش شیرین پر کرده و داخل چمدان بگذارید و درب آن را یک هفته ی دیگر نیز ببندید.

3 رفع بوی بد چمدان

4- اگر همچنان بو از بین نرفت:

با نسبت 1 به 3 سرکه و آب را در بطری آب پاش مخلوط کنید؛ سپس مخلوط را در تمامی سطح داخلی چمدان اسپری کنید. اجازه دهید درب چمدان باز باشد و محلول در هوای آزاد خشک شود.

– به جای سرکه می توانید از آب لیمو هم استفاده کنید.

5- از چند عدد روزنامه هم می توانید کمک بگیرید.

مقدار روزنامه ها باید به اندازه ای باشد که بتواند چمدان را کاملاً پر کنید (مانند تصویر). درب چمدان را بسته و اجازه دهید یک یا دو هفته روزنامه ها داخل چمدان بماند. برای افزایش سرعت جذب بو، هر چند روز یکبار روزنامه ها را عوض کنید.

– همچنین برای افزایش سرعت جذب بو، می توانید چند عدد ذغال بینابین روزنامه ها بگذارید.

4 رفع بوی ساک و کیف

6- نان سفید و سرکه نیز گزینه های خوبی برای از بین بردن بو هستند.

چند تکه نان سفید را مانند تصویر زیر در کاسه بگذارید. روی تمامی نان ها سرکه ریخته تا کاملاً اشباع شوند. کاسه را داخل چمدان گذاشته و درب آن را به مدت 24 ساعت ببندید تا بوی بد چمدان را جذب کند.

5 رفع بوی ساک و کیف

اصول صحیح نگهداری چمدان

1- چمدان را در محلی خشک و خنک بگذارید.

همچنین مطمئن شوید در محلی که چمدان را نگهداری می کنید، تهویه ی مناسب هوا وجود داشته باشد. برای جلوگیری از تشکیل قارچ و کپک، یک عدد لباس نیز در آن بگذارید. هر دو ماه یکبار چمدان را در آورده و درب آن را در هوای آزاد باز کرده تا بوی ناء از بین برود.

2- یک عدد صابون معطر را داخل چمدان گذاشته و هر زمان که چمدان را در هوای آزاد باز کرده یا از آن استفاده می کنید، صابون را عوض کنید.

حتی می توانید به جای صابون محلول آب و سرکه را در آن اسپری کنید. یا یک عدد شمع معطر و یا یک شیشه قهوه در چمدان بگذارید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا