راهنمای خریدورزش

راهنمای انتخاب و خرید کلاه ایمنی مناسب

کلاه ایمنی، همان گونه که از نامش پیداست وسیله ای جهت ارتقای ایمنی و محافظت از سر و مغز است. چه طرفدار دوچرخه سواری باشید و چه طرفدار موتور سواری، استفاده از کلاه ایمنی ضروری است. این کلاه تنها زمانی موثر است که به طور صحیح و کاملاً هم اندازه با سر انتخاب شود. فن تریکس نحوه صحیح خرید کلاه ایمنی را در اختیارتان خواهد گذاشت.

اصول صحیح خرید کلاه ایمنی

1- ابتدا در مورد شکل و فرم کلاه تصمیم بگیرید.

قبل از اندازه گیری سایز کلاه، باید فرم آن تعیین شود. مخصوصاً اگر به دنبال کلاه ایمنی موتورسیکلت باشید. کلاه ایمنی به سه شکل اصلی وجود دارد. بیضی کشیده، بیضی متوسط و بیضی دایره ای که در تصویر زیر کاملاً مشخص است.

– بیضی کشیده برای افرادی مناسب است که اندازه پیشانی تا پشت سر، بیشتر از اندازه بین دو گوش است.

– در مورد بیضی متوسط، اندازه جلو تا پشت سر، کمی بیشتر از اندازه کناره های سر است. رایج ترین و پر طرفدارترین کلاه ها، کلاه های بیضی متوسط هستند.

– بیضی دایره ای نوعی است که اندازه عقب و جلو سر، با فاصله ی بین دو گوش برابر است.

پس انتخاب نوع کلاه ایمنی به شکل سرتان بستگی دارد.

1 راهنمای خرید کلاه ایمنی

2- با کمک متر خیاطی دور سرتان را اندازه گیری کنید.

متر را دقیقاً بالای ابروهایتان بگذارید.

2 راهنمای خرید کلاه ایمنی

3- عدد به دست آمده را ثبت کنید.

برای اطمینان بیشتر، چندین بار دور سر را اندازه زده و بزرگترین عددی که به دست می آید را ثبت کنید. برای انتخاب صحیح و مناسب کلاه ایمنی، داشتن اندازه ی دور سر بسیار مهم است.

نوع کلاه را نیز مشخص کنید.

1- نوع کلاهی که انتخاب می کنید، به نوع استفاده از آن بستگی دارد.

یعنی اینکه کلاه را برای چه منظوری می خواهید. هر نوع کلاه ایمنی برای محافظت از صدمات و ضربات مربوط به همان حیطه ای است که طراحی شده است.

مثلاً نمی توان از کلاه دوچرخه سواری یا دیگر ورزش ها، برای موتورسواری استفاده کرد. بنابراین در زمان خرید، حتماً به کاربرد کلاه توجه کرده و از فروشنده در مورد کارایی کلاه راهنمایی بخواهید.

2- کلاهی را بردارید که اندازه سرتان باشد.

بیشتر کلاه ها به گونه ای طراحی شده اند که اکثر مردم بتوانند از آن استفاده کنند؛ یعنی برای دامنه ی وسیعی از اندازه ها مناسب است. اکثر تولید کنندگان این کلاه ها، اندازه های دور سری که مناسب سایزهای کوچک (S)، متوسط (M) و بزرگ (L) باشد را روی آن ثبت می کنند. پس اگر قصد خرید کلاه برای فرد دیگری را دارید، حتماً دور سر وی را با اندازه ای که روی کلاه ثبت شده است مطابقت دهید.

3- دقت داشته باشید که کلاهی مناسب است که پیشانی و پشت سر را کاملاً پوشش دهد.

به علاوه زمانی که کلاه ایمنی روی سر است، اگر فرد سرش را به سمت جلو، عقب و یا طرفین خم کند، کلاه نباید روی سر بلغزد. همچنین اگر کسی دست خود را روی سر یعنی روی کلاه گذاشت و تکان داد، سر باید به همراه کلاه تکان بخورد.

3 راهنمای خرید کلاه ایمنی

حتماً کلاه را چک کنید.

1- بند کلاه ایمنی باید به گونه ای باشد که وقتی آن را زیر چانه می بندید، تنها به اندازه یک انگشتتان بین بند و چانه فاصله باشد.

4 راهنمای خرید کاسکت

2- بهتر است کلاه ایمنی را چک کرده و انواعی را انتخاب کنید که دارای پد قابل شستشو باشند؛ تا بتوانید هر زمان که لازم شد آن را جدا کرده و بشویید.

3- حتماً کلاه را چک کنید که خط و خش و ترک خوردگی نداشته باشد و فوم آن نیز کاملاً سالم باشد. از کلاه آسیب دیده به هیچ وجه نباید استفاده کرد.

در پایان می توانید با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس ویلچر برقی متناسب با نیاز افراد ناتوان را به راحتی انتخاب کنید.

>>> راهنمای خرید ویلچر برقی متناسب با نیاز افراد ناتوان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا