سلامت

کاساوا چیست و چه خواص و فوایدی دارد؟

همیشه می توانید یک ماده ی مفید برای مراقبت از پوست، مو و زیبایی خود بیابید. کاساوا یکی از این مواد مفید می باشد که خواص و فواید آن واقعاً شگفت انگیز است. کاساوا جزو سبزیجات ریشه ای و گرمسیری است که می تواند با سیب زمینی، هویج، تربچه و دیگر ریشه های امثال این مورد استفاده قرار گیرد. آرد آن نیز به عنوان نوعی نشاسته ی مورد نیاز در آشپزی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. آرد کاساوا را به راحتی می توان از فروشگاه های مواد غذایی و عطاری ها تهیه کرد، اما تهیه ی میوه ی تازه یا همان ریشه ی کاواسا کمی مشکل است. زیرا کاساوا بسیار سریع فاسد و پوسیده می شود. از برگ های این گیاه نیز در بسیاری از غذاها استفاده می شود. البته در مقایسه با دیگر سبزیجات سبز ارزش غذایی کمتری دارد، اما پروتئین موجود در برگ های کاساوا از ریشه ی آن بیشتر است.

کاساوا به محیط مناسبی نیاز دارد تا به خوبی رشد کند، اما در خاک هایی با کمترین مواد مغذی نیز تا سال ها می تواند زنده بماند. این گیاه دو نوع تلخ و شیرین دارد. نوع تلخ این گیاه دارای درصد بالایی سیانور بوده که باید قبل از پخت آن را خوب شسته و به صورت بسیار ریز، خرد کرد. با این روش مواد سمی آن از بین می رود. به علاوه می توان آن را آسیاب کرده و از آرد آن در غذاها استفاده کرد.

نوع شیرین کاساوا برخلاف نوع تلخ از سیانور کمتری برخوردار است. و می توان آن را مانند تمام سبزیجات دیگر مصرف کرد.

1 خواص و فواید کاساوا

خواص و فواید کاساوا

یکی از دلایل شناخته شدن و مورد توجه واقع شدن کاساوا خواص عالی و بی نظیر آن بوده که برخی از آن ها را مرور خواهیم کرد.

خواص کاساوا برای پوست

1- صاف و درخشان کنندگی چهره

پوست و آرد این گیاه می تواند به عنوان لایه بردار پوست استفاده شود. برای این کار از پوست گیاه یا آرد آن خمیری تهیه کرده و برای اسکراب پوست استفاده کنید. پس از لایه برداری، پوست را با آب سرد بشویید. تکرار این کار سه بار در هفته نتایج بسیار خوبی را در بر خواهد داشت.

2- آبرسانی پوست

کاساوا پوست را آبرسانی کرده و آن را صاف و نرم می کند. برای تهیه ماسک کاساوا، ریشه ی یا آرد آن را با مقداری عسل و روغن زیتون مخلوط کرده و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شود. ماسک کاساوا به راحتی در منافذ پوست نفوذ کرده و پوست را مرطوب، نرم، صاف و درخشنده می کند. اجازه دهید ماسک خشک شده سپس پوست خود را با آب سرد بشویید تا منافذ بسته شود. انجام این کار سه بار در هفته، اسکار را از بین برده و چهره را درخشان می کند.

3- از بین بردن اسکار و لکه

برای بهبودی زخم ها و اسکار، نشاسته ی کاساوا را با آب مخلوط کرده و آن را دوبار در روز به لکه ها، اسکار و نقاط آسیب دیده پوست بزنید.
کاساوا نه تنها برای پوست بسیار مفید بوده و تغییرات بسیار مهمی را در سلامت پوست به وجود می آورد، بلکه خواص قابل توجهی نیز برای موها دارد. پیشنهاد می کنیم که حتما از آن استفاده کرده و تاثیر به سزای آن را در بهبود کیفیت موهایتان ببینید.

خواص کاساوا برای مو

1- کمک به رشد سریع موها، کاهش ریزش مو و تغذیه ی موها

اگر از ریزش و یا کندی رشد موهایتان خسته شده اید، حتما از کاساوا استفاده کنید. کاساوا گیاهی است که مواد مغذی زیادی را در خود ذخیره کرده و استفاده از آن باعث تغذیه موها خواهد شد. با ریشه، برگ ها و آرد این گیاه خمیری تهیه کرده و آن را یک ساعت روی موها زده و سپس بشویید. این کار را دوبار در هفته انجام داده تا تغییرات محسوس آن را مشاهده کنید.

ساقه ها و ریشه های گیاه کاساوا حاوی کالری، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، آهن، ویتامین B و C و همچنین نشاسته می باشد. برگ های آن نیز حاوی کلسیم، آهن، چربی و پروتئین هستند. پس داشتن فواید و خواص بسیار زیاد آن برای سلامتی بدن و ذهن اصلاً جای تعجب نیست.

خواص کاساوا برای سلامتی بدن

1- کمک به کاهش وزن

کاساوا برای کسانی که مایلند وزن اضافه ی خود را کاهش دهند بسیار مفید است. نان و دیگر محصولاتی که با آرد کاساوا تهیه می شود، کالری بسیار کمی دارد. به علاوه فیبر بسیار بالای آن باعث می شود که مدت طولانی تری احساس سیری کرده و از خوردن زیاد و چاقی جلوگیری شود.

2- مفید برای دستگاه گوارش

کاساوا دارای فیبرهایی است که در آب حل نشده و سموم بدن را به خود جذب می کند. بنابراین سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و نفخ را از بین می برد.

3- کمک به تسکین سردرد

اگر از سردرد های غیر قابل تحمل رنج می برید، 60 گرم از برگ ها یا ریشه و یا آرد کاساوا را برای چند ساعت در آب بخیسانید. سپس مواد را (در صورت استفاده از برگ ها و ریشه ی کاساوا) در میکسر ریخته و آب میوه ای جدید تهیه کنید. دوبار در روز آن را خورده و سردرد های غیر قابل تحمل را از بین ببرید.

4- پیشگیری از سرطان

یکی از خواص شگفت انگیز کاساوا پیشگیری از بیماری های تهدید کننده مانند سرطان است. ویتامین B17 موجود در کاساوا، گلبول های قرمز را تحریک کرده و عواملی که موجب بروز سرطان می شوند را از بین می برد.

5- درمان اسهال

کاساوا اسهال را نیز برطرف می کند. چند تکه از این گیاه را در آب بجوشانید و اجازه دهید به دمای محیط برسد. سپس این نوشیدنی را دو بار در روز بنوشید تا نتیجه ی آن را در درمان اسهال ببینید.

6- مفید برای چشم ها

کاساوا سرشار از ویتامین A است. بتاکاروتین موجود در آن نیز سلامت چشم شما را بهبود بخشیده و در آینده از نابینایی یا کم بینایی جلوگیری می کند.

7- کاهش تب

کاساوا در درمان تب نیز موثر است. برای این کار باید جوشانده ی برگ های کاواسا را تهیه کنید. 400 گرم از برگ را در یک لیتر آب ریخته و زمانی که آب به نصف کاهش یافت شعله را خاموش کرده و میل کنید.

8- کمک به درمان بیماری های روماتیسمی

بیماری های روماتیسمی به بیماری های مربوط به عضلات و مفاصل اطلاق می شود. پوکی استخوان، آرتریت، اسپوندیلیت و لوپوس نمونه هایی از بیماری های روماتیسمی است. برگ کاساوا غنی از منیزیم است. در واقع، رژیم غذایی حاوی منیزیم منجر به کاهش فشار خون می شود که احتمال ابتلا به بیماری های روماتیسمی را در طول زندگی کاهش می دهد.

کاساوا بیش از یک سوم نیاز روزانه منیزیم شما را در هر وعده تامین می کند. برای ساخت یک داروی کاملاً روماتیسمی، 150 گرم برگ کاساوا، مقداری علف لیمو و نمک با 15 گرم ریشه زنجبیل را در یک لیتر آب جوشانده تا حجم آب به 400 سی سی کاهش یابد. سپس این جوشانده را هر روز صبح میل کرده تا بیماری های روماتیسمی التیام یابد.

9- درمان زخم ها

از آن جایی که کاساوا دارای مقادیر زیادی مواد مغذی و مفید است، می تواند زخم ها را با سرعت بالایی بهبود بخشد. برگ یا ریشه ی کاساوا را در مقداری ژل آلوورا، خرد کرده و خمیری نرم تهیه کنید. سپس آن را روی زخم بگذارید.

10- اشتها آور

یک معجون با زنجبیل و کاساوا ساخته و هر صبح میل کرده تا اشتهایتان افزایش یابد.

11- مفید برای زنان باردار

زنان باردار به مقدار زیادی ویتامین C و فولات احتیاج دارند. این امر باعث شده تا پزشکان ویتامین C و فولات را تا سه ماه قبل از بارداری برای افراد تجویز کنند. کاساوا حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی و فولات است. به طوری که یک پیمانه کاساوا 15 درصد نیاز روزانه به فولات و 47 درصد نیاز روزانه به کلسیم را فراهم می کند. در این دوران کاساوا را می توان با گوشت و سبزیجات، پخته و مصرف کرد. (البته قبل از مصرف حتماً با پزشک مشورت شود.)

12- تقویت سیستم ایمنی بدن

فولات و ویتامین C موجود در کاساوا، برای سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب هستند. ویتامین C به سیستم ایمنی کمک می کند تا با حمله به هسته ویروس و باکتری ها، آن ها را از بین ببرد. همچنین باعث حفظ سلامت استخوان ها می شود. کاساوا آنتی اکسیدان خوبی است که رادیکال های آزادی که با سرطان در ارتباط هستند را از بین می برد. فولات نیز به تولید سلول های بدن کمک کرده و در نتیجه باعث ایجاد مواد ژنتیکی برای زندگی و جلوگیری از جهش های DNA می شود.

13- افزایش انرژی و بهبود عملکرد مغز و سودمند برای سلامت اعصاب

از آنجا که آرد کاساوا کربوهیدرات بسیار بالایی دارد، به تقویت و افزایش انرژی بدن کمک می کند. بنابراین نه تنها عملکرد مغز را بهتر کرده، بلکه با اضافه شدن آن به وعده های غذایی، 80 درصد کربوهیدراتی که بدن برای یک روز نیاز دارد، فراهم می شود. به علاوه مصرف این آرد با استرس و اضطراب نیز مبارزه می کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا