زیبایی

چگونه در خانه اسپری فر کننده مو یا موس مو بسازیم؟

ساخت اسپری فر کننده مو

ساخت محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی پوست و مو در منزل نه تنها جذاب بوده بلکه انسان را از ارگانیک بودن محصولی که برای پوست و موهایش استفاده می کند، خاطر جمع خواهد کرد. اسپری فر کننده موی خانگی نیز کاملاً طبیعی، ارگانیک و بی ضرر بوده و بدون هیچ گونه خطر و عوارض جانبی می توان از خواص و مزیت های آن استفاده کرد. به همین دلیل بر آن شدیم تا با ترکیب مواد طبیعی، اسپری فرکننده ای تهیه کنیم. پس با ما در فن تریکس همراه باشید.

1 ساخت اسپری فر کننده مو

اسپری فر کننده ی مو یا موس مو، موها را فر کرده و حالتی زیبا به آن می بخشد. همچنین آن ها را از شلختگی در می آورد. به خصوص برای افرادی که موهایشان به طور طبیعی مانند موی بچه ها وزوزی بوده و هیچ گاه حالتی صاف و زیبا به خود نمی گیرد. از مهمترین مزیت های این اسپری دست ساز این است که با اضافه کردن اسانس های روغنی، علاوه بر این که می توان بوی خوشی به آن بخشید، سلامت، تقویت و رشد مو را نیز تضمین خواهد کرد. به علاوه این اسپری، فوق العاده ارزان بوده و به راحتی ساخته می شود . شما می توانید آن ها را تهیه کرده و تاثیر و عملکرد آن روی موها که بسیار مشابه اسپری های موجود در بازار می باشد، مقایسه کنید.

حتی اگر تمامی مواد لازم برای ساخت این اسپری را خریداری کنید، باز هم قیمت آن به نسبت اسپری های موجود در بازار و موس های مو کمتر می شود!

اما اگر هزینه برایتان مهم نیست، اسپری های بسیاری در بازار موجود است که کیفیت بسیار عالی داشته و می توانید آن ها را نیز بدون هیچ زخمتی تهیه کنید.

مواد لازم برای ساخت اسپری فرکننده مو کدام اند؟

برای ساخت اسپری فر کننده ی مو در منزل مواد زیر را آماده کنید:

– 1 پیمانه آب مقطر گرم شده اما نجوشیده
– 1 قاشق غذاخوری نمک اپسوم
– یک قاشق غذا خوری شکر سفید
– 10 قطره اسانس روغنی اسطوخدوس (اختیاری)
– 10 قطره اسانس روغنی لیمو (اختیاری)
– 10 قطره اسانس روغنی مریم گلی (اختیاری)
– 5 قطره اسانس روغنی رزماری (اختیاری)
– یک قاشق چایخوری نرم کننده ی مو (نارگیلی). این مورد نیز اختیاری است. اما کمک می کند که ماده ی فر کننده به بطری نچسبد و راحت از بطری خارج شود.

توجه داشته باشید که نرم کننده برای انواع موها مناسب نبوده و به همین دلیل وجود آن حتماً لازم نیست. اگر نمی خواهید از نرم کننده استفاده کنید، برای خارج شدن محتویات چسبیده به دیواره های بطری می توانید اسپری را در آب داغ گذاشته تا محلول روانتر شده و به راحتی اسپری درآید.

چگونه اسپری فر کننده ی مو بسازیم؟

شاید تعجب کنید اما ساخت این اسپری خیلی آسان است! فقط آب گرم را در یک بطری اسپری (ترجیحاً شیشه ای) ریخته و تمامی مواد گفته شده در بالا را به آن اضافه کنید. سپس بطری را آنقدر تکان دهید تا تمامی مواد کاملاً مخلوط و در هم حل شوند. به همین راحتی شما یک اسپری فرکننده موی ارگانیک خواهید داشت.

چگونه از اسپری فر کننده ی مو استفاده کنیم؟

محلول را روی موهای خشک اسپری کرده و با دست (یا هر چیز دیگری مثل شانه، اتو، بابلیس) به موها حالت فر دهید. یا می توانید موها را مچاله و صبر کنید تا موها به همان حالت خشک شوند.

می توانید در شب موهایتان را اسپری زده، ببافید و بخوابید. صبح نیز بافت را باز و موها را با شانه مرتب کنید. پس از آن مجددا موها را اسپری زده و از موهای فرتان در تمام روز لذت ببرید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا