خانه و کاشانه

چگونه درب چوبی آفتاب سوخته را تعمیر و ترمیم کنیم؟

در میان انواع مختلف درهایی که در ساختمان ها استفاده می شود، درهای چوبی از آن جهت دوست داشتنی هستند که حس گرما و آرامش را به وجود آورده و زیبا و چشمگیر می باشند. انتخاب درب های ورودی ساختمان از جنس چوب، کلاسیک و زیبا است؛ اما در معرض نور خورشید بودن آن ها و همچنین تغییرات آب و هوایی، آن ها را مستعد آسیب کرده و باعث می شود درب آفتاب سوخته شود؛ که ناچاراً باید آن را تعمیر و ترمیم نمود. ما در فن تریکس تعمیر و ترمیم این گونه درها را به شما خواهیم آموخت. با ما همراه باشید.

مراحل تعمیر و ترمیم درب چوبی آفتاب سوخته

1 تعمیر و ترمیم درب سوخته در آفتاب

1- درب سوخته را برای ترمیم آماده کنید.

برای شروع ترمیم در چوبی ابتدا باید آن را از چارچوب در باز کرده و کامل جدا کنید. این گونه کار بسیار راحت تر انجام خواهد شد و می توان مطمئن بود که در کاملاً یکنواخت ترمیم شده است. با استفاده از یک پیچ گوشتی و چکش لولا ها را باز کرده و در را به سمت بالا بکشید. بعد از اینکه در جدا شد، روی دو خرک بگذارد. بهتر است قبل از گذاشتن درب روی خرک، پارچه ای نرم را روی خرک ها انداخته تا درب چوبی در برخورد با آن ها خراش برندارد.

– هرگونه قطعه ی غیر چوبی مثل شیشه یا فلزی که روی درب چوبی وجود دارد را با چسب رنگ آمیزی کاملاً بپوشانید. چسب از خراشیدگی و نفوذ رنگ به این قسمت ها جلوگیری می کند. تمام قطعاتی که قابلیت جدا شدن از در را دارند، مانند دستگیره، قفل و صفحه ی آلومینیومی (در صورت وجود) را باز کرده و جدا کنید.

2- درب چوبی را سنباده بزنید.

بعد از اینکه تمام قطعات از روی در باز شد، در کاملاً آماده ی سنباده خوردن است. حتماً موقع سنباده کشیدن باید دستکش و عینک محافظ چشم داشته باشید. پس قبل از شروع کار آن ها را آماده کرده و استفاده کنید. یک صفحه ی سنباده 80 روی دستگاه سنباده لرزان گرد، برای اولین سنباده زنی عالی خواهد بود. پس از آن باید یکبار دیگر تمام سطوح در را با صفحه سنباده 100 ، سنباده زده و با صفحه ی 120 کار را پایان ببرید.

دستکش هایتان را پوشیده و سرتاسر درب چوبی را وارسی کنید. هرگونه کپک زدگی و خوردگی، شکاف، سوراخ و درز را با فرچه استریپر رنگ بزنید. اجازه دهید کاملاً محکم شده و روی درزها و کپک ها را پوشش دهد. سپس با دستمال، اضافات را پاک کرده و با کشیدن سنباده اسفنجی روی تمام سطوح در و همچین شکاف ها و شیارهای پر شده تمام سطح در را یک دست مسطح کنید.

3- درب چوبی را ترمیم کنید.

اگر خراش یا خوردگی روی در مشاهده کردید که سنباده نتوانسته آن را از بین ببرد و تمام سطح در را مسطح کند، باید از پر کننده چوب استفاده کنید. پر کننده چوب را به آرامی داخل شیارها ریخته و لبه های آن را با سطح درب چوبی هم سطح کنید. سپس روی آن سنباده اسفنجی بکشید تا کار تمیز تر و مسطح شود. برای قسمت هایی از در که آسیب، حفره و شکاف بسیار عمیق است، باید از تکه چوب های پر کننده استفاده کنید. چوب را به اندازه ی حفره برش زده و با چسب چوب در آن بچسبانید. چند روزی به آن فرصت داده تا کاملاً خشک شود. سپس قسمت های اضافی آن را بریده و سنباده بزنید.

4- کار را به پایان برسانید.

با دستمال تمام سطح درب چوبی را پاک کرده و گرد و خاک ها را از بین ببرید. سپس با قلمو رنگ یک لایه وارنیش در جهت خواب چوب روی آن بزنید. سپس مجدداً در جهت خواب سنباده 220 بزنید و دوباره پروسه را تکرار کنید تا رنگ مورد نظرتان به دست آید. بعد از خشک شدن وارنیش درب چوبی شما آمده است.

مقالات پیشنهادی فن تریکس…

>>> نحوه تعمیر توری فلزی پنجره <<<

>>> روش های تعمیر وسایل پلاستیکی شکسته <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
homeguides.sfgate




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا