خانه و کاشانه

ایده های خلاقانه طراحی تاجِ تخت خواب برای هماهنگی با اتاق خواب

شکی نیست که هر تغییری در وسایل و تزئینات اتاق خواب و خانه، تأثیر زیادی در دیزاین و دکوراسیون فضا ایجاد می کند. یکی از ایده هایی که تأثیر بسزایی در زیباتر کردن دکوراسیون داخلی اتاق خواب دارد، تغییر و تحول در تاج تخت خواب است. با استفاده از روش های زیر می توانید الگو و طرح تاج تخت خوابتان را تعویض و به روز کنید.

1- از یک طرحِ گلدار استفاده کنید.

در یک اتاق خوابی با رنگ های سفید و بدون طرح، استفاده از تختی با تاجِ گلدار، می تواند روح تازه ای به اتاق ببخشد. اگر پارچه ای که برای این کار در نظر می گیرید طرحی از شکوفه و برگ های ریز و کوچک داشته باشد، فضای اتاق خواب را آرام تر می کند. به هر حال، حواستان باشد پارچه ای که برای تاج تخت خواب استفاده می کنید با روتختی و بالش های تختتان هماهنگی داشته باشد. پیشنهاد ما این است که اگر از طرح های گلدار برای سر تخت استفاده می کنید، روبالشی هایی با اشکال هندسی را به کار ببرید.

1 تاج تخت خواب

2- از یک طرح با اشکال هندسی استفاده کنید.

زمانی که به تاج تختتان طرحی با اشکال هندسی می دهید، بهتر است از بالش هایی با طرح گلدار استفاده کنید. اگر رنگِ تاج تختتان، از نوع رنگ های گرم باشد، احساس گرم و دنج بودن خاصی را به اتاق خوابتان می بخشد.

اگر سقف اتاقتان خیلی بالاست و دوست دارید یک حس دنجی و گرمی در فضای اتاق ایجاد کنید، رنگ دیوارها را تیره کرده و سقف اتاق را با یک رنگ سفید طرح دار، رنگ آمیزی کنید. استفاده از تخت خوابی با تاج تخت تیره نیز در این زمینه به شما کمک می کند.

2 تاج تخت خواب

3- از طرحی با اشکال هندسیِ منظم استفاده کنید.

زمانی که برای دیزاین تاج تخت از طرحی با اشکال هندسی منظم استفاده می شود، بهتر است وسایلی مانند دراور ها، آینه ها، پاتختی ها، چراغ خواب ها و … را در دو طرف تخت، به صورت قرینه قرار دهید.

3 تاج تخت خواب

4- برای طراحی تاج تخت خواب، از بالش های بزرگ یا پدها استفاده کنید.

تاج تخت، حتماً نباید یک پارچه یا الگوی طرح و نقش دار داشته باشد. شما می توانید چند بالش بزرگ یا چند پارچه ساده پرشده از الیاف را به صورت افقی بهم بدوزید و یک شکل کلی به آن بدهید. سپس از این فرم ایجاد شده برای دکورِ تاج تخت استفاده کنید. این شکل از تاج تخت، احساس راحتی بیشتری به شما می دهد.

اگر دوست داشتید اتاق خوابتان مجلل باشد، بهتر است از پارچه های مخمل و خیلی عریض استفاده کنید و آنها را به سلیقه ی خود یا مطابق شکل، دیزاین کنید.

4 تاج تخت خواب

5- چند الگو را با هم ترکیب کنید.

اگر نقش دیواری که در پشتِ تاج تخت قرار دارد، دارای خطوط بزرگ یا برجسته است، استفاده از تاج تخت منحنی شکل (مثل تاج های کنده کاری شده) با پارچه طرح دار یا گلدار، می تواند تناسب خوبی ایجاد کند. این نوع تاج های منحنی شکل به همراه پارچه های نرم و لطیف هم احساس خیلی راحت و ریلکسی را به شما می بخشد.

بنابراین به جای استفاده از یک تاج مستطیلی، از یک تاج منحنی شکل استفاده کنید. زیرا در این حالت می توانید دو الگوی خیلی متفاوت (تاج منحنی و طرح دار) را با هم ادغام کنید؛ فقط برای جلوگیری از ایجاد تناقض، بهتر است تناسب رنگ این دو طرح رعایت شود و با هم هماهنگ باشند.

5 تاج تخت خواب

6- تاج تخت را کاربردی تر کنید.

علاوه بر اینکه بیشترین نمای اتاق خواب به تخت خواب و تاج آن مربوط است، تاج تخت می تواند کاربردی تر گردد. از یک روتختی سفید ساده برای تختتان استفاده کرده و تاج تخت را با یک پارچه سفید طرح دار، دیزاین کنید.

اگر فضای اتاق خوابتان به حدی نیست که بتوانید از پاتختی یا میزهایی برای گذاشتن آباژور یا لامپ خواب استفاده کنید، می توان تاج تخت را طوری طراحی کرد که بتوانید روی آن لامپ خواب، کتاب یا … قرار دهید.

6 طراحی تاج‌ تختخواب

7- برای تاج تخت خود یک قاب در نظر بگیرید.

برای طراحی تاج تخت، می توانید با استفاده از مخمل، قاب ظریفی درست کنید. این دیزاین به همراه پاتختی هایی با جلای مشکی و کاغذ دیواری های کرم-طلایی، هارمونی جالبی به اتاق خوابتان می بخشد.

7 طراحی تاج‌ تختخواب

8- سر تخت را فقط به تخت خواب محدود نکنید.

سر تخت یا تاج تخت تنها به تخت خواب محدود نمی شود. می توان آن را طوری طراحی کرد که پاتختی ها یا میزهای بغلِ تخت خواب را نیز پوشش دهد. حتی می توانید سر تخت را جایی برای چیدن تصاویر گرافیکی نیز در نظر بگیرید.

8 طراحی تاج‌ تختخواب

فن تریکس در مقاله زیر یک ایده ی متفاوت دیگر برای دیزاین اتاق خواب به شما آموزش می دهد.

>>> چگونه یک اتاق خواب با تم و دیزایت ژاپنی داشته باشیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
houzz




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا