زیباییسلامت

چگونه عطری مناسب برای فصل زمستان انتخاب کنیم؟

انتخاب عطر مناسب فصل زمستان

انتخاب عطری مناسب فصل زمستان مانند یافتن عطر در دیگر فصول سال است. شما باید عطری را انتخاب کنید که دوستش دارید و از بودن روی پوستتان برای طولانی مدت  لذت می برید. فقط باید در نظر داشته باشید که در زمستان عطرهایی بخرید که دارای بوهای سنگین و تندتری هستند و در هوای سرد ماندگاری بیشتری دارند.

ویژگی عطرهای زمستانی

۱- سنگینی

برخلاف فصل تابستان که زمان استفاده از عطرهای سبک و زود گذر است، در زمستان باید به سراغ عطرهای سنگین رفت. عطرها در ماه های سرد به دلیلی خشکی پوست، سریع تر ازبین می روند. بنابراین عطر سنگین مدت زمان بیشتری روی پوست می ماند.

۲- نوت پایه ی عطر

توجه به نوت پایه ی عطر در ماه های زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار است. عطرها شامل نوت پایه،  نوت میانی و نوت اولیه می باشند، که نوت پایه سنگین ترین بخش عطر بوده و بسیار بادوام است. در حالی که نوت اولیه سریع از بین می رود. Patchouli ، vanilla و sandalwood عطرهای نوت پایه ی رایجی هستند که بسیار هم در زمستان مورد استفاده قرار می گیرند.

2 عطر مناسب زمستان

۳- اودکلن و اودپرفیوم

در فصل زمستان احتیاج به عطرهایی با چگالی پایین تر می باشد. بنابراین به جای استفاده از اودکلن از اودو پرفیوم استفاده کنید. اودکلن ها غلظتی حدود ۵ درصد دارند یعنی حدود ۵ درصد آن ها عطر خالص می باشد. در حالی که غلظت اودو پرفیوم ها چیزی حدود ۱۵ تا ۱۸ درصد است. عطرها می توانند به غلظت ۳۰ درصد هم برسند اما بیشترشان از ۱۵ درصد تجاوز نمی کنند. به هر حال نکته ی مهم یافتن عطری با غلظت بالا در فصل زمستان است.

توجه داشته باشید که:

۱- عطرهایی که در دسته عطرهای ادویه ای قرار می گیرند مانند هل و دارچین یا عطرهای چوبی مانند عطری که از سوزاندن کاج دراز برگ گرجستانی به دست می آید، نعناع هندی و labdanum به دلیل اینکه بوی تندی دارند برای فصل زمستان مناسب ترند.

۲- زمانی که برای خرید عطر اقدام می کنید، از استفاده و یا همراه داشتن هرگونه عطر، لوسیون و کرم یا هر ماده معطری خودداری کنید. چرا که باعث می شود بوی واقعی عطری که قصد خرید دارید گم شده و انتخاب درستی نداشته باشید.

۳- حتما موقع خرید، عطر مورد نظر را (به خصوص زمانی که آن عطر را روی کاغذ استشمام کرده اید) روی پوست خود امتحان کنید. با این کار خواهید دید که بوی عطر روی کاغذ با بوی عطر روی پوستتان متفاوت است و این به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی پوست در هر فرد می باشد که کاملاً منحصر به فرد است و شاید به همین دلیل است که هر فرد بوی منحصر به فردی دارد حتی اگر عطر متفاوتی هم استفاده نکرده باشد.

همچنین می توانید برای اطلاع از چگونگی افزایش ماندگاری عطر و ادکلن به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> افزایش ماندگاری عطر و ادکلن <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
هانیه

جالب بود .ممممممننننننوووووونننننن

افشین

سلام.مطالب سایتتون خیلی مفید و جذابه مخصوصا عکساش. موفق باشید

حامد

عالی

دکمه بازگشت به بالا