ورزش

چگونه سطح پوشش نمدی یک میز بیلیارد را تمیز کنیم؟

میزهای بیلیارد طول عمر بالایی داشته و اگر به خوبی نگهداری و مراقبت شوند، چندین سال می توان از آن ها استفاده کرد. پوششی که از جنس نمد روی سطح میز بیلیارد وجود دارد، ظریف بوده و باید با احتیاط و با برس های مخصوص میز بیلیارد و بدون حرکات چرخشی تمیز شوند. بعد از کشیدن برس روی سطح میز، گرد و غبار موجود روی آن را با جاروبرقی جمع کنید. تنها از پاک کننده های توصیه شده برای تمیز کردن پوشش میز های بیلیارد استفاده کنید. چوب بیلیارد را روی میز گچ نزنید، در زمانی که از آن استفاده نمی کنید روی آن را بپوشانید و از قرار دادن هر وسیله ای روی آن که مربوط به میز نبوده اجتناب کنید.

برس و جارو کشیدن پوشش میز

1- تنها از برس مخصوص میز بیلیارد استفاده کنید.

برس های مخصوص میز بیلیارد دارای الیاف نرمی هستند که باعث خراب شدن پوشش نمدی روی میز نمی شوند. استفاده از برس های زبر و یا سمباده برای پاک کردن پوشش میز ایده ی خیلی بدی است!

میز بیلیارد را باید حداقل هفته ای یک بار تمیز کنید.

برس های مخصوص میز بیلیارد را می توان از فروشگاه های لوازم بیلیارد و یا فروشگاه های تفریح و سرگرمی تهیه کرد.

ممکن است این برس ها قیمت های نسبتاً بالایی داشته باشند، اما با توجه به کاربرد و دوام بالایی که دارند، خریدشان به صرفه خواهد بود.

1 تمیزکردن پوشش نمدی سطح میزبیلیارد

2- سطح میز را با حرکات مستقیمِ برس، تمیز کنید.

برای تمیز کردن سطح میز بیلیارد ، به جای حرکات چرخشی، از حرکات مستقیم، سریع و کوتاه برس استفاده کنید. حرکات چرخشی برس فقط گرد و غبار را پخش کرده و به نمد آسیب می زند. همچنین دقت کنید که برس را روی سطح میز فشار ندهید و فقط سعی کنید گرد و غبار را از سطح میز پاک کنید.

2 تمیزکردن پوشش نمدی سطح میزبیلیارد

3- تمیز کردن میز بیلیارد را از مرکز میز شروع کنید.

گرد و غبار را به کمک برس به کناره ها و لبه های میز هدایت کنید. گرد و غبار را به شکلی جمع کنید که بتوان بعد از برس زدن، آن ها را با جاروبرقی جمع کرد. بعد از اینکه سطح را جارو کشیدید، بار دیگر سرتاسر میز را با برس پاک کرده تا هر گرد و خاکی که ممکن است روی میز باقی مانده باشد را تمیز کنید.

گرد و غبار را به گوشه ها نچسبانید تا بتوان آن ها را به راحتی با جاروبرقی جمع کرد.

3 تمیزکردن پوشش نمدی سطح میزبیلیارد

4- توده های گرد و خاکی که در مرحله ی قبل جمع شده اند را با جاروبرقی جمع کنید.

از برس های جاروبرقی استفاده نکنید، چرا که ممکن است بیش از حد خشک و زبر باشند. گوشه و کناره های میز که گرد و خاک بیشتری انباشته می شود را با دقت بیشتری جارو بزنید.

برای گوشه ها و نقاطی که دسترسی به آن ها مشکل است، از نازل باریک جاروبرقی استفاده کنید.

4 تمیز کردن پوشش نمدی سطح میز بیلیارد

5- کل سطح میز را جارو بزنید.

از یک نازل مستطیلی عریض برای جارو زدن سرتاسر سطح میز استفاده کنید. دقت کنید که باید از حرکات مستقیم جاروبرقی استفاده کنید و جارو را روی پوشش نمدی خیلی فشار ندهید. سعی کنید تا جایی که می شود کل میز را به خوبی جارو زده تا گرد و غباری روی آن باقی نماند.

قدرت جاروبرقی را روی درجه های نسبتاً پایین تنظیم کنید، چرا که اگر قدرت مکش جاروبرقی خیلی زیاد باشد، الیاف نمد را بیرون کشیده و باعث خراب شدن پوشش میز خواهد شد. اگر قدرت جاروبرقی خیلی زیاد است و قابل تنظیم هم نیست، آن را مستقیماً روی سطح میز نگذارید و چند سانتی متر از آن فاصله دهید.

5 تمیز کردن پوشش نمدی سطح میز بیلیارد

پاک کردن لکه ها و تمیز کردن میز بیلیارد

1- اگر مایعی روی میز ریخت، بلافاصله یک پارچه ی تمیز و سفید روی آن قرار دهید.

چند دستمال کاغذی و یا یک پارچه سفید را روی ناحیه مورد نظر پهن کنید. دقت کنید که پارچه را روی سطح میز بیلیارد فشار ندهید، چرا که باعث نفوذ بیشتر مایع به داخل پوشش نمدی می شود. در صورت نیاز پارچه را چندین بار با یک پارچه خشک دیگر، جایگزین کرده تا مایع ریخته شده جذب پارچه ها شود.

مهم ترین نکته این بوده که بلافاصله پس از ریختن مایع روی سطح میز، پارچه را روی آن قرار داده و مایع را پاک کنید تا فرصت کمتری برای نفوذ به داخل پوشش میز داشته باشد.

6 تمیز کردن پوشش نمدی سطح میز بیلیارد

2- یک پارچه ی نمناک (با آب) را روی محل مورد نظر قرار دهید.

اگر مایع دیگری غیر از آب روی میز ریخته شد، یک پارچه ی نمناک را به آرامی روی محل مورد نظر فشار دهید. پارچه را چندین بار آبکشی کرده و دوباره روی سطح قرار دهید. توجه داشته باشید که نباید فشار زیادی روی میز اعمال کنید.

هیچگاه در این مواقع پارچه را روی سطح میز بیلیارد نکشید؛ چرا که با این کار لکه را پخش کرده و پوشش میز را کثیف خواهید کرد.

بعد از اینکه چند بار پارچه ی نمناک را روی لکه گذاشته و برداشتید، می توانید یک پارچه ی تمیز خشک روی آن پهن کرده تا رطوبت را جذب کند و سطح میز سریع تر خشک شود.

7 تمیز کردن پوشش نمدی سطح میز بیلیارد

3- برای پاک کردن لکه از سرکه استفاده کنید.

اگر بعد از انجام مراحل قبل لکه به خوبی پاک نشد، یک محلول آب و سرکه با نسبت های مساوی درست کنید. یک پارچه را به محلول آغشته کرده، کمی آن را بالای ظرف محلول فشرده و سپس آن را روی لکه قرار دهید. سرکه، پیوند های شیمیایی لکه را بهتر از آب خواهد شکست. پارچه را آبکشی کرده و دوباره این مرحله را تکرار کنید.

سرکه نسبت به محصولات پاک کننده ی شیمیایی، برای پاک کردن پوشش نمدی میز بیلیارد ، مطمئن تر و بی آسیب تر است.

8 تمیز کردن پوشش نمدی سطح میز بیلیارد

4- از یک پاک کننده ی مخصوص پوشش میز بیلیارد استفاده کنید.

اگر استفاده از محلول سرکه و آب هم جوابگو نبود، از پاک کننده ی مخصوص میز بیلیارد استفاده کنید. پاک کننده های فرش و یا سایر پاک کننده های لکه می توانند حتی نسبت به مایع ریخته شده روی میز، آسیب بیشتری به پوشش نمدی بزنند.

9 تمیز کردن پوشش نمدی سطح میز بیلیارد

پیشگیری از آلوده شدن سطح میز

1- چوب بیلیارد خود را دور از میز بیلیارد گچ بزنید.

افراد مختلف معمولاً بدون توجه به این موضوع سر چوب بیلیارد خود را روی سطح میز ، گچ می زنند. این کار باعث می شود ذرات ریز گچ درون بافت پوشش سطح میز نفوذ کرده و به مرور زمان، کیفیت و رنگ آن را از بین ببرد.

نگران یادآوری این موضوع به مهمانان و یا مشتریان خود نباشید، چرا که اگر شما به آن ها یادآوری نکنید، هیچگاه متوجه این موضوع نخواهند شد. میز بیلیارد از آنِ شماست و شما حق دارید به مراقبت از آن اهمیت دهید.

10 تمیز کردن پوشش نمدی سطح میز بیلیارد

2- مادامی که از میز استفاده نمی کنید، سطح آن را بپوشانید.

پوشش نمدی میز بیلیارد استعداد بالایی در جذب گرد و غبار و سایر ذرات معلق در هوا را دارد. بنابراین در زمان هایی که از آن استفاده نمی کنید، سطح آن را پوشانده تا تمیز بماند.

معمولاً هنگام خرید میز بیلیارد ، روکش آن را هم به شما تحویل می دهند، اما اگر اینگونه نبود، ارزش خرید جداگانه آن را دارد.

حتی اگر قصد خرید یک روکش مخصوص را ندارید، میز را با یک پارچه ی بزرگ تمیز بپوشانید.

3- از قرار دادن وسایل و خوراکی های مختلف روی میز خودداری کنید.

هیچگاه غذا یا نوشیدنی های خود را روی میز نگذارید و یا سیگار خود را بالای سطح میز نگه ندارید. قفسه یا میز دیگری نزدیک میز بیلیارد قرار داده تا وسایل را روی آن بگذارید.

این قانون شامل هر وسیله ی دیگری به جز ابزار خود میز بیلیارد می شود. اسباب بازی کودکان، حیوانات خانگی یا وسایل و غذای آن ها، مواد شیمیایی و پاک کننده ها، لباس ها و کفش های کثیف و بسیاری از وسایل دیگر، برای قرار دادن روی میز بیلیارد مناسب نیستند.

اقدامات پیش گیرانه همیشه بهتر از برطرف کردن مشکلات و عواقب نامطلوب هستند. اگر در نگهداری و مراقبت از میز بیلیاردتان دقت و حساسیت کافی به خرج دهید، مجبور نخواهید شد کارهای اضافه ای را انجام دهید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا