حیوانات و جانوران

چگونه کک بدن خرگوش را از بین ببریم؟

بدن خرگوش ها دقیقاً مانند بدن سگ و گربه ها می تواند کک بگیرد. از آنجایی که کک ها قادر به پرش هستند، معمولاً از بدن دیگر حیوانات خانگی به بدن خرگوش منتقل می شوند. بنابراین اگر خرگوش در هر جایی قرار گرفت که دیگر حیوانات خانگی هم حضور داشتند، احتمال اینکه دچار کک شود بسیار زیاد است. خوشبختانه درمان و از بین بردن کک ها و جلوگیری از پخش شدن و سرایت به دیگر حیوانات و یا بازگشت دوباره بسیار آسان است. کافیست در ادامه با فن تریکس همراه باشید.

از بین بردن کک از بدن خرگوش

1- از داروهای موضعی استفاده کنید.

ساده ترین و قابل دسترس ترین راه حل برای از بین بردن کک از بدن خرگوش تا قبل از مراجعه به دامپزشک، استفاده از دارو یا همان پمادهای موضعی بوده که مخصوص سگ ها و گربه ها است. ولی با این حال می توان آن ها را برای خرگوش ها نیز استفاده کرد.

– این داروها را به راحتی می توانید از داروخانه های دامپزشکی تهیه کنید.

– دقت داشته باشید که حتماً دارو را پشت گردن خرگوش بمالید تا نتواند آن را لیس بزند.

2- از شانه کک استفاده کنید.

شانه ی کک یک ابزار نظافتی ویژه بوده و دارای یک ردیف دندانه های فلزی است که فاصله ی آن ها از شانه های معمولی کمتر می باشد. اگرچه این شانه ها نمی توانند کک ها را به طور کامل از بین ببرند، اما تا حدی موثرند. این شانه را به آرامی در موهای خرگوش کشیده و وقتی کک ها بیرون آمدند، آن ها را در محلول آب گرم و صابون بریزید. به جای آب و صابون می توانید از الکل هم استفاده کنید. شانه را زیر آب داغ شسته و مجدداً کار را تکرار کنید.

1 از بین بردن کک بدن خرگوش

3- از داروی ضد کک Frontline مخصوص گربه و Sentinel که مخصوص سگ است استفاده نکنید.

اگرچه گفته شد برخی از داروهای کک سگ و گربه را می توان برای خرگوش هم استفاده کرد، اما این دو دارو مستثنی هستند و برای خرگوش بسیار ضرر دارند. همچنین ممکن است باعث جراحت و مرگ آن شود.

– پرمترین (permethrin) و (organophosphates) نیز داروهایی برای مبارزه با کک هستند که استفاده از آن ها برای خرگوش اصلاً توصیه نمی شود و خطرناک است.

4- از قلاده های ضد کک استفاده نکنید.

اگرچه گفته می شود این قلاده ها راه حل موثری برای از بین بردن کک است، اما می تواند برای پوست خرگوش مضر باشد تا جایی که باعث سوختگی پوست او می شود. به علاوه اگر خرگوش آن را جوید، می تواند خود را مجروح کند.

3 از بین بردن کک بدن خرگوش

از بین بردن ککها از خانه و جلوگیری از ورود مجدد آن ها به بدن خرگوش

1- حیوانات دیگر موجود در خانه را درمان کنید.

اگر خرگوش کک دارد، به احتمال بسیار بالا دیگر حیوانات نیز کک دارند. سگ و گربه را حتماً درمان کرده تا دوباره یکدیگر را مبتلا نکنند.

2- کک های موجود در محیط را نیز از بین ببرید.

کک های محیط مجدداً می توانند به بدن خرگوش وارد شوند. برای فرش و موکت ها از بوراکس یا خاک دیاتومه استفاده کنید و خرگوش را یک روز از آن محیط دور نگه دارید. پودر باید 30 دقیقه داخل فرش یا موکت بماند و سپس آن را جارو کنید.

در پایان فن تریکس مطالعه مقاله “طرز تهیه غذای خرگوش” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
5 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
رویا

کک بدن خرگوش ممکنِ به بدن انسان هم سرایت کنه؟

مینا

بله
حتی اگر انسان هم کک داشته باشد به خرگوش منتقل میشه

علی

اگه موهاش زبر شده باشه ممکنه کک باشه

Melika

کف دست خرگوشم خشک شده و انگار پنجه هایش از هم فاصله گرفته امکانش هست به خاطر کک باشه؟؟

یکی

احتمالا جرب باشه

دکمه بازگشت به بالا