پوشاک

چگونه یک یوکاتا بپوشیم؟

یوکاتا در اصل نوعی کیمونو است. در گذشته، این پوشاک سنتی ژاپنی فقط در خلوت پوشیده می شد. هر چند که کم کم به لباسی شیک و مد روز تبدیل شده که پوشیدنش در مراسم های مختلف و فستیوال های تابستانی رواج پیدا کرده است. هنگام پوشیدن یوکاتا نکته مهم این است که لبه چپ لباس را روی لبه راست آن بیاورید. برای تکمیل شدن کار، کمربند را دور کمر پیچیده و از گره های سنتی برای بستنش استفاده کنید. در ادامه با فن تریکس همراه باشید.

نحوه پوشیدن یوکاتا

1- برای پوشیدن یوکاتا دستانتان را از آستین خارج کنید.

یوکاتا را مثل مانتو به تن کنید. بهتراست آستین ها را عقب زده تا هنگام بستن کمربند مزاحمتان نباشند.

نکته: معمولاً یوکاتا به تنهایی روی لباس زیر پوشیده می شود؛ اما اگر دوست دارید می توانید یک تیشرت آستین کوتاه زیر آن بپوشید.

1 آموزش پوشیدن یوکاتا

2- درز پشتی را برای صاف کرن لباس پیدا کنید.

با یک دست دو طرف لباس را رو به روی خود نگه داشته و با دست دیگر به دنبال درز پشتی لباس باشید. طوری یوکاتا را تنظیم کنید که درز روی کمرتان باشد و دو طرف لبه لباس با هم، هم اندازه باشند.

2 آموزش پوشیدن‌یوکاتا

3- قد یوکاتا را با مچ پا تنظیم کنید.

از گوشه های بالای لباس، لباس را گرفته و بالا بکشید؛ تا لبه های آن نزدیک مچ پاها برسد.

– هنگام پیچیدن لبه های لباس دور کمرتان این کار را انجام دهید.

3 آموزش پوشیدن‌یوکاتا

4- طرف راست لباس یوکاتا را تا ران هایتان ببرید.

در حالی که هر طرف لباس را در یک دست گرفته اید، دست هایتان را جوری باز کنید که انگار می خواهید کسی را بغل کنید. سپس لبه راست را تا استخوان ران خود بریده و با دست راست خود آن را همان جا نگه دارید.

4 آموزش پوشیدن‌یوکاتا

5- لبه چپ لباس را روی لبه راست بیاورید.

طرف چپ را محکم کشیده تا لبه راست را هم نگه دارد. هنگام انجام این کار دست راستتان را به آرامی ول کنید.

– از رو بودن لبه چپ لباس هنگام پوشیدن یوکاتا (یا هر کیمونوی دیگر) مطمئن شوید. در آسیای شرقی تنها زمانی لبه راست لباس رو می آید که می خواهند لباس را برای مراسم خاکسپاری به تن یک مرده بپوشانند.

5 آموزش پوشیدن یوکاتا

محکم کردن لباس

1- کمی پایین تر از کمرتان یک بند کوشیهیمو ببندید.

وسط بند کوشیهیمو را جلوی شکمتان گرفته و آن را دور کمرتان (کمی پایین تر از کمر) بپیچید، بند ها را عقب برده و بعد از یک دور کنار پهلویتان، یک گره محکم بزنید.

– کوشیهیمو بند نازکی است که جای پارچه را محکم می کند. معمولاً از دو عدد بند برای محکم کردن پارچه استفاده می کنند. بر خلاف کمربند تزئینی، کوشیهیمو زیر لباس یوکاتا پنهان می شود. یکی از آن ها زیر پارچه اضافه و دیگری زیر پارچه کمربند پنهان خواهند شد.

6 آموزش پوشیدن یوکاتا

2- پارچه اضافی را روی بند کوشیهیمو بکشید.

بعد از درست کردن یقه لباس و مطمئن بودن از محکم بسته شدن آن، برای پنهان شدن بند کوشیهیمو، اضافه پارچه را روی آن بکشید. مطمئن شوید که کوشیهیمو هم از پشت و هم از جلو زیر پارچه پنهان شود.

نکته: اگر خانم هستید، می توانید به اندازه یک مشت بین یقه و گردنتان فاصله بیندازید. اما برای آقایان یقه لباس نباید هیچ فاصله ای با گردن داشته باشد.

7 آموزش پوشیدن یوکاتا

3- کوشیهیموی دوم را بالای کمرتان گره بزنید.

بعد از اینکه از هم اندازه بودن تای بالای یوکاتا مطمئن شدید، برای محکم کردن بالای لباس یک کوشیهیمو را درست زیر قفسه سینه خود گره بزنید.

– کمربند، این کوشیهیمو را می پوشاند؛ پس لازم نیست پارچه ای روی آن بکشید.

8 آموزش پوشیدن یوکاتا

گره زدن کمربند

1- حدود 41 سانتی متر از انتهای کمربند را تا بزنید.

دو لبه کمربند را روی هم بیاورید تا اندازه کمربند نصف شود. طول این لبه های تا شده باید بین 30 تا 41 سانتی متر باشد.

9 آموزش پوشیدن یوکاتا

2- کمربند را دو دور، دور کمرتان بپیچید.

لبه تا شده را روی شانه چپ انداخته و باقی کمربند را دو دور در جهت حرکت عقربه های ساعت دور کمرتان بپیچید.

– در هر دور آن را محکم دور کمرتان بپیچید.

10 آموزش پوشیدن یوکاتا

3- یک گره برای سبک خانومانه لباس یوکاتا بزنید.

پس از پیچیدن کمربند، باقی مانده پارچه را از پهلو ها محکم به جلو بکشید و لبه تا شده را دور آن حلقه کنید. سپس پارچه باقیمانده را تا بزنید؛ تا جایی که یک بند پارچه ای به اندازه عرض کمرتان داشته باشید.

– آخرین لایه پارچه که هم عرض کمرتان است، نقش قوس را ایجاد می کند. این قسمت را از بالا و پایین محکم جمع کرده و سپس لبه تا شده لباس را دور این پارچه محکم بپیچید؛ تا از دو طرف قوس هایی هم اندازه داشته باشید.

– برای اتمام کار اضافه لبه تا شده را زیر کمربندتان پنهان کنید.

11 آموزش پوشیدن یوکاتا

4- برای تیپ مردانه یک گره صدفی روی یوکاتا بزنید.

بعد از پیچیدن کمربند، انتهای باقیمانده پارچه را مثل سر دیگر کمربند تا بزنید. سپس قسمت تا شده جدید را روی تای قدیمی گذاشته و یک گره اولیه بزنید.

– پس از این کار لبه دومی را به طور مورب به سمت چپ تا زده و آن را کمی شل کنید تا یک حلقه ایجاد شود. لبه تا شده اولی را از آن رد کرده و انتهای دو لبه را محکم بکشید تا گره سفت شود.

12 آموزش پوشیدن یوکاتا

5- گره را به عقب ببرید.

قوس و یا گره را با یک دست و پشت کمربند را با دست دیگر بگیرید. اگر گره قوسی زده اید، با دقت آن را بچرخانید تا گره درست پشتتان قرار بگیرد. اگر گره صدفی زده اید، آن را جوری بچرخاید که گره سمت راست پشت کمرتان قرار بگیرد.

نکته: برای یک تیپ کامل و زیباتر، بهتر است از گره های سنتی استفاده کنید؛ اما می توانید با یک گره ساده هم کار را تمام کنید. مخصوصاً اگر برای خواب یا در خلوت خودتان یوکاتا به تن کرده اید. اگر گره قوسی زدن برایتان سخت است، از کمربند هایی با یک گیره به شکل گره قوسی شکل استفاده کنید.

13 آموزش پوشیدن‌یوکاتا

همچنین می توانید با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس با اصول صحیح پوشیدن زیر پیراهن مردانه آشنا شوید.

>>> اصول صحیح پوشیدن زیر پیراهن مردانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا