پوشاکسرگرمی و اوقات فراغت

چگونه یک حوله کلاه دار بدوزیم؟

آموزش دوخت حوله کلاه دار

حوله های بدنی که ما استفاده می کنیم انواع مختلفی داشته و کاربردهای متفاوتی نیز دارند. اغلب ما یا از حوله های ساده استفاده می کنیم یا حوله های تن پوش را به تن می کنیم. اما نوع دیگری از حوله نیز وجود دارد که گویی تلفیقی از حوله های ساده و حوله های تن پوش است که به آن حوله ی کلاه دار می گویند. قطعاً همه ی ما این نوع حوله ها را دیده ایم. حوله ای ساده که فقط یک کلاه برای انداختن روی سر دارد. این نوع حوله ها از آنجایی که سر و بدن را فوراً و هم زمان پوشش داده و خشک می کنند، برای مکان هایی مثل استخر، دریا و ساحل بسیار مناسب می باشند. زیرا سریع خشک شدن در فضاهای بازی برای جلوگیری از سرماخوردگی بسیار اهمیت دارد و از آنجایی که حوله ی تن پوش برای چنین جاهایی انتخاب مناسبی نبوده و حوله ی ساده نیز سر و بدن را همزمان با هم پوشش نمی دهد، حوله ی کلاه دار بهترین انتخاب است. به خصوص برای بچه ها.

تنها مسئله ای که در مورد این حوله ها وجود دارد این است که حوله های کلاه داری که در بازار موجود است اغلب برای نوزادان طراحی و دوخته شده است و حوله ی کلاه دار برای سن های بالاتر یا موجود نیست یا بسیار کم است. به همین دلیل برای تهیه ی این نوع حوله ها خودمان باید دست به کار شده و در منزل آن ها را بدوزیم. دوخت این نوع حوله ها بسیار ساده و آسان است. فقط کافیست با فن تریکس همراه شده تا آن را بیاموزید.

مواد و ابزار مورد نیاز

حوله استخر و حوله حمام (برای کودکان حوله ی استخر و حوله دستی)
قیچی تیز
سوزن ته گرد

1 آموزش دوخت حوله کلاه دار

مرحله 1

حوله ی حمام و حوله ی استخر مناسبی که دارای پرز بوده و قدرت جذب بالایی داشته باشند را تهیه کنید. چون برای این حوله باید کلاه بدوزید، جنس آن باید به گونه ای باشد که موها را نیز به خوبی خشک کند. از آنجایی که حوله ی استخر از حوله ی حمام کوچکتر است، از حوله ی استخر برای دوخت کلاه و از حوله ی حمام برای پوشش بدن استفاده می کنیم. دقت داشته باشید که اگر حوله را برای کودکان می دوزید، حوله ی استخر و حوله ی دستی تهیه کنید و از حوله ی دستی برای دوخت کلاه استفاده کنید. پس اندازه و نوع حوله بستگی به اندازه ی فردی دارد که از آن استفاده می کند.

سپس حوله ی استخر یا دستی که خریداری می کنید را باید از وسط قیچی کرده و نصف آن را برای این کار استفاده کنید و با آن کلاه بدوزید و نصف دیگر را برای کارهای بعدی کنار بگذارید.

2 آموزش دوخت حوله کلاه دار

مرحله 2

سپس حوله ی دستی یا استخر نصف شده را از وسط تا زده و یک طرف عرض مستطیل را مانند تصویر سوزن ته گرد بزنید.

3 آموزش دوخت حوله کلاه دار

مرحله 3

دو لبه ای که با سوزن ته گرد محکم کرده بودید را باید با چرخ خیاطی بدوزید. فقط حواستان به سوزن ها باشد و احتیاط کنید. آن ها را یکی یکی خارج کرده و با چرخ بدوزید.

4 آموزش دوخت حوله کلاه دار

مرحله 4

اکنون باید در کنار دوخت ساده، لبه های کار را دوخت زیگزاگ بزنید تا از ریش ریش شدن، از بین رفتن و باز شدن دوخت جلوگیری شود.

5 آموزش دوخت حوله کلاه دار

مرحله 5

کلاه را برگردانده و مانند تصویر باز کنید. حوله ی بدن را نیز باز کرده و کلاهی که دوخته اید را دقیقاً در وسط حوله ی بدن گذاشته و با سوزن ته گرد محکم کنید.

مرحله 6

با استفاده از دوخت زیگزاگ کلاه را به حوله وصل کنید.

8 آموزش دوخت حوله کلاه دار

می توانید با چاپ رنگ روی حوله یا گلدوزی، اسم یا عبارتی نیز روی حوله برای زیبایی حک کنید.

9 آموزش دوخت حوله کلاه دار

حوله ی کلاه دارتان به همین راحتی آماده شد. از آن در هر جایی که دوست دارید استفاده کرده و لذت ببرید.

10 آموزش دوخت حوله کلاه دار

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا