کودک

چگونه بالا و پایین رفتن از پله را به کودک یاد بدهیم؟

آموزش بالا و پایین رفتن کودک از پله

بچه ها حدودا از 12 تا 18 ماهگی شروع به راه رفتن می کنند و تقریباً از هر جایی بالا و پایین می روند. یکی از بزرگ ترین نگرانی والدین در این سن کودک، بالا و پایین رفتن او از پله هاست. اما اگر به کودک یاد دهید که چگونه به صورت صحیح و اصولی از پله بالا رود، هیچگاه نگرانی سقوط بچه از روی پله ها را نخواهید داشت. این گونه اعتماد به نفس کودک نیز برای راحت تر و زود تر راه افتادن بالا می رود.

برای این کار:

1- پله باید موکت باشد.

آموزش راه رفتن روی پله را حتماً با پله هایی شروع کنید که فرش و موکت داشته باشد. در غیر این صورت حتماً پله ها را فرش یا موکت کرده و یا یک رانر موقت روی آن پهن کنید.

2- پله باید نرده داشته باشد.

وجود نرده برای پله بسیار ضروری است. کودکان برای بالا و پایین رفتن از روی پله احتیاج به یک حامی داشته و زمانی که شما نیستید تا آن ها را حمایت کنید تکیه به نرده بسیار مهم است. پس بهتر است سطح نرده از روی زمین به گونه ای باشد که کودک بتواند آن را بگیرد. به علاوه از نظر ایمنی هر پله ای باید نرده داشته باشد به خصوص هنگام استفاده ی کودکان.

3- روی پله ها گیت یا دروازه های کوچک نصب کنید.

بهتر است تا کودک به طور کامل یاد نگرفته است که به صورت ایمن و بدون خطر از پله ها بالا و پایین رود، در مدت زمانی که به او یاد می دهید و یا حتی قبل از آن یعنی وقتی کودک چهار دست و پا راه می رود، روی پله ها گیت یا دروازه های کوچک نصب کنید. زیرا به محض این که کودک را برای یاد دادن به سمت پله ببرید، دور کردن او از آنجا بسیار مشکل خواهد بود. وجود گیت خیالتان را از هر نظر راحت می کند.

1 آموزش اصولی بالا و پایین رفتن کودک از پله

4- اطمینان حاصل کنید که هیچگاه روی پله ها اسباب بازی، کتاب و یا هر وسیله ی دیگری که کودک را به خود جذب کند وجود نداشته باشد.

در زمان تمرین نیز هیچگاه وسیله ای روی پله نگذارید حتی گاهی لازم است جای برخی وسایل و گلدان های روی پله تغییر دهید. تا کودک نو پا بتواند در یک مسیر روشن و آزاد با شما تمرین کند.

5- به کودک نشان دهید که چگونه باید از پله ها بالا برود.

خودتان به صورت چهاردست و پا روی پله ها قرار گرفته و با حرکات آهسته و اصولی، به کودک نشان دهید که چگونه باید ایمن از روی پله بالا برود. سعی کنید با او حرف زده و از او بخواهید ابتدا نگاه کند. در حین بالا رفتن، ابتدا نحوه ی حرکت دست و پا را حتماً برایش توضیح دهید. ممکن است فکر کنید چون بچه با شما حرف نمی زند متوجه حرف های شما هم نمی شود. اما او کاملاً هم حرف ها و هم حرکاتتان را درک کرده، به ذهن سپرده و یاد می گیرد.

2 آموزش اصولی بالا و پایین رفتن کودک از پله

6- برای بچه هایی که کمی سنشان بیشتر است و می دانید که می توانند روی پا بدون لغزش حرکت کنند، آن ها را روی پا بلند کرده، دست هایشان را در دست گرفته و نحوه ی پا برداشتن روی پله را به آن ها آموزش دهید.

حتی می توانید یک دستشان را به نرده داده و نحوه راه رفتن با استفاده از نرده را نیز به آن ها یاد بدهید. بعد از چند بار تمرین، شما کنار او ایستاده و اجازه دهید خودش بالا رفتن را امتحان کند. آن قدر این کار را تمرین کنید تا کودک کاملاً یاد گرفته و اگر روزی شما در کنارش نبودید مطمئن شوید که به راحتی و بدون خطر می تواند از پله بالا برود.

3 آموزش اصولی بالا و پایین رفتن کودک از پله

7- پایین آمدن از پله را نیز به او یاد دهید.

پایین آمدن از پله ها برای کودکان بسیار سخت تر از بالا رفتن است. زیرا به تعادل بیشتری نیاز داشته و حفظ این تعادل برای کودکان سخت تر است. برای این کار انرژی و وقت بیشتری را باید صرف کنید. یکی از دست های او را به نرده گذاشته و دست دیگری را خودتان بگیرید. با شمارش 1 و 2 و 3 و آهنگ گذاشتن روی حرکتی که باید کودک هنگام پایین آمدن انجام می دهد، آن را به او بیاموزید.

– حمایت شما تا زمانی باید ادامه داشته باشد که احساس کنید کودک با دستش وزن کمتری را روی شما انداخته، نرده را محکم تر گرفته و خودش در حال به تعادل رسیدن است. آنگاه می توانید او را رها کرده و اجازه دهید خودش روی پله ها حرکت کند.

4 آموزش اصولی بالا و پایین رفتن کودک از پله

8- بعد از اینکه کودک کاملا یاد گرفت خودش بدون خطر از پله ها بالا و پایین برود، دروازه یا گیت را از روی پله ها بردارید.

می توانید در ابتدا آن را بالای پله ی سوم یا چهارم نصب کنید. تا ابتدا فقط چند پله را بالا پایین کند و بعد آن را بردارید.

– اما با همه ی این تفاسیر توصیه می شود تا سن 3 سالگی، کودک را با گیت های نصب شده روی پله ها، از پله ها دور نگه دارید و اجازه دهید خودش بعد از سه سال بالا و پایین رفتن از پله را یاد بگیرد.

همچنین در پایان برای انتخاب رنگ مناسب لباس و اتاق بچه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه رنگ های مناسبی برای اتاق، لباس و وسایل بچه انتخاب کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سپیانی

سلام .ممنون از مطالب جالبتون.خیلی به دردم خورد.

دکمه بازگشت به بالا