آموزش های ویدئوییپوشاک

چگونه سایز شلوارمان را بفهمیم؟

دانستن سایز شلوار همیشه برایمان دغدغه مهمی بوده است. مخصوصا این که در انواع شلوار سایزها هم فرق دارند. حال اگر برای فردی که در کنارمان نیست بخواهیم شلواری خرید کنیم و سایز او را ندانیم، پیدا کردن شلوار هم اندازه ی فرد بسیار مشکل ساز می شود. اما نگران نباشید. مشکل آنقدرها هم بزرگ نیست. فقط کافیست سه معیار کلیدی برای مشخص شدن سایز را از فرد بپرسید. یعنی اندازه ی کمر، قد از فاق تا قوزک پا و بلندی باسن (اندازه ی فاق). با این سه اندازه می توانید سایز شلوار هر کسی را که بخواهید بفهمید. در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی آن را برایتان بازگو کنیم.

روش های اندازه گیری سایز شلوار

برای این کار ابتدا سایز شلوار خودتان را اندازه گیری کنید:

1- بهترین و استاندارد ترین وسیله برای اندازه گیری اعضای بدن، مترهای خیاطی می باشد.

هنگام اندازه گیری، متر باید کاملا کشیده شده و روی بدن بچسبد. اما حواستان باشد که کشش بیش از حد در آن ایجاد نکنید. زیرا متر از پلاستیک نرم ساخته شده و کشش آن منجر به اندازه گیری نادرست می شود.

– با مترهایی غیر از متر خیاطی هم می توان اندازه گیری کرد. اما از آنجایی که مترهای خیاطی منعطف تر هستند، دقت بیشتری داشته و اندازه ها را دقیق تر محاسبه می کنند.

2- یکی از شلوارهایی که کاملا اندازه و از سایز آن راضی می باشید را انتخاب کرده تا بدانید اندازه های اعضای بدنتان با کدام نوع از سایزهای جهانی مطابقت دارد.

فقط به یاد داشته باشید که شلوار هر چه نو تر باشد بهتر است. برای این کار شلواری که وا رفته و جا باز کرده است را انتخاب نکنید. قد شلوار نیز باید به گونه ای باشد که پاچه ی شلوار دقیقا روی قوزک پا یا کمی پایین تر قرار گیرد.

3- شلوار را روی سطح زمین پهن کنید.

بهترین راه برای اندازه گیری سایز شلوار پهن کردن آن روی سطحی صاف می باشد. بنابراین زمانی که شلوار را پوشیده اید، آن را اندازه گیری نکنید.

– شلوار در هنگام اندازه گیری باید بدون چین و چروک و اتو کشیده باشد.

– این نوع اندازه گیری هم برای مردان و هم برای زنان یکسان است. اما در بیشتر جدول های سایزبندی جهانی اندازه های مربوط به اجزای بدن برای آقایان معمولا به اینچ ثبت شده است.

1 اندازه گیری سایز شلوار

اندازه گیری شلوار

1- ابتدا باید دور کمر شلوار را اندازه بزنید.

ابتدا شلوار را روی سطحی صاف پهن کرده و با دست شلوار را کاملا صاف کنید. سپس متر را روی کمر پشت شلوار گذاشته و کمر پشتی را از یک پهلو به پهلوی دیگر اندازه بزنید. عدد به دست آمده را ضرب در دو کرده و ثبت کنید.

– شلوار را باید مانند تصویر به گونه ای پهن کنید که پشت شلوار روی زمین قرار گیرد. که اگر آن را به درستی پهن کرده باشید کمر جلوی شلوار کمی پایین تر رفته و کمر پشتی مشخص می شود.

2- دور کمر خودتان را اندازه بگیرید.

در کنار اندازه ی دور کمر شلوار باید دور کمر خودتان را نیز اندازه گرفته تا بتوانید سایز صحیح را به دست آورید. برای اینکار بهتر است کمربندی را دور کمر بسته و متر را روی کمربند بگذارید. اگر کمربند ندارید، بدانید دور کمر، باریک ترین نقطه ی کمر بوده و متر باید در آنجا قرار گیرد. اندازه ی کمر را بدون خم شدن و نگاه کردن باید مشاهده کنید. پس بهتر است جلوی آینه قرار گرفته و عدد متر را بخوانید.

– هنگامی که متر را دور کمر می بندید بهتر است بین متر و بدنتان فاصله ای به اندازه ی یک انگشت باشد.

– هنگام اندازه گیری حالت طبیعی داشته و مثلا شکمتان را داخل ندهید.

– با اندازه گیری دور کمر خودتان و دور کمر شلوار، سایز واقعی کمر شلوار به دست می آید. سایز کمر مناسب برای شلوارهایتان باید تا دو عدد از اندازه ی دور کمرتان بیشتر باشد. اگر اینگونه نبود یعنی دور کمر شلوارتان برایتان مناسب نیست.

3- دور باسن را اندازه گیری کنید.

متر را باید دقیقا وسط زیپ شلوار گذاشته و اندازه ی بین دوخت های کناری را از روی شلوار به دست آورید. سپس عدد به دست آمده را دو برابر کنید. حال همانطور که در مرحله قبل گفته شد باید دور باسن خودتان را نیز اندازه گیری کنید. دور باسن، برجسته ترین نقطه ی باسن است. دور باسن شلوار باید دو عدد از دور باسن واقعی بیشتر باشد. اگر اینگونه بود سایز شلوارتان مناسب است.

4- قد شلوار از فاق تا پاچه را اندازه گیری کنید.

سپس پشتتان را به دیوار تکیه داده و از فرد دیگری بخواهید اندازه ی پاهایتان از درز فاق تا قوزک پا را اندازه گیری کند. عدد به دست آمده قد شلوارتان است.

– اگر فردی در کنارتان نیست یک سر متر را در جوراب گذاشته و سپس قد شلوار را خودتان اندازه بزنید.

5- فاق شلوار را نیز اندازه بزنید.

برای اندازه گیری فاق شلوار متر را روی فاق گذاشته و فاصله ی بین کمر تا فاق را اندازه بزنید.

– توجه داشته باشید که اندازه ی فاق در شلوارهای فاق کوتاه و فاق بلند متفاوت است. پس شلواری را انتخاب کنید که اندازه ی فاق آن مناسب بوده تا از آن بتوانید برای خرید دیگر شلوارها استفاده کنید.

اکنون با اندازه های استانداردی که از خودتان (یا فرد دیگری) در دست دارید بدون توجه به سایز خورده شده روی شلوار به راحتی تنها با دانستن 4 عدد می توانید، مناسب ترین شلوار را برای خود و حتی برای فردی که همراهتان نیست انتخاب کنید.

همچنین می توانید برای اطلاع از چگونگی افزایش سایز کمر شلوارهای جین به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> آموزش افزایش سایز دور کمر شلوار جین <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد

خیلی خوب و کاربردی توضیح داده شده بود…ممنون

دکمه بازگشت به بالا