فرهنگ و هنر

علامت و حرکات بی ادبانه و توهین آمیز دست در کشورهای مختلف

بیشتر علامت ها و حرکات دستی که بی ادبانه تلقی می شوند، در همه جای دنیا شناخته شده اند، اما در برخی از کشورها بعضی از علامت ها با دست ، توهین آمیز به شمار می آیند.

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، برای آشنایی با علامت های توهین امیز با دست ، قبل از سفر سری به این مقاله بزنید!

علامت های توهین آمیز با دست در کشورهای مختلف

1- علامت “اوکی”

سابقاً در آمریکا این علامت مثبت و به همان معنای “اوکی” تلقی می شد. اما در برزیل این علامت نشان دهنده قسمت خاصی از بدن است. پس مطمئن شوید هنگامی که در برزیل هستید این علامت را به هیچ کس نشان ندهید!

1 آشنایی با حرکات توهین آمیز با دست

علامت توهین آمیز ” اوکی” یا ” A-OK” در کشور برزیل توهین آمیز به شمار می آید.

– اگر می خواهید به یک همکار یا دوست برزیلی نشان دهید که کار باحالی انجام داده است، از این علامت استفاده نکنید!

– حالا چرا “سابقاً” در آمریکا این علامت خوب بوده است؟ چون در طول زمان این علامت برای برتر پنداری نژاد سفید در آمریکا به صورت کنایه ای به کار می رفته است، که در گذر زمان از حالت شوخی و کنایه ای خارج شده و به علامتی توهین آمیز تبدیل شده است.

اصلاً یک کار خوب؛ کلاً از این علامت استفاده نکنید!

2- حرکت موتزا

این حرکت در یونان به حدی توهین آمیز است که نزدیک بود توسط دولت یونان هم ممنوع شود! در این علامت توهین آمیز با دست ، پنج انگشت باز و کف دست به سمت مخاطب است. برای بالا بردن درصد بی ادبی دو دست را در کنار هم می گذارند و کف هر دو دست را به مخاطب نشان می دهند!

2 آشنایی با حرکات توهین آمیز با دست

علامت توهین آمیز علامت موتزا با علامت نشان دادن انگشت وسط برابری می کند و معروف ترین علامت توهین آمیز در یونان است.

– در یونان اگر می خواهید عدد پنج را با دستتان نشان دهید، کف دست را رو به روی خود بگیرید!

ریشه توهین آمیز بودن این علامت به امپراطوری بیزانس باز می گردد؛ که در آن مجرمان را برای تحقیر به الاغ می بستند و در خیابان ها می کشیدند. مردم هم زغال و چوب های سوخته به صورتشان می پاشیدند تا شدت بدی کارشان را نشان دهند. در زبان یونانی زغال و چوب سوخته، موتزا نامیده می شود.

3- علامت صلح رو به داخل یا علامت چنگال

اگر به انگلستان یا کشورهای جزو اتحادیه کشورهای همسود سفر کردید و خواستید دو عدد نوشیدنی سفارش بدهید، مراقب باشید که کدام سمت دستتان را نشان می دهید.

3 آشنایی با حرکات توهین آمیز با دست

این علامت توهین آمیز با نشان دادن انگشت وسط برابری کرده و در انگلستان، ایرلند، استرالیا و نیوزلند توهین آمیز به شمار می آید.

4- علامت مانو فیکو یا fig sing

در قلمرو های پیشین امپراطوری روم و در فرهنگ اسلاو ها مانو فیکو نشان دهنده تجاوز به خانم ها بوده است. در عهد باستان سرپرست های خانه رومی این علامت را در طول فستیوال لموریا نشان می دادند تا روح خبیث شیطان را از خود دور کنند.

4 آشنایی با حرکات توهین آمیز با دست

علامت توهین آمیز مانو فیکو در فرهنگ مدرن برای رد بی ادبانه یک درخواست به کار می رود؛ و در اروپای غربی و بیشتر در فرهنگ اسلاو ها و ترکیه توهین آمیز به شمار می آید.

5- نماد شاخ

در آمریکا این علامت در کنسرت ها و برای نشان دادن انرژی بالای جو استفاده می شود. اما در سایر جاها می تواند یک توهین خطرناک بشمار بیاید!

مانند مانو فیکو این علامت هم در قلمرو های پیشین امپراطوری روم و کشور های مدیترانه ای مثل فرانسه، یونان و اسپانیا توهین آمیز تلقی می شود. این علامت در مکزیک، پرتغال و برزیل هم اهانت آمیز به شمار می رود.

5 آشنایی با حرکات توهین آمیز با دست

– علامت توهین آمیز شاخ نشان دهنده توهین و اهانت های بد به خانم یک شخص دیگر است. این علامت در کشور های لاتین و مدیترانه ای مثل فرانسه، برزیل، یونان، پرتغال، اسپانیا و مکزیک توهین آمیز به شمار می آید.

6- علامت dog call یا “بیا اینجا”

در فیلیپین این علامت آنقدر توهین آمیز است که ممکن است موجب بازداشت شدن شود!

6 آشنایی با حرکات توهین آمیز با دست

علامت توهین آمیز dog call روشی بسیار توهین آمیز برای نشان دادن اینکه می خواهید کسی به شما نزدیک شود و برای صدا زدن سگ ها به کار می رود. این علامت در کشور فیلیپین توهین آمیز به شمار می آید.

با صدا زدن یک فرد به این شکل رسماً نشان می دهید که طرف موجودی بهتر از یک سگ نیست.

7- ضربدری کردن انگشت ها

این علامت در آمریکا یک علامت خوب تلقی می شود و نشان دهنده آرزوی موفقیت برای دیگران یا خودتان است.

7 آشنایی با حرکات توهین آمیز با دست

– علامت توهین آمیز ضربدری کردن انگشت ها نشان دهنده آلت تناسلی خانم ها است و در کشور ویتنام توهین آمیز به شمار می رود.

8- علامت پنج پدر

با اشاره کردن به پنج انگشت یک دستتان با انگشت اشاره دست دیگر، نشان دهنده این است که طرف مقابلتان پنچ پدر دارد! به بیانی دیگر یعنی مادر فرد بی بند و بار است.

8 آشنایی با حرکات توهینی بادست

– علامت توهین آمیز پنج پدر نشان دهنده این است که مادر مخاطب بی بند و بار است. این علامت در کشورهای عربی و برخی کشورهای کارائیبی توهین آمیز به شمار می آید.

9- علامت cutis

این حرکت با قرار دادن سر انگشت شست در دهان و باقی انگشت ها رو به بالا و بیرون آوردن شصت مانند تلنگر زدن انجام می شود.

9 آشنایی با حرکات توهینی بادست

علامت توهین آمیز cutis نه تنها شخص بلکه کل خاندان او را زیر سوال می برد و به معنی “گندت (گندتون) بزنن” است. (با شدت کمی بیشتر تقریباً این معنی را می دهد) این علامت در کشورهای هند و پاکستان توهین آمیز به شمار می آید.

10- علامت El Tacaño

El Tacaño به شکل لغوی در اسپانیایی به معنی آدم ندید بدید و خسیس است. وقتی در مکزیک یا آمریکای جنوبی مردم می خواهند به چنین شخصی اشاره کنند، ساعدشان را بالا می برند و انتهای آرنجشان را می مالند.

10 آشنایی با حرکات توهینی بادست

علامت توهین آمیز El Tacaño نشان دهنده این است که یک فرد ندید بدید می باشد. این علامت در کشور های مکزیک و آمریکای جنوبی و کشورهایی با زبان اسپانیایی توهین آمیز به شمار می آید.

– اگرچه برخی از این علامت ها را به راحتی می توان انجام نداد، اما برخی از آن ها به عادت تبدیل شده اند و ترک عادت هم سخت است! هنگامی که سفر می کنید علاوه بر پاسپورت و چمدانتان به علامت هایی که با دستتان هم نشان می دهید توجه کنید تا در کشورهای مختلف به روش های مختلف شرمنده این و آن نشوید!

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realmenrealstyle




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا