خانه و کاشانه

چگونه سیفون توالت را تعویض کنیم؟

گاهی ممکن است سیفون فلش تانک خراب باشد، آب نشت کرده و یا فلش تانک به درستی کار نکند و یا حتی آب از روی آن سرازیر شود. نگران نباشید، خوشبختانه می‌ توان با تعویض سیفون این مشکل را برطرف کرد. این کار نه احتیاج به تجربه و مهارتی خاص دارد و نه وقت گیر است. و با چند ابزار ساده و کمی همت و حوصله می‌ توان این کار را به راحتی انجام داد. برای این کار باید سیفون خراب را باز کرده و یک سیفون جدید جای گذاری کنید.

باز کردن سیفون معیوب

1- شیر آب را ببندید: قبل از انجام هرکاری باید شیر آبی که در زیر فلش تانک قرار دارد بسته شود. سوپاپ شیر را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا جریان آب قطع شود.

1 نحوه تعویض و تعمیر فلش تانک و سیفون توالت

2- آب فلش تانک را خالی کنید: بعد از بستن شیر آب و قبل از تعویض سیفون، باید تمام آب موجود در فلش تانک را خالی کنید. برای این کار اهرمی که مربوط به خالی شدن آب تانک است را بکشید. با این کار بیشتر آب فلش تانک خالی می‌ شود؛ اما کف فلش تانک یک مقدار آب باقی می‌ ماند که باید با وسیله‌ ای که مکش داشته و بتواند آب را خارج کند، تانک را کاملا تخلیه کنید. اما اگر نتوانستید وسیله ای برای این کار بیابید، باقی ماندن آب در تانک هنگام تعویض سیفون، مشکلی به وجود نمی‌ آورد.

اما یادتان باشد که قبل از باز کردن سیفون سطل یا حوله‌ ای را در زیر آن قرار دهید تا آب نریزد و محیط را آلوده نکند.

2 نحوه تعویض و تعمیر فلش تانک و سیفون توالت

3- سیفون را شناسایی کنید: معمولا سیفون در داخل و یک طرف فلش تانک قرار دارد. در توالت‌های جدید، سیفون کاملا پلاستیکی بوده که شامل یک شناور و یک اهرم برای تعیین پر و خالی بودن توالت می‌ باشد. انوع دیگر دارای یک شناور بوده که یک قطعه‌ ی جداگانه است و به سر سیفون وصل شده است. همچنین یک شیلنگ دارد که به لوله‌ اصلی متصل است و آب در آن سرازیر می‌ شود.

3 نحوه تعویض و تعمیر فلش تانک و سیفون توالت

4- سیفون را جدا کنید: کار را با جداکردن شیلنگی که به لوله‌ ی سرریز آب وصل است، شروع کنید. در زیر تانک پیچی قرار دارد که سیفون را درون تانک نگه می‌ دارد. آن را نیز با یک انبر دست یا آچار باز کنید.

هنگامی که پیچ را باز می‌ کنید مقداری آب به بیرون می‌ ریزد پس به یاد داشته باشید که قبل از باز کردن پیچ و مهره، ظرفی را در زیر آن نگه دارید.

4 نحوه تعویض و تعمیر فلش تانک و سیفون توالت

نصب سیفون جدید

1- یک سیفون جدید بخرید: به ابزار فروشی رفته و یک سیفون نو تهیه کنید. بیشتر سیفون‌ها طوری طراحی شده‌ اند که می‌ توان برای همه نوع فلش تانکی در سراسر جهان استفاده کرد. اما اگر شک دارید که سیفون جدید به فلش تانکتان می‌ خورد یا نه، سیفون کهنه را با خود به فروشگاه ببرید.

به یاد داشته باشید که حتی اگر سیفون قدیمیتان از نوعی است که شناور جداگانه دارد، سیفون‌هایی که شناور متصل دارند هم به تانکتان می‌ خورد و می‌ توانید از آن‌ها استفاده کنید.

5 نحوه تعویض و تعمیر فلش تانک و سیفون توالت

2- سیفون جدید را درون فلش تانک بگذارید: بعد از این که سیفون را از جعبه خارج کردید حتما راهنمای آن را بخوانید. ممکن است این سیفون با سیفون قبلیتان فرق داشته و لازم باشد نحوه‌ ی نصب آن را حتما بدانید؛ زیرا سیفون باید به طور کامل و درست به فلش تانک متصل شود. در غیراین صورت باعث بروز مشکلاتی می‌ شود.

یادتان نرود که حتما شیلنگ سیفون را به لوله‌ ی سرریز آب متصل کنید.

6 نحوه تعویض و تعمیر فلش تانک و سیفون توالت

3- مطمئن شوید که تمامی واشرها در جای خود قرار گرفته‌ اند: بسیار مهم است که بدانید پیچ‌ و مهره‌ها و خصوصا واشرها چگونه و در چه محل‌هایی باید نصب شوند. زیرا واشرها در کنار پیچ و مهره‌هایی نصب می‌ شوند که محل گذر آب است و اگر در نصب آن‌ها دقت نشود موجب نشتی آب و بروز مشکلاتی می‌ شود. پس در نصب واشرهایی که در درون فلش تانک و در بیرون آن وجود دارند، دقت لازم را به عمل آورید.

7 نحوه تعویض و تعمیر فلش تانک و سیفون توالت

4- سیفون را با دقت در تانک محکم کنید: بعد از این که سیفون را سر جای خود قرار دادید و تمام اتصالات را تکمیل کردید، مرحله‌ ی آخر محکم کردن سیفون درون تانک است. پیچ آن در زیر فلش تانک قرار دارد اما حواستان باشد زمانی که این پیچ را می بندید بیش از حد آن را محکم نکنید. پس با دست ببندید تا بسیار محکم نشود. در ضمن محکم کردن این پیچ با آچار و انبردست می‌ تواند به سیفون و فلش تانک آسیب زده و آن ها را بشکند.

8 نحوه تعویض و تعمیر فلش تانک و سیفون توالت

5- لوله‌ ی آب را وصل کرده و آب را باز کنید: زمانی که سیفون به طور کامل درون فلش تانک جاسازی شد، آب را باز کنید تا فلش تانک باز شود. لوله‌ ی آب را به زیر سیفون وصل کرده و مطمئن شوید که در این اتصال واشر را جاسازی کرده‌ اید. سپس سوپاپ مربوط به آب را تا آخر در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا آب درون فلش تانک جاری شود.

• اگر نشتی آب دیدید بلافاصله جریان آب را قطع کنید.

• هنگامی که شیر آب را باز می کنید بلافاصله مخزن باید پر شود.

9 نحوه تعویض و تعمیر فلش تانک و سیفون توالت

6- شناور را تنظیم کنید: زمانی که فلش تانک با آب پر شد، شناور سیفون جدید را تنظیم کنید. شناور را می‌ توان با پیچ‌هایی که روی میله‌ ی شناور قرار دارد، روی سیفون محکم کرد.

• حتما برای این کار برگه‌ ی راهنمای سیفون را مطالعه کنید.

• زمانی که مراحل تکمیل شد، سر شناور باید دو و نیم سانت بالاتر از سر لوله‌ ی سر ریز باشد. هدف این است که شناور بالا بیاید و جلوی ورود آب اضافی به درون فلش تانک را بگیرد.

10 نحوه تعویض و تعمیر فلش تانک و سیفون توالت

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
5 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا

تشکر

مسعود@دوبی

به کارم اومد ممنون واقعا

بیژن

سلام
راهنمایی هاتون عالی بود
ممنون

Arad

سلام من فلاش تانک svad دارم درش باز نمیشه چیکار کنم

مهمد

بسیار مفید بود و کاشکی از نحوه تنظیم شناور هم می گفتید.

دکمه بازگشت به بالا