خانه و کاشانهگل و گیاه

چگونه از گل رز لِنتون Lenton Rose مراقبت کنیم؟

گل رز لِنتون (Helleborus x hybridus) که معمولا با نام گل رز زمستانه یا گل سرخ ترکیبی نیز از آن ها یاد می شود، گیاهان چند ساله ای هستند که در مناطقی سردسیر و البته در فصل زمستان که دمای هوا از 6- تا 34- درجه ی سانتی گراد باشد رشد کرده و به این دما مقاوم می باشند. ارتفاع آن ها به 30 تا 60 سانتی متر رسیده و در اواسط زمستان گل هایی به رنگ قرمز، زرد، صورتی و سفید می دهند. اگر چه این گل مانند دیگر رزها به مراقبت خاصی احتیاج ندارد اما کمی توجه در ماه های سرد زمستان که هیچ گلی در باغچه نیست باعث زیبایی و طول عمر گل می گردد.

مراقبت های لازم

1- آبیاری

در طول اولین فصل رویش گیاه، لنتون باید یک یا دو بار در هفته آبیاری شود. در فصل دوم رشد، گیاه به آب کمتری احتیاج دارد. زیرا بعد از اینکه گیاه جان گرفته و در خاک تثبیت شد نسبت به کم آبی مقاوم است.

– اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای خشکی دارد، گیاهتان را باید هفته ای یک یا دو بار آبیاری کنید تا ظاهری بسیار زیبا داشته باشد.

2- اطراف گل کود بپاشید.

در عمق 5 تا 8 سانتی متری اطراف گل، کود گیاهی بپاشید تا رطوبت گیاه را حفظ کرده و به رشد آن کمک کند. کود دهی باید در اواسط یا اواخر زمستان زمانی که غنچه ها شروع به شکل گرفتن می کنند انجام شود.

1 مراقبت از گل رز لنتون

3- اگر گیاه رشد نمی کرد.

کودی سبک انتخاب کرده و در هر فصل برای آن بریزید. لنتون به کود دهی بالایی احتیاج ندارد و هر چه که لازم باشد را از خاک و باران می گیرد. اما اگر رشد آن متوقف شد یعنی هیچ مواد مغذیی دریافت نمی کند که می توانید کود مخصوص گل رز و کودی سبک را هر فصل برای آن استفاده کنید.

2 مراقبت از گل رز لنتون

4- برگ های مریض و خشک را ببرید.

در طول ماه های تابستان تمامی برگ ها و شاخه های مریض و خشک شده ی گیاه را تا جایی که امکان دارد از ته ببرید. بهتر است گیاهان کوچکی که در پایین گل در حال رشد هستند را نیز جدا کنید. این گیاهان کوچک، لنتون سالم و کوچکی هستند که می توانند جداگانه رشد کرده و تبدیل به گیاهان زیبایی شوند.

5- گیاه را در ماه های زمستان هرس کنید.

هرس گیاه به هر چه زیباتر شدن و سالم ماندن آن کمک می کند. همچنین بیماری های باکتریایی و قارچی را نیز کاهش می دهد. هرس گیاه باید در ماه های زمستان و زمانی که غنچه ها در حال نمایان شدن هستند همزمان با کود دهی صورت گیرد. به یاد داشته باشید که شاخه هایی که هرس کرده و جدا می کنید را در کنار گیاه رها نکنید و آن ها را در سطل زباله بریزید.

3 مراقبت از گل رز لنتون

6- گل های کهنه را جدا کنید.

گل هایی که در حال از بین رفتن بوده و عمرشان در حال پایان است را خودتان با دست جدا کنید. این گل ها اگر روی گیاه بِمانند خشک شده و بذرهای درون آن وارد خاک می شوند و گیاه جدید را ایجاد می کنند.

7- هرس گیاه در اقلیم های مختلف

در آب و هوای ملایم گیاه را می توان به طور کامل هرس کرده و با خاک یکسان کرد تا مجددا گیاهی زیبا و نو رشد کند. اما در مناطقی که آب و هوای سرد دارد لازم است شاخ و برگ هایی برای گیاه باقی بگذارید که گیاه در مقابل بادهای سخت مقاومت کند.

4 مراقبت از گل رز لنتون

رعایت نکات مهم برای اولین کاشت

اگر این گیاه را هم اکنون خریداری کرده و می خواهید برای اولین بار آن را بکارید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

1- آب و هوای منطقه تان را در نظر بگیرید.

چگونگی مراقبت از گیاه بسته به نوع آب و هوای محل زندگیتان و این که مایلید گیاهتان به چه شکلی به نظر برسد، دارد. رزهای کاشته شده در مناطقی که دمای آن ها به 34- می رسد، در طول زمستان احتیاج به مراقبت دارند. بنابراین باید آن ها را در نزدیکی درخت، بوته ها، دیوار و چیزی که از گل محافظت کند، کاشت. اگر رز را در منطقه ای گرم می کارید باید بدانید که گلتان نیاز به سایه دارد که از گرما و نور مستقیم آفتاب محافظت شود.

2- نقطه ای را برای کاشت انتخاب کنید که میزان نور آفتاب متوسط باشد.

گل را در ناحیه ای محافظت شده با نور متوسط بکارید. لنتون خاکی قلیایی و در نزدیکی درختان و دیگر بوته ها را ترجیح می دهد. پس نقطه ای در کنار درخت یا گوشه ی باغچه را انتخاب کنید که گیاهان و بوته هایی به صورت طبیعی رشد کرده اند.

3- خاک

همانطور که گفته شد خاک باید قلیایی باشد. pH مناسب خاک برای رشد این گیاه بین 7.6 تا 8.5 می باشد. می توانید با استفاده از یک کیت اندازه گیری pH میزان آن را در خاک بسنجید و اگر pH خاک کم است مقداری آهک را به آن اضافه کنید. میزان آهک به بافت خاک بستگی دارد. معمولا خاک شنی به آهک بیشتری نسبت به خاک رس نیاز دارد. قبل از این که گل را بکارید آهک را در عمق 12 سانتی خاک بریزید. اما اگر گل در خاک قرار داشت آهک باید با عمق کمتری در خاک قرار گیرد.

5 مراقبت از گل رز لنتون

4- کود را به خاک اضافه کنید.

خاکی که غنی باشد بهتر گل را رشد داده و بارور می کند. به علاوه خاکی که کود داشته باشد زهکشی بهتری نیز دارد. بنابراین قبل از کاشت گیاه در عمق 20 تا 25 سانتی خاک، کود حیوانی، کود گیاهی و یا کمپوست اضافه کنید. اگر گل را از قبل در خاک کاشته اید کود باید در عمق 10 تا 15 سانتی گیاه قرار گرفته تا به ریشه ی آن آسیب نزند.

6 مراقبت از گل رز لنتون

5- چاله را برای کاشت گیاه بکنید.

چاله باید دو برابر اندازه ی گیاه باشد. درون چاله باید یک لایه کود پیت ماس ریخته شود و سپس ریشه های گیاه دقیقا روی کود قرار گیرد. سپس حدود 8 سانتی متر خاک روی ریشه ها ریخته شود.

7 مراقبت از گل رز لنتون

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا