آموزش های ویدئوییپوشاکسرگرمی و اوقات فراغت

چگونه با روسری یا پارچه ، دستبندِ ست لباس بسازیم؟

آموزش ساخت دستبند ست لباس با روسری و پارچه

دستبند های پارچه ای یکی از بهترین و زیباترین اکسسوری ها بوده و از آنجایی که می توان آن را با لباس یا ریسه ی مو ست کرد، بسیار مورد استقبال، دوست داشتنی و متفاوت است. مهم تر از همه اینکه می توان با کوچک ترین هزینه و زحمتی، به راحتی آن را در خانه تهیه کرد. تنها چیزی که مورد نیازتان است یک روسری یا مقداری پارچه بوده که بهتر است ست لباس یا گل سرتان باشد.

برای ساخت دستبند ست لباس:

1- پارچه را کاملاً صاف، تمیز و به صورت مسطح روی میز پهن کنید.

با یک قیچی تیز 3.8 سانتی متر از گوشه ی پارچه را به صورت نواری برش دهید. دقت داشته باشید که هنگام برش پارچه را کشیده تا لبه ی کار ریش ریش نشود. خط برش باید کاملاً صاف باشد.

2- نوار را در یک کاسه ی آب خیس کنید.

آبی که برای ساخت دستبند استفاده می کنید، حتماً باید ولرم باشد. ظرف را تا نیمه با آب پر کرده و اجازه دهید نوار چند دقیقه ای در آن خیس بخورد. سپس مانند ویدئو، نوار را چند باری چلانده و مجدداً بخیسانید. در پایان نوار پارچه ای را در آورده و آب های اضافی آن را بگیرید.

3- نوار را در دو دست گرفته و دو لبه ی پارچه را خلاف جهت هم بپیچید؛ تا نوار به طور کامل پیچ بخورد.

4- حال باید نوار را دور مچ دستتان بپیچید.

یک سر نوار را با انگشت شست و اشاره نگه داشته و با دست دیگر نوار را به دور مچ دستتان بپیچید.

5- بسته به طول نوار، نوار چند دوری به دور دست پیچیده خواهد شد. اما دقت داشته باشید که میزان شل یا سفت بودن نوار به خودتان بستگی دارد.

سعی کنید فضایی به اندازه ی یک انگشت، بین دستبند و نوار فاصله باشد؛ تا سفت بودن آن موجب توقف جریان خون نشده و خطرناک نباشد. همچنین شل بودن آن نیز موجب افتادن دستبند نشود.

6- دو سر نوار را گره بزنید.

یک سر نوار را با انگشتتان کف دست نگه داشته و سر دیگر را روی آن بکشید. سپس دو بار گره زده تا باز نشوند. سعی کنید از فرد دیگری برای بستن گره کمک گرفته یا دستتان را روی میز نگه داشته و با کمک دندان گره بزنید. در هر صورت باید نهایت تلاش خود را کرده که گره به هیچ وجه باز نشود؛ وگرنه تمام زحماتتان بر باد می رود. اگر گره باز شود، کل دستنبد باز شده و خراب می شود.

7- با استفاده از قیچی، انتهای گره را به شکل دلخواه برش بزنید.

برای زیبایی، می توانید آن را ریش ریش کرده و یا در ریشه ها از مهره ها استفاده کنید. اما بهتر است روی قسمت های ریش ریش شده فندک بگیرید تا از خراب شدن دستبند جلوگیری شود.

7 ساخت دستبند با روسری و پارچه

با استفاده از یک روسری، می توانید دستبند بسازید. فقط کافیست در ابتدا آن را سه گوش (مانند زمانی که سر می کنید) تا بزیند. سپس با چند بار تا زدن آن را به صورت نواری به عرض دلخواه درآورده، به دور دست بپیچید و دو سر آن را گره بزنید. به همین سادگی!

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا