خانه و کاشانه

چگونه بوی بد ماشین ظرفشویی را از بین ببریم؟

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

این موضوع همیشه جای سؤال است که چگونه یک ماشین (ظرفشویی یا لباسشویی) که برای تمیزی اشیاء استفاده می شود، خودش کثیف شده و گاهی بوی نامطبوعی می گیرد. اگر هر روز ماشین ظرفشویی تان را روشن نکنید، متوجه خواهید شد که ماشین ظرفشویی در حال بو گرفتن می باشد. همچنین اگر برای تمیزکاری اساسیِ ماشین ظرفشویی وقت نگذارید، به انباری از مواد غذایی فاسد تبدیل می شود. ما در این مقاله به راه حل های این مشکل و تمیزی ماشین ظرفشویی می پردازیم. بنابراین، زمانی که احساس کردید ماشین ظرفشویی تان در حال بو گرفتن است، این مراحل را انجام داده تا بوزدایی و تمیز شود.

1 رفع بوی ماشین ظرفشویی

– ابتدا ظرف ها را پاک کرده و در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، بسیار مهم است! بسیاری از مردم فکر می کنند لازم نیست ظرف ها را پاک کرده و در ماشین ظرفشویی قرار دهند، زیرا ماشین های ظرفشویی، تمام مواد غذایی باقی مانده ی ظروف را پاک کرده و آنها را کاملاً تمیز می کنند. اما اگر شما می خواهید هوشمندانه تر عمل کنید، بهتر است پیش از گذاشتن ظرف ها در ماشین، آنها را خوب پاک کنید. چرا که اگر ظرف ها را با باقی مانده های مواد غذایی در داخل ماشین قرار دهید، این موادِ باقی مانده در کف یا روی فیلتر ماشین ظرفشویی قرار گرفته و همین موضوع منجر به بو گرفتن ماشین ظرفشویی می شود. بنابراین، پیش از گذاشتن ظرف ها در ماشین، تمام موادی که به نظرتان آشغال یا ضایعات است را حتماً از روی آنها پاک کنید.

– برای بوزدایی از مرکبات استفاده کنید.

بدترین شکل قضیه چیست؟ اگر شما در تمیز نگه داشتن ماشین ظرفشویی تان، اهمال کرده و ماشین ظرفشویی بوی نامطبوعی گرفته است، می توانید این کار را انجام دهید: دو عدد لیموی از وسط نصف شده را در یک ظرف گذاشته و به همراه یک فنجان آب در قفسه ی پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید. سپس ماشین را روشن کنید. با این کار لیموها گرم شده و باعث پاکسازی و بوزدایی ماشین می شود. دقت داشته باشید که حتماً مطمئن شوید ماشین ظرفشویی خالی است.

– از سرکه استفاده کنید.

احتملاً در یخچال یا انباری خود یک ظرف سرکه خواهید داشت که می توانید از آن استفاده کنید. برای رفع این مشکل مانند مرحله ی قبل عمل کنید، فقط به جای آب و لیمو، ظرفی پر از سرکه را در طبقه ی پایینی ماشین ظرفشویی گذاشته و آن را روشن کنید. سرکه موجب برطرف شدن بوی بد ماشین ظرفشویی می شود.

– از جوش شیرین استفاده کنید.

به جای لیمو و سرکه می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. کمی جوش شیرین را در کفِ ماشین ظرفشویی ریخته و آن را روشن کنید. جوش شیرین هم یکی از موادی است که بوی ناخوشایند ماشین ظرفشویی را از بین می برد.

– فیلتر تخلیه را بشویید.

فیلتر و کفِ ماشین ظرفشویی را مدام چک کرده تا ببینید مواد غذایی و آشغالی در آن جمع شده است یا خیر. فیلتر محل جمع آوری ذرات ریز غذا می باشد و موجب ایجاد بو در ماشین می شود. فیلتر را از ماشین باز کرده و با یک فرچه و آب گرم، خوب بشویید. در صورت نیاز، حتی می توانید دیواره ها و درون ماشین ظرفشویی را نیز بشویید. برای این کار، یک دستمالِ مرطوب را به کمی مایع ظرفشویی آغشته کنید. سپس دستمال را درون ماشین کشیده و بعد از آن ماشین را با آب بشویید. با این کار، ماشین ظرفشویی ظرف های شما را برق خواهد انداخت.

بهتر است از تمام وسایل منزلتان نگهداری و مراقبت کرده تا بتوانند در تمیزی خانه به شما کمک کنند و زندگی را کمی برای شما راحت تر نمایند.

– همچنین با رعایت اینکه چه نوع ظرف هایی را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد به نگهداری و مراقبت از ماشین ظرفشویی و ظروف توجه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا لیمویی

کارساز بود. مرسی
البته به دوستم هم گفتم ولی برا اون رفع نشد.

دکمه بازگشت به بالا