سلامتورزش

5 حرکت یوگا برای بهبود رفلاکس معده

اسید معده و رفلاکس شوخی بردار نیست! حس سوختن و سوزش بد معده و مری در اثر اسید معده دردی است که حتی آب هم نمی تواند آن را از بین ببرد. در این حالت یوگا به کمک شما می آید! با ما در فن تریکس همراه باشید تا با رفلاکس معده و روش های تسکین درد و سوزش آن به روش یوگا آشنایی پیدا کنید.


برای اطلاع از روش های درمان خانگی فلج معده به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان خانگی فلج معده <<<


رفلاکس معده چیست؟

رفلاکس معده که به نام گاستروازوفاژیال هم شناخته می شود وضعیتی است که در آن اسید معده به مری برمی گردد. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که دریچه متصل کننده مری و معده (اسفنکتر) دچار اختلال در عملکرد شده و باعث به وجود آمدن احساس سوزش در قفسه سینه و حلق می شود. برگشت اسید معمولاً با خوردن غذاهای چرب آغاز می شود. مرکبات، کاکائو، فلفل و ادویه های تند و کافئین هم مواد خوراکی بوده که برگشت اسید را در پی دارند. این مسئله آنقدر آزار دهنده است که ممکن است باعث بی خوابی فرد شود. البته برای درمان این مسئله همیشه داروهای بدون نسخه موجود هستند. اما برای یک روش طبیعی تر بهتر است یوگا را امتحان کنید.

چگونه حرکات یوگا به تسکین برگشت اسید معده کمک می کنند؟

انجام تمرینات و حرکات یوگا به صورت منظم به تقویت دستگاه گوارش کمک کرده و عملکرد بهتر اعضا را در پی دارد. به علاوه گردش خون را در سر تا سر بدن بهبود بخشیده که این یعنی جذب بهتر اکسیژن و مواد مغذی خون.

5 حرکت مفید یوگا برای تسکین رفلاکس معده

1- مارجاری آسانا

1 درمان رفلاکس معده با حرکات یوگا

نام دیگر: تنفس گربه

فواید: این آسانا معمولاً همراه با حرکت گاو انجام می شود. این حرکت روی ماهیچه، ستون فقرات و شکم تاثیر گذاشته و گردش خون را افزایش می دهد. در نتیجه باعث جلوگیری از رفلاکس معده و ریلکس شدن اعضای گوارشی می شود.

2- آدوموکهاشوان آسانا

2 درمان رفلاکس معده با حرکات یوگا

نام دیگر: سگ سر پایین

فواید: این آسانا تمرین و حرکت آسانی بوده و فشار زیادی به بدن وارد نمی کند. وزن بدن هنگام این حرکت روی دست و پاها افتاده و درنتیجه شکم را ریلکس می کند. این کار باعث اکسیژن رسانی به شکم شده و حس سوزش را از بین می برد.

3- ویرابادرآسانای ۲

3 درمان رفلاکس معده با حرکات یوگا

نام دیگر: جنگنده 2

فواید: این حرکت یکی از موثرترین حرکات برای رفلاکس معده است. این کار دستگاه گوارش را تقویت کرده و برگشت اسید معده را از بین می برد. این حرکت سایر مشکلات و دردهای شکم را نیز از بین می برد.

4- آردها ماتسی اندر آسانا

4 رفع ترش کردن با حرکات یوگا

نام دیگر: واکراسانا

فواید: یک حرکت چرخشی بهترین گزینه برای شکم است. این حرکت جریان خون را افزایش داده و درنتیجه اکسیژن رسانی بهتری به اعضای شکم و سایر اعضا انجام می شود.

5- بالاسانا

5 رفع ترش کردن با حرکات یوگا

نام دیگر: حرکت کودک

فواید: بالاسانا یک حرکت توان بخش و بسیار تقویت کننده است که رفلاکس معده را کاهش می دهد.

– این آساناها و حرکات یوگا برای درمان و کاهش رفلاکس معده معجزه می کنند. تمرکز این تمرینات بر روی تنفس بوده که این مورد در برگشت اسید بسیار موثر است. اگر تاکنون این حرکات را امتحان نکرده اید، حتماً آن ها را انجام داده و از تاثیرات آن شگفت زده شوید!

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا