تکنولوژی

بررسی ویژگی ها و چگونگی استفاده از هدفون‌های گوگل Google Pixel Buds

فوت و فن‌های کاربردی در استفاده از هدفون‌های گوگل پیکسل Google Pixel Buds

هدفون‌های گوگل، هدفون‌های معمولی نیستند! گوگل قابلیت‌هایی را در این دستگاه‌های کوچک قرار داده که واقعا حیرت انگیز است. ما به پنج مورد از این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد.

تقریبا روی همه‌ی هدفون‌ها دکمه‌ ای قرار دارد که برای قطع و وصل کردن تماس تلفنی و یا برای متوقف کردن پخش آهنگ استفاده می‌ شود. در هدفون‌های گوگل این دکمه حذف شده و در عوض آپشن دستورات صوتی و تاچ‌ پد با چند برابر قابلیت‌، به هدفون اضافه شده است. از جمله این امکانات صحبت کردن با دستیار هوشمند گوگل (Google Assistant)، امکان ترجمه مکالمات به زبان‌های مختلف و با خبر شدن از نوتیفیکیشن‌ها بدون نگاه کردن به گوشی می‌ باشد.

اما چگونه باید همه‌ی این کارها را انجام داد؟

دکمه‌های لمسی

هرکاری که بخواهید با گوشی اندروید که با ایرباد جفت شده است انجام دهید، باید ایرباد گوش راست را لمس کنید.

با یک بار ضربه زدن روی ایرباد راست می‌ توانید موسیقی را پلی یا قطع کنید و یا به تماس پاسخ دهید.

با دوبار ضربه زدن می‌ توانید سریع از نوتیفیکیشن‌های Google Assistant با خبر شوید.

اگر برای مدتی طولانی ایرباد سمت راست را فشار دهید می‌ توانید مکالمه‌ ای را قطع کرده یا به Google Assistant یک دستور بدهید.

با کشیدن انگشت روی آن البته به سمت جلو صدا افزایش می‌ یابد و با کشیدن انگشت روی آن به سمت عقب صدا کم می‌ شود.

ارتباط با دستیار هوشمند گوگل Google Assistant

دقیقا به همان صورت که از طریق گوشی با دستیار هوشمند ارتباط برقرار می‌ کنید، اکنون با ایرباد نیز می‌ توانید این کار را انجام دهید. روی ایرباد سمت راست فشار داده و چند ثانیه نگه دارید و مثلا وضعیت آب و هوا را از Google Assistant بپرسید یا به آن دستور دهید که ایمیل یا پیامی را برایتان ارسال کند.

وقتی انگشتتان را از روی ایرباد برمی‌ دارید، دستیار شروع به اجرا کردن دستورات می‌ کند. اگر احتیاج به اطلاعات بیشتری داشته باشد از شما سوال خواهد کرد و بعد نتیجه را برایتان بازگو می‌ کند.

1 نحوه استفاده از هدفون گوگل

کار با اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها

ایربادها به صورت پیش فرض تمام نوتیفیکیشن‌ها را به شما اعلام می‌ کنند. برای مثال اگر پیام جدیدی دریافت کردید، دستیار گوگل در گوشی به شما خواهد گفت که هم اکنون یک پیام جدید دریافت شد. همچنین می‌ توانید با کمک دستیار گوگل به اعلان‌ها پاسخ دهید. در ضمن اگر اعلانی داشته باشید که آن را نخوانده‌ اید و به تعویق افتاده باشد، روی ایرباد سمت راست دوبار ضربه زده تا دستیار گوگل سریع اعلان را بخواند و بعد بتوانید پاسخ دهید.

برای غیر فعال کردن اعلام نوتیفیکیشن از طریق ایرباد، دستیار گوگل (Google Assistant) را باز کرده و روی گزینه‌ ی Headphones Settings بزنید و سپس Spoken Notifications را غیر فعال کنید.

2 نحوه استفاده از هدفون گوگل

ترجمه در ایرباد

گوش دادن به آهنگ را در هدفون‌های ایرباد فراموش کنید چون این ایرفون‌ها آمده‌اند تا مکالمه بین دو فرد با دو زبان مختلف را آسان تر کنند.

وقتی پیکسل بادها را روی گوشتان گذاشتید، روی ایرباد سمت راست زده و چند ثانیه نگه دارید و بگویید کمکم کن برای مثال فارسی صحبت کنم ” [Help me speak [language “. به هر زبانی که بخواهید صحبت کنید باید بگویید کمکم کن به فلان زبان مثلا انگلیسی صحبت کنم. همچنین می‌ توانید بگویید مترجم زبان …… من باش. ” Be my [language] translator ” و یا من می خواهم به زبان …. صحبت کنم ” [I want to speak [language ” و یا من به مترجم فلان زبان نیاز دارم. ” I need a [language] interpreter “.

سپس گوگل ترنسلیت وارد عمل می‌ شود. هر زمان که می‌ خواهید صحبت کنید باید ایرباد راست را فشار داده دستتان را روی آن نگه دارید. گوگل ترنسلیت Google Translate جادو کرده و متن ترجمه شده را به صورت خوانا روی تلفنتان نمایش می‌ دهد و از روی آن بلند می‌ خواند. برای شنیدن صحبت‌های طرف مقابل روی دکمه‌ ی میکروفون که در گوشه پایینی سمت راست قرار دارد بزنید تا صدای طرف مقابل را بشنوید.

گوگل هم اکنون 40 زبان را پشتیبانی می‌ کند. اما این قابلیت فقط برای گوشی‌های پیکسل امکان پذیر است که امیدواریم به زودی در تمام گوشی‌های هوشمند تعبیه شود.

میزان باتری را چک کنید

برای چک کردن میزان باتری پیکسل بادها، یا در پرده‌ی اعلان‌ها در منوی تنظیمات روی علامت پیکان کوچکی که در زیر آیکون بلوتوث قرار دارد بزنید، یا تنظیمات هدفون در Google Assistant را باز کنید.

3 نحوه استفاده از هدفون گوگل

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا