خانه و کاشانه

کاربردها و نحوه استفاده از ویچ هازل یا عصاره فندق افسونگر

اگر دوست دارید برنامه یا پلن زیبایی خود را هرچه عالی تر و پایدارتر جلوه دهید، راهکار عالی و کارآمد برای این کار جایگزین کردن پاک کننده ها و تونرهای شیمیایی و تجاری با محصولات طبیعی مثل ویچ هازل یا عصاره فندق افسونگر است. ویچ هازل گیاهی طبیعی بوده که به طور گسترده و تقریباً برای همه ی پاک کننده های تجاری به عنوان پایه، مورد استفاده قرار می گیرد. ویچ هازل مایعی است که از تقطیر، بخار و در واقع عصاره گیری برگ ها، شاخه ها و پوست درخچه ی فندق افسونگر به دست می آید و به عنوان مصارف خانگی، می توان آن را برای سفت کردن پوست مورد استفاده قرار داد. با فن تریکس همراه باشید تا با کاربردهای دیگر این ماده ی ارزشمند در خانه آشنا شوید.

کاربردها و طرز استفاده از ویچ هازل

1 کاربردهای ویچ هازل در منزل

1- تمیز کردن کثیف کاری های حیوانات خانگی

این یک واقعیت بوده که حیوان خانگی حتی اگر کاملاً تربیت شده باشد، ممکن است گاهی روی فرش و مبل کثیف کاری کند. اما نگران نباشید ویچ هازل به راحتی می تواند مشکلتان را حل کند. با استفاده از دستمالی جاذب تا جایی که می توانید مایعات کثیفی را از روی مبل یا فرش جمع کنید. بطری اسپری را با ویچ هازل پر کنید و با اسپری کردن آن محل را با ویچ هازل کاملاً اشباع کنید. بعد از گذشت مدتی مایعات را با دستمال جاذب جمع کنید. این کار، هم از ماندگار شدن لکه جلوگیری می کند و هم محل را ضدعفونی کرده و بوی بد را کاملاً از بین می برد. در پایان محل را با شوینده آنزیم دار تمیز کنید.


برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روش های از بین بردن ادرار حیوانات از روی مبل و فرش به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> از بین بردن ادرار سگ و گربه از وسایل منزل <<<


2- تسکین سوزش و خارش بعد از اصلاح

اغلب آقایان با ماده ای به نام افترشیو و خانم ها با انواع لوسیون و مرطوب کننده، سعی می کنند قرمزی و سوزش پوست بعد از اصلاح با تیغ و ژیلت را از بین ببرند. در اینجا باید بگوییم ویچ هازل جایگزینی بسیار بهتر است، زیرا تاثیر فوق العاده ای دارد. ویژگی تنگ و جمع کنندگی این ماده باعث خنک شدن و تسکین سوختگی پوست ساییده شده می شود و لکه های قرمز و خارش دار را کاهش می دهد.

3- تمیز کردن جواهرات

نگهداری از جواهرات به بهترین و درخشان ترین حالت، به تمیز کردن دوره ای نیاز دارد تا هرگونه لکه و چربی پوست که دائماً روی آن قرار می گیرد، پاک شود. بسیاری از شوینده های قوی و ساینده برای جواهرات ظریف به درد نمی خورند و باعث از بین رفتن آن ها می شوند. عصاره ی فندق افسونگر علاوه بر تمیز کردن موثر جواهرات، هیچ آسیبی نیز به آن ها نمی زند. فقط کافیست جواهرات را 20 تا 30 دقیقه در آن بخیسانید و سپس با برسی نرم آن ها را تمیز و خشک کنید.

4- درمان خارش بدن سگ ها

2 کاربردهای ویچ هازل در منزل

خارش بدن سگ ها که ممکن است ناشی از کک یا هر عامل دیگری باشد نیز با ویچ هازل درمان می شود. برای این کار روی محل خارش ویچ هازل را آنقدر اسپری کنید تا کاملاً خیس شود. می توانید به جای اسپری با دستمال آغشته به ویچ هازل نیز این کار را انجام دهید. سپس محل را بپوشانید تا سگ آن را لیس نزد و ویچ هازل روی آن خشک شود و تاثیر خود را بگذارد. خاصیت قابض ویچ هازل خارش بدن سگ را نیز درمان می کند. ویچ هازل همچنین هرگونه زخم تازه ناشی از لیسیدن و خراشیدن سگ را نیز درمان می کند.

5- ویچ هازل برای کمک های اولیه

خاصیت قابض و ضد باکتری فندق افسونگر آن را به یک درمان موضعی عالی برای خراش های جزئی، بریدگی ها و ساییدگی ها تبدیل می کند. برای استفاده ابتدا باید هرگونه کثیفی روی زخم را با آب جاری بشویید. سپس پنبه یا گاز استریلی را با فندق افسونگر مرطوب کنید و آن را به آرامی روی بریدگی و زخم یا ضایعات بمالید. فندق افسونگر قبل از ایجاد عفونت زخم، هرگونه باكتری را از بین می برد. خاصیت قابض ویچ هازل به منقبض شدن رگ های خونی و درنتیجه كاهش هرگونه خونریزی، تورم یا كبودی كمک می كند.

6- تسکین سوختگی ادراری کودکان

3 کاربردهای ویچ هازل در منزل

جدای از پوست بزرگسال و حیوان خانگی، فندق افسونگر تسکین دهنده ای ملایم برای نوزادان و کودکان نوپا نیز می باشد. هنگامی که کودک شما با بثورات پوشک، کهیر یا خارش و سوزش ناشی از واکنش های آلرژیک مواجه می شود، یک پارچه نرم یا یک توپ پنبه را با عصاره فندق افسونگر مرطوب کنید و روی ناحیه آسیب دیده به صورت چرخشی بمالید. تقریباً بلافاصله پوست را تسکین داده، آرام می کند و لبخندی بر چهره کودک می آورد.

7- پاک کننده رنگ مو از روی پوست

اگر شما هم موهایتان را در خانه رنگ می کنید حتماً تجربه کرده اید که علی رغم احتیاط های بسیار، باز هم رنگ روی گوش، خط رویش مو، گردن و اگر دستکش هایتان نازک بوده باشد، روی دست هایتان هم لکه ایجاد کرده است. در چنین مواقعی دستمال یا پنبه ای را آغشته به ویچ هازل کنید و به آرامی روی لکه ها بمالید. چند باری این کار را تکرار کنید تا لکه ها کاملاً از بین بروند.

8- جلوگیری از رشد تبخال و آفت دهان

4 کاربرد عصاره فندق افسونگر در منزل

اگر جزو افرادی هستید که مستعد تبخال و آفت دهانی می باشید، از عصاره فندق افسونگر غافل نشوید. به محض اینکه اولین علامت تبخال یا آفت را احساس کردید پنبه ای را به ویچ هازل آغشته کرده و روی محل بمالید. اگر کار را به اندازه کافی زود انجام داده باشید، خواص ضد باکتری و قابض افسونگر می تواند از بزرگ شدن و پیشروی تبخال جلوگیری کند و سرعت بهبودی را افزایش دهد.

9- درمان اسکارهای پوستی

5 کاربرد عصاره فندق افسونگر در منزل

خاصیت سفت کنندگی و قابض ویچ هازل می تواند به کاهش اسکار و سفت کردن پوست شل و افتاده کمک کند. اگر به طور مرتب آن را روی پوست بمالید خاصیت پاک کنندگی و قابض ویچ هازل باعث سفید شدن و پاکسازی پوست شده و چروک ها، جای زخم و اسکار را به مرور زمان از بین می برد.

مقاله پیشنهادی فن تریکس…

>>> تفاوت تونر و لوسیون پاک کننده و سفت کننده پوست <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا