سلامت

فواید، مضرات و موارد استفاده از گیاه دارویی یوهیمبین

یوهیمبین یا یوهیمبه (Yohimbe) گیاهی دارویی است که در آفریقای مرکزی رشد می کند و در طب سنتی برای درمان بیماری هایی از جمله تب، سرفه و بیماری های قلبی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان دارویی برای بیهوشی، توهم زا و تقویت غرایز جنسی نیز شناخته شده است، به گونه ای که درمانی رایج برای اختلال نعوظ می باشد. برای آشنایی بیشتر با فواید و مضرات یوهیمبین با فن تریکس همراه باشید.

یوهیمبین چیست؟

1 مزایا و مضرات گیاه دارویی یوهیمبین

یوهیمبین یک درخت همیشه سبز بومی غرب آفریقا می باشد. از پوست یوهیمبین برای تهیه عصاره، قرص و کپسول ها و در مناطقی از آفریقا نیز از دمنوش ساخته شده از پوست یوهیمبین برای افزایش میل جنسی استفاده می شود.

همچنین یوهیمبین به عنوان یک مکمل رژیم غذایی برای تقویت و بهبود عملکردهای ورزشی، درد قفسه سینه، نوروپاتی دیابتی، ناتوانی جنسی و کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد.

ماده اصلی موجود در پوست درخت این گیاه ترکیبی به نام یوهیمبین آلکالوئید ایندولی است که به طور گسترده ای برای درمان سرفه، تب، جذام و بیماری های قلبی مورد استفاده قرار می گیرد. یوهیمبین هیدروکلراید که یک فرم استاندارد از این گیاه است به عنوان دارویی برای اختلال نعوظ در دسترس می باشد.

فواید و مضرات یوهیمبین

خواص و فواید یوهیمبین و عملکرد آن در بدن

1- درمان اختلال نعوظ

جزء اصلی عصاره ی پوست این درخت یعنی همان یوهیمبین فعالیت هایی را در بافت های عضلانی قابل نعوظ انجام می دهد که باعث افزایش فعالیت جنسی می شود. در واقع فعالیت ماده ی این گیاه باعث تقویت نعوظ و گردش خونی هرچه بهتر در آلت تناسلی می شود. به همین دلیل مصرف 5 تا 10 میلی گرم یوهیمبین خالص، سه بار در روز، می تواند به طور موقت اختلال نعوظ در مردان را برطرف کند.

جالب است بدانید که عصاره یوهیمبین به مکمل های بدنسازی نیز اضافه می شوند. اما هنوز هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که این ماده بتواند به فرد مصرف کننده در ساخت بدنی رویایی کمک کند.

2- بازیابی توانایی جنسی و افزایش تستوسترون در مردان

یوهیمبین باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی و نعوظ می شود. همچنین تولید نوراپی نفرین (هورمونی که در شکل گیری نعوظ بسیار مهم است) را نیز افزایش می دهد. از این رو این گیاه می تواند توانایی جنسی را به مردان بازگرداند. خصوصاً در افرادی که به دلیل دیابت و بیماری های قلبی ناتوان هستند.

طبق مطالعه ای که روی مردان با اختلال عملکرد ارگاسم انجام شده است، دوز 20 میلی گرم این گیاه به 16 مرد از 29 مرد کمک کرده است تا به ارگاسم برسند. در چند مورد، این گیاه توانسته اختلال عملکرد ارگاسمی را به طور کامل درمان کند.

یوهیمبین می تواند باعث افزایش میل جنسی، افزایش توانایی جنسی و طولانی شدن نعوظ در مردان عادی شود.

3- یوهیمبین ممکن است میل جنسی در زنان را نیز افزایش دهد.

شواهد علمی کافی برای ارزیابی اثر عصاره این گیاه بر روی زنان وجود ندارد. برخی از مطالعات ادعا می کنند که یوهیمبین می تواند برانگیختگی جنسی را در زنان یائسه افزایش دهد. با این حال، تفاوت در برانگیختگی در زنان تحت درمان با یوهیمبین و سایر زنان هنوز مشاهده نشده است.

4- یوهیمبین ممکن است پاسخ به داروهای ضد افسردگی را بهبود ببخشد.

تحقیقات نشان می دهد آنتاگونیسم آلفا 2 – آدرنرژیک ها ممکن است پاسخ به داروهای ضد افسردگی را بهبود ببخشند. یوهیمبین یکی از آنتاگونیست های گیرنده آلفا 2 – آدرنرژیک است که باعث افزایش کارایی داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین می شود.

یوهیمبین می تواند یکی دیگر از مشکلات داروی ضد افسردگی یعنی افت فشارخون ارتواستاتیک را کاهش دهد. فشار خون ارتواستاتیک نوعی فشار خون پایین است که هنگام ایستادن، نشستن یا دراز کشیدن اتفاق می افتد.

طبق یک مطالعه، دوزهای پایین یوهیمبین، حدود 4 میلی گرم سه بار در روز باعث افزایش فشار خون در چنین بیمارانی می شود.

مضرات و عوارض جانبی گیاه دارویی یوهیمبه

با کمال تعجب، عوارض جانبی یوهیمبین بهتر از فواید آن مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. عوارض جانبی این ماده شامل افزایش فشار خون، اضطراب، سردرد حاد، سرگیجه و آشفتگی است. مصرف بدون نسخه آن توصیه نمی شود. زنان باردار یا شیرده نیز قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنند.

دقت داشته باشید که اگر فشار خون بالا دارید از مصرف این ماده خودداری کنید. دوز بالای این ماده می تواند کشنده باشد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
narges

من ازین گیاه واسه لاغری استفاده کردم خیلی عالی جواب داد البته در کنارش پیاده روی هم کردم روزی نیم ساعت

دکمه بازگشت به بالا