خانه و کاشانه

نحوه تمیز کردن، شستن و مراقبت از پتوهای برقی

پتو های برقی از انواع پتوهای مدرن طبی هستند که خوشبختانه می توان آن ها را با استفاده از ماشین لباسشویی های معمولی و خانگی شسته و خشک کرد. کما اینکه قبل از اولین استفاده نیز باید یکبار در ماشین لباسشویی شسته شوند. برای آشنایی با این کار در ادامه با فن تریکس همراه باشید.

اصول شستن پتوهای برقی

1- پتو را خاموش کرده و سیم برق را جدا کنید.

سیم برق پتو هرگز نباید با آب تماس پیدا کند.

– قبل از تمیز کردن پتو آن را چک کرده تا همه ی المنت های گرمایشی داخل پتو به حالت طبیعی مثل روز اول سر جای خود قرار داشته باشند. اگر برای سیم های المنت های گرمایشی مشکلی پیش آمده باشد و آسیب دیده باشند، دیگر نمی توانید از پتو استفاده کنید.

– دقت داشته باشید که اگر پتوی شما از انواع قدیمی است که سیم برق آن جدا نمی شود، پتو را به هیچ عنوان با ماشین لباسشویی نشویید و تنها با دست و با دقت که سیم در آب فرو نرود پتو را تمیز کنید.

1 شستشو و مراقبت از پتوی برقی

2- لیبل یا اتیکت دستورالعمل شستشوی پتو برقی یا دفترچه ی راهنمای آن را چک کنید.

دستورالعمل شستشو روی لیبل محصول کاملاً مشخص است. معمولاً برای اکثر پتوهای برقی توصیه می شود ابتدا پتو خیسانده شود، سپس در چرخه ی بسیار ملایم لباسشویی به مدت بسیار کوتاه شسته شده و آبکشی شود. برای خشک کردن نیز ممکن است استفاده از یک چرخه ی خشک کن کوتاه توصیه شده باشد.

3- پتو را در آب بخیسانید.

اگر در موارد گفته شده روی اتیکت پتو، توصیه شده بود که پتو را به مدت 5 تا 15 دقیقه در آب سرد یا آب گرم بخیسانید، حتما طبق دستور عمل کنید. در صورتی که دستورالعملی در دفترچه ی پتو نیافتید، به مدت 15 دقیقه آن را در آب سرد بخیسانید.

4- با چرخه ی کوتاه و ملایم ماشین لباسشویی (که معمولاً با عنوان ظریف “delicate” یا ملایم “gentle” در ماشین لباسشویی نام گذاری شده است) برای چند دقیقه ی کوتاه پتو را بشویید.

– به مقدار بسیار کم از شوینده ای ملایم استفاده کنید.

– هرگز از وایتکس، سفید کننده ها و مواد شیمیایی این چنینی برای شستشوی پتو های برقی استفاده نکنید.

5- آبکشی پتو باید تنها یک دقیقه با آب ولرم یا سرد باشد.

6- در صورتی که به هر دلیلی مثلاً قدیمی بودن مدل پتو قصد داشتید آن را با دست بشویید، دقت داشته باشید که المنت های گرمایشی داخل پتو تا جای ممکن از جای خود تکان نخورند.

بنابراین پتو را به همراه شوینده ای ملایم در لگنی با آب سرد غوطه ور کنید و آن را 1 تا 2 دقیقه در آب زیر و رو کرده و بچرخانید. اجازه دهید 15 دقیقه خیس بخورد؛ سپس آب صابونی آن را گرفته و با آب سرد آبکشی کنید.

طرز خشک کردن پتوی برقی

1- طبق دستور پتو را خشک کنید.

با اینکه توصیه می شود پتو در هوای آزاد خشک شود، ولی در صورتی که روی لیبل پتو اجازه ی استفاده از خشک کن جهت خشک کردن پتو داده شده بود، طبق دستور با همان میزان دما و چرخه ی توصیه شده پتو را با خشک کن لباسشویی خشک کنید.

– تنها نکته ای که باید دقت داشته باشید، این است که خشک کن باید به اندازه ای برای پتو بزرگ باشد که پتو بتواند آزادانه در آن غلت بخورد؛ در غیر این صورت حتماً اجازه دهید پتو در دمای آزاد روی بند رخت خشک شود.

نکات مهم جهت مراقبت، نگهداری و افزایش عمر و ماندگاری پتو

1- هرگز برای تمیز کردن پتوی برقی از روش خشکشویی استفاده نکنید.

مواد شیمیایی مورد استفاده در این روش باعث آسیب به روکش عایق المنت های گرمایشی پتو می شود.

2- هرگز پتو را اتو نکنید، زیرا همان آسیب مورد قبل را ایجاد خواهد کرد.

3- بعد از شستشوی پتو های برقی حتماً سیم های آن را چک کنید.

اگر هر یک از سیم ها جا به جا شده یا آسیب دیده اند، دیگر از پتو استفاده نکنید. با نگه داشتن پتو جلوی منبع نور روشن می توانید اطمینان حاصل کنید که سیم ها همه سر جای خود قرار دارند. همه سیم ها باید به طور مساوی از هم فاصله داشته و هرگز با هم همپوشانی نداشته باشند.

2 شستشو و مراقبت از پتو های برقی

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “اصول شستن و تمیز کردن پتوهای پشمی” و “آموزش دوخت پتو با پارچه خز روباهی” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا