زیبایی

رنگ کردن موها با مواد طبیعی در منزل

روش های بسیار زیادی برای رنگ کردن موها در منزل با مواد طبیعی وجود دارند که هر کدام منحصر به فرد بوده و نتایج متفاوت و جالبی دارند. از آنجایی که حس تنوع طلبی در انسان وجود دارد، همیشه دوست داشته آرایش ها و البته رنگ موهای متفاوتی را تجربه کند. اما همه ی ما می دانیم که استفاده از آرایش و رنگ موهای شیمیایی در حجم و دفعات زیاد خطرناک می باشد. به همین دلیل است که اغلب خانم ها به روش های طبیعی روی آورده و دوست دارند تنوع های بی خطری را در چهره و ظاهر خود ایجاد کنند.

به همین دلیل تیم فن تریکس تصمیم گرفته تا یکی از هزاران روش جذاب و طبیعی رنگ کردن مو را که تهیه بسیار آسان و قابل دسترسی دارد، در اختیار شما قرار دهد.

1 رنگ کردن مو با مواد طبیعی

برای داشتن موهای بلوند

اگر موهای تیره داشته باشید، تجربه ی موهای روشن هم خالی از لطف نمی باشد. چرا که در عین زیبایی تغییر زیادی را در چهره شما ایجاد می کند. اغلب خانم ها با استفاده از روش های شیمیایی و دکلره کردن تغییراتی در چهره خود ایجاد می کنند که بسیار هم خطرناک است. پیشنهاد ما استفاده از گیاهان دارویی برای این تغییرات ظاهری است. البته به یاد داشته باشید که گیاهان موهای تیره را تا حدی روشن خواهند کرد و مانند دکلره عمل نمی کنند. طبیعی است که نمی توان از گیاهان دارویی انتظار رنگ های فانتزی مانند صورتی و اطلسی را داشت. همان طور که از نامشان هم پیداست، مواد طبیعی رنگ های طبیعی را ایجاد می کنند.

لازم است درباره ی ماندگاری رنگ های طبیعی نیز بگوییم، دستورالعمل های طبیعی که برای روشن و بلوند کردن موها ارائه می شود، ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ موهای تیره مانند قهوه ای دارند. البته این موضوع بستگی به میزان شستشوی موها هم دارد، اما به طور کلی ماندگاری رنگ های روشن به دلیل این که به مرور زمان روشن تر می شوند و تغییری در تن رنگ ایجاد نمی شود، بیشتر از قرمز و قهوه ای و رنگ های تیره می باشد. زیرا این رنگ ها نیز به مرور زمان روشن تر شده و تن رنگ عوض می شود، مثلا موی قهوه ای تبدیل به موی زرد رنگ می شود. نور خورشید نیز نقش بسیار زیادی در تثبیت همه ی انواع رنگ های طبیعی دارد. پس اگر ماندگاری رنگ برایتان مهم است، روزی چندین ساعت موها را در معرض نور خورشید قرار دهید.

به یاد داشته باشید که اگر موهایی با رنگ شیمیایی دارید، عملکرد خوبی از رنگ های طبیعی را روی موهای خود نخواهید دید. بهتر است رنگ های طبیعی روی موهایی گذاشته شود که با رنگ هایی شیمیایی رنگ نشده باشند.

برای موهای بلوند و روشن

مواد لازم

نصف فنجان آبلیموی تازه

دو فنجان چای بابونه ی غلیظ

نصف فنجان چای دارچین (اگر می خواهید موها ته رنگ زرد بگیرند)

• چای بابونه ی غلیظی تهیه کنید؛ نصف فنجان بابونه را با دو فنجان آب بجوشانید تا کاملا عصاره بابونه در آب خارج شود. سپس آن را روی موهای خود ریخته و اجازه دهید ساعت ها بماند. در طول این مدت زیر نور آفتاب نشسته تا تأثیر رنگ روی مو افزایش یابد.

• لیموی تازه تهیه کرده و آب آن را بگیرید؛ آبلیموی تازه را به موها بزنید و چندین ساعت زیر نور خورشید بنشینید. خواهید دید که موهایتان به طور طبیعی روشن شده و بلوند می شود.

• به یاد داشته باشید که بعد از هر بار دوش گرفتن و شستشوی موها این کار را تکرار کنید. زیرا علاوه بر نرم و ابریشمی شدن موها، باعث روشن شدن آن نیز می شود.

بهتر است برای تأثیر بیشتر، همه ی مواد را دریک بطری مخلوط کرده و در مرحله ی آخر حمام کردن یعنی آبکشی، از این محلول استفاده کنید. اما در طول روز این روش را به کار بگیرید. زیرا اگر بعد از استفاده محلول، در نور آفتاب قرار نگیرید تأثیر چندانی نخواهد داشت.

برای داشتن موهای قرمز

دو فنجان آب

نصف فنجان گل همیشه بهار که می توانید از خشک شده ی موجود در عطاری ها یا گلبرگ تازه آن استفاده کنید.

اگر می خواهید قرمزی بیشتری داشته باشد از دو فنجان گل سرخ هم می توان استفاده کرد.

برای تهیه ی محلول

آب را بجوشانید و گلبرگ های همیشه بهار و گل سرخ را به آن اضافه کنید و برای نیم ساعت هم بزنید. زمانی که عصاره ی گل ها به طور کامل گرفته شد، گلبرگ ها را در آورده و آب را درون بطری بریزید. سپس در یخچال نگه داری کنید. از این محلول به عنوان آب کشی نهایی در حمام استفاده کرده و بعد از آن موها را در زیر نور آفتاب خشک کنید. این کار را هر روز ادامه دهید تا رنگ مورد نظر به دست آید. سپس هر چند روز یکبار این کار را تکرار کنید.

برای داشتن موهای قهوه ای

یک چهارم فنجان برگ گزنه

یک چهارم فنجان برگ رزماری

یک چهارم فنجان برگ مریم گلی

2.5 فنجان آب

برای تهیه ی رنگ موی قهوه ای، همه ی مواد را درون آب ریخته و روی حرارت بگذارید. تقریبا به مدت 30 دقیقه و تا زمانی که آب بسیار تیره شود، هم زده و از روی حرارت بردارید. زمانی که آب خنک شد، گل ها را از آب در آورده و محلول را در یخچال نگه داری کنید. هر روز قبل از دوش گرفتن آن را روی مو اسپری کنید. البته مانند مرحله ی قبل در مرحله ی نهایی آبکشی هم می توان از آن استفاده کنید. همچنین می توانید با شانه ای آن را بر روی مو زده و بعد از یک ساعت موهای خود را بشویید. این کار را تا زمانی که موهای شما به رنگ دلخواه برسد، تکرار کنید. توجه داشته باشید که در روزهای اول استفاده متوجه تأثیر چندانی نمی شوید و با چندین بار استفاده تأثیر و تفاوت آن را خواهید دید.

ناگفته نماند که این محلول برای از بین بردن شوره ی سر و افزایش رشد موها بسیار عالی است.

گیاهانی که در تیره و مشکی کردن موها مؤثر هستند.

اگر موهای روشنی دارید، تیره کردن آن ها تنها با گیاهان کمی سخت است و نیازمند صبر و حوصله ی زیادی می باشد. ما گیاهانی را برای این کار معرفی می کنیم تا از هر ترکیبی که دوست دارید استفاده کنید. فقط ابتدا روی قسمتی از مو تست کرده و اگر مشکلی پیش نیامد برای تمامی موها استفاده کنید.

برای این که موها بسیار تیره شوند، پوست سیاه و خشک شده ی گردو را پودر کنید. سپس یک چهارم فنجان از آن را در یک صافی پارچه ای ریخته و پارچه را گره بزنید مانند چای کیسه ای. سپس آن را در کاسه ای که حاوی سه فنجان آب است، به مدت 6 ساعت یا یک شب بخیسانید. از این مایع مشکی رنگ در مرحله ی آخر آبکشی حمام استفاده کرده و اجازه دهید موهایتان در نور خورشید خشک شود. این مایع موها را بسیار تیره می کند. مخصوصا اگر موهایی خشک و رنگ روشن داشته باشید. ممکن است اوایل در موهای بسیار روشن، موها خاکستری رنگ شوند. برای رسیدن به رنگی دلخواه، فرآیند را چندین بار تکرار کنید. این مایع تیره تقریبا روی تمام انواع موها تأثیر داشته و علاوه بر رنگ کردن، آن ها را نیز تغذیه می کند.

همان طور که گفته شد رنگ های طبیعی روی موهایی که قبلا با رنگ های شیمیایی یا حنا رنگ شده باشد، تأثیر کمتری خواهد داشت. پس قبل از استفاده از روش هایی که گفته شد، ابتدا روی قسمتی از مو آن را تست کرده و سپس برای کل موها استفاده کنید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه مقدار مواد و مراحل را با دقت انجام دهید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
عطیه

کاش کلا آموزش رنگ کردن مو هم بزارید.

دکمه بازگشت به بالا